1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Film] Star Wars

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Taab, 16 dec 2017.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Het verhaal is goed..? u serious?
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Het is met 7-8-9 pijnlijk duidelijk geworden waar het probleem zit. Ondanks dat de regisseurs redelijk vrij gelaten werden is er niet nagedacht om tot één verhaal lijn te komen. Snap daarom ook niet waarom The Last Jedi zo goed word aangeschreven; misschien omdat het "anders" is? The Rise of Skywalker vond ik, persoonlijk, beter dan The Last Jedi. De momentjes van degene die op avontuur gaan waren gemist. Het eerste half uur van de film is een rommel ... en het laatste half uur kan wel wat trim-werk gebruiken.

    Maarreeeh ...

    De hele opzet die in deel 7 word gedaan ...

    Rey (onbekende) die door de Force ineens bij Han Solo, Chewbacca en Leia terecht komt. Dat niet alleen, ze vind de Skywalker saber en hoort de stemmen van Sidious, Darth Vader, Luke en ga zo maar door. Dat vind ik nogal wat voor een onbekende. Bovendien is ze gedumpt op de planeet Jakku. Ze vind Luke Skywalker; een Jedi Master die al tig jaar "missing" is want hij heeft gefaald in de training van Ben Solo. O, en laten we Snoke niet vergeten. De grote onbekende die Ben Solo aanstuurt tot het vermoorden van zijn vader.

    Is rete boeiend (ondanks dat 'et allemaal deel 4.2 is) ... maar dan krijg je deel 8;

    Rey vind Luke. Luke ziet lightsaber en pleurt hem weg. "Laat me dood gaan". Toch wel een groot contrast met de man die zijn vader naar de Light Side haalde en niet naar de Dark Side ging; ondanks de ene na de andere bliksem op z'n kloten. Nee, de Luke Skywalker die ondanks alle tegenslagen positief gestemd bleek bleek in deel 8 ineens een zeikende pussy te zijn geworden die in staat was zijn kleine neefje (Ben Solo) te vermoorden. O ja, Rey ... je ouders waren een stel zuiplappen die je hebben verkocht voor geld. En Snoke? Boeiend! Zaag hem doormidden, doei! En dan krijg je zo'n fucking kut scene waarin een jochie een bezem naar zich toe roept. O K.

    En toen kwam deel 9;

    ... weet je nog wat ik zei tegen je? Over je ouders? Je bent een Palpatine! Ja! Het is echt waar ... een Palpatine! Schijt aan wat de fans graag willen zien; Skywalker ben je niet ... ook geen Kenobi. Je bent een kleindochter van die oude zak hooi die in Return of the Jedi een put is ingetyft maar toch nog leeft (lees; die uitleg was wel prima). Darth Sidious; die zonder enige hint in de vorige delen aan een machine hangt die hem in leven houd. Ben Solo is overigens nog steeds een jankert maar die doet dankzij papa ineens een 180. Haha ... ok? Je vader is dood knul, het is een herinnering. Was je de afgelopen 2 delen niet bezig met "let the past die?".

    En dan als kers op de taart krijg je deze nog voor je bek : "Don't be afraid of who you are Rey ..." Een zin die door Luke, Leia en Ben Solo word gezegd. Ok.

    "It's been a long time since I saw anyone here, who are you?"
    "I'm Rey .... Rey Skywalker"

    Ok, dus je bent wel bang voor wie je bent.

    Die hele Sequel Saga hangt van cliches aan elkaar. Waarbij 2 regisseurs vonden dat ze elkaar in de bek moesten schijten om het zo moeilijk mogelijk voor elkaar te maken. Ik had liever een verhaal gezien wat wel ergens op sloeg. Deel 1 t/m 3 speelt zich af over 19 jaar. Deel 4 t/m 6 een jaar of 9 ... en Deel 7 t/m 9 is 2 jaar? Meh.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    lol hoop dat je nieuwe baas hier niet mee leest
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ben alweer aan t werk jongen
     
    Tim vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Tja, had van AngryJoe dit wel aan zien komen en hij heeft gelijk. Het is geen geweldige film; alles behalve.
    Het probleem ontstaat na deel 7 ... waarin al je aanknopings punten vakkundig om zeep geholpen worden.

    Je gaat mij niet vertellen dat een Ben Solo, die tweemaal op zijn kloten heeft gehad van een meid (die net een paar dagen de Force weet te gebruiken) de grote dreiging zou gaan worden in een Episode 9? Allemaal leuk. Maargoed, als Disney slim is huren ze iemand in die voor een volgende (nieuwe, thank fuck) trilogy de boel op één lijn houd.

    Godver, de sequels hadden beter geweest als je in deel 8 te horen kreeg dat Snoke dus geen Snoke heet; maar Darth Plagueis, de meester van Sidious. Dan heb je gelijk een instant-boner in je broek. Maar nope, het boeiende aan 7 word eventjes kapot gemaakt. Zonde. Rey lekker een onbekende laten, Ben Solo/Skywalker en gaan met die banaan.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516


    Tranen in m'n ogen.
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Jammer dat de echte Star Wars fans de trilogie niet leuk vinden. Ben zelf echt geen SW fan en kom hier alleen omdat ik de laatste films in de bios heb gezien.

    Ik vond het met name tof omdat The Force Awakens de eerste film was die ik in 3D heb gezien. Dat was echt een verrassing voor me omdat ik een lui oog heb. Dat was echt de beste film ervaring ooit. Daarna heb de volgende twee delen ook in de bios gezien min of meer alleen voor het effect. Als je er dan niet objectief en niet als SW fan naar kijkt is het best vermakelijk.

    Ter info: Met een lui oog werken active shutters niet. Dus IMAX kan ik niet zien. RealD 3D werkt wel voor me. Dat was voor mij echt alsof ik voor het eerst kleur zag toen :+
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Nice. The Force Awakens was voor mij de laatste film in 3D.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Alleen TLJ niet, dat is een door de stront getrokken lintworm van een film en dat zeg ik als niet fan.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Een door de stront getrokken lintworm

    Ait
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik ga zaterdag. Ben vergeten waar alles over gaat, is er nog een soort overzichtje hoe en wat.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gewoon even deel 7 recap checksn, deel 8 negeren want doet niks qua verhaal.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Pfff ... hoe meer ik na ga denken over die hele Sequel Trilogy, hoe minder ze me bevallen.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Joh. Dikke meuk is t
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    7 was leuk... prima setup. Dikke hype. Krijg je daarna 8 en 9. Ik hou het wel bij het verhaal in mijn hoofd
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Wow, film was trash niet normaal. Vanaf eerste moment gaat alles al fout, script is echt om te janken. Zo enorm safe ook, helemaal nergens een moment van spanning gehad, zo zoetsappig straight forward en rommelig. Heb echt te doen met JJ Abrams, heeft ook echt geen stempel hierop kunnen zetten (wat ie wel had bij Force Awakens). Long time niet zo iets slecht gezien.

    Tenet Prologue was echt hoogtepunt.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Popcorn filler dus, meer niet. Kut Disney! :x
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mandalorian gezien. Laatste aflevering dik in orde. Benieuwd naar een nieuw seizoen. Alleen het acteerwerk, net als in The Witcher, mag echt wel beter. Baby Yoda is gewoon degene die de show steelt, het hele seizoen lang. Budget van beide series mag wel flink omhoog. 7.5/10 Lijkt mij wel goed genoeg. :)
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Wat vond je ruk aan het acteerwerk dan?
     

Deel Deze Pagina