Door je Skill Points in te zetten op Combat vergroot je de mogelijkheden van Geralt waardoor het zwaardvechten al snel meer diepgang biedt en het vechten vloeiender en leuker word. Meer combo's, finishing moves etc. Vooral tegen menselijke vijanden of groepen als prettig ervaren.
Alleen zoals al eens eerder aangegeven heb ik in het begin iets teveel ingezet op Combat waardoor ik voor mij gevoel opeens wel te kort kwam met mijn Signs. Mijn built was uit balans zeg maar. Alchemy heb ik lange tijd zelfs helemaal links laten liggen, voelde niet gelijk de drang mij erin te verdiepen omdat ik dacht wel alles vechtende met mijn zwaarden te kunnen overwinnen. "Niet nodig, vol gas hack-and-slash"
Maar daar zat ik dus behoorlijk mis achteraf gezien. Kan wel, blijft uiteindelijk een persoonlijke voorkeur, maar afwisseling tijdens het vechten is toch wel zo fijn op de lange termijn. Heel af en toe zelfs noodzakelijk bij sommige monsters of boss-fights... (zijn ook mensen die zweren bij pure Signs of Alchemy builds)
Uiteindelijk ben ik blij dat ik even de tijd heb genomen mij te verdiepen in allerlei zaken. "Ow, dus zo werkt dat, handig!" Mogelijkheden binnen de game die dus wel allemaal omschreven staan in de Tutorials maar nooit direct duidelijk worden wanneer je enkel en alleen maar focust op de verhaallijn. En dat is zonde, al lijk ik dit wel geregeld terug te lezen in commentaar op de game...
Klik om te vergroten...