1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Fallout 4

Discussie in 'Games' gestart door SoleSurvivorN7, 3 jun 2015.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Veel bugs in de huidige versie dan nog?
     
  2. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Season pass niet afgeprijsd in de PS store? :confused:
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Fallout 4 een stukje dit weekend gespeeld. Wat ik zag beviel me wel (met als uitgangspunt een FPS met beperkte roleplaying invloeden), maar omdat ik zoveel games nu al heb stel ik de aankoop nog wel even uit tot de onvermijdelijke summer en kerstmis sale. Season Pass was ook maar rond de 40% afgeprijsd op Steam. Dan betaal je er nog dik 20 euro voor en inclusief het spel (ook weer 20 euro ofzo) vind ik dat op dit moment nog te duur voor een game die ik nu toch alleen maar in mijn backlog belandt.
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik las het ook ergens.. ben erg benieuwd..
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Door het spelen van Metro Last Light Redux krijg ik zin in Fallout 4. Er is iets extreem aantrekkelijks aan het overleven in een post-apocalyptische wereld.
     
  6. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  8. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Vergelijkingsmateriaal voor een game uit 2015 ? Houdt toch op met die troep. Ik zoek een goeie reden om de X te halen, maar door het gebrek aan exclusieve games gaat het h'm helaas niet worden.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Even rond zitten kijken naar informatie over de GOTY van deze game. Prijs is voor een compleet pakket niet slecht en dan bedoel ik in het bijzonder de fysieke versie.

    Het grootste probleem zijn de reacties over met name de GOTY. Onderzoek namelijk gedaan en ik kwam een regen aan klachten tegen op Tweakers, waaronder het argument over de download codes van de DLC, ipv dat ze op disc staan. De community van Tweakers en hun forum respecteer ik erg omdat ze erg vaak veel kennis van zaken hebben.

    Klachten als bugs, glitches, enorme framerate drops, het overnieuw moeten beginnen van je hele game komen geregeld voorbij. Dat zijn er nog maar een paar, maar Tweakers leden zijn vooral erg kritisch op de manier waarop Bethesda met deze game omgegaan is. De uitspraak ''wat is er mis bij Bethesda?'' heb ik ook al een keer voorbij zien komen.

    Ik heb de game al eens geprobeerd op de 360, maar ben noodgedwongen ook weer overgestapt op Fallout 3, die achteraf ook veel meer vond hebben, los van de opening van de game dan.

    Zelf hoop ik echt dat Bethesda zijn shit bij elkaar raapt en ons in de toekomst een goede elder scrolls weer geeft, en niet pas bij een remaster of een GOTY, en een goede fallout. Deze GOTY laat ik dus liggen.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Het beste van deze game was de bobblehead die je er bij kreeg.
     
    Nol en Servantes vinden dit leuk.
  11. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik vermaak me er nog steeds prima mee, maar ja ik ben dan ook echt een Fallout fan. Ik kan die games blijven spelen:+ En nu zeker met mods op de Xbox One S.

    Maarja Fallout 4 is voor mij ook wel 1 van de minste. Fallout 3 blijft voor mij persoonlijk nog steeds de beste:cool:. Hoe bedoel je trouwens al eens gespeeld op de Xbox 360? Fallout 4 is nooit uitgekomen op de Xbox 360.

    Zelf baalde ik ook van de GOTY editie. Ik wil alles op disc hebben net als Fallout 3 GOTY en Fallout New Vegas Ultimate Edition, maar toen ik erachter kwam dat het gewoon de seasonpass was met de vanilla Fallout 4 disc met een GOTY logo erop dacht ik echt kom op Bethesda (waarom Skyrim SE wel nog uitbrengen met dlc op disc en Fallout 4 GOTY ineens niet meer?). Ze gaan sowieso de slechte kant op dit jaar jammer genoeg (ook met Creation Club wat echt bagger is). Het is helaas niet meer de Bethesda waar ik jaren geleden echt nog veel liefde voor had. Ik hoop echt dat hun nieuwe game (Starfield) iets gaat worden of dat The Elder Scrolls 6 echt weer top gaat worden, anders ben ik bang dat de hoogtij dagen van Bethesda voorbij zijn qua RPG's (wat hun zaten altijd wel aan de top)
     
    Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ben weer opnieuw begonnen met Fallout 4 en ik heb jullie hulp nodig om te bepalen hoe ik ga spelen! :D

    Ik wil graag meer roleplayen dit keer. Normaal doe ik gewoon wat me goed uitkomt, maar het lijkt me wel grappig om dit keer een soort character te maken, die echt op een bepaalde manier handelt. Ik heb nu het volgende bedacht (nog wel redelijk in lijn met de verhaallijn):

    - Zoon vinden is priorieit.
    - Wraak op moordenaar vrouw.
    - Wereld weer opbouwen naar hoe het was.
    - In principe goedaardig
    - Het doel heiligt de middelen
    - Mensen manipuleren om dingen voor elkaar te krijgen (daarvoor heb ik hoge charisma en hoge luck ingesteld)
    - Combat ontwijken waar mogelijk (hiervoor moet ik echt nog wat meer 'nee' leren zeggen tegen quests, want ik moest nu Valentine bevrijden, ik weet niet of dat optioneel is, maar niet vechten is hier onmogelijk)
    - Anders knife sneak kills waar mogelijk (alleen heb ik nog geen knife. Moet ik hiervoor ook strength hebben? Want die heb ik op 1 gezet)
    - Anders pistool met silencer gebruiken (alleen kan ik die mod nog niet maken)
    - Wil ooit weer honkbal spelen met zoon. Daarom honkbaldingen verzamelen, huis in Diamond City nemen om daar dingen uit te stallen.
    - Alcoholverslaafd door het verlies van vrouw & zoon
    - Doen wat je moet doen om te overleven, smerig eten, ver lopen, whatever

    Verder wil ik fast travel ontwijken (maar survival mode gaat me net wat te ver denk ik), om te kijken hoe dat is. Ik wil ook graag met de Syndicate siden, omdat ik dat de vorige keer niet gedaan heb. En ik wil de verhaallijn uitspelen, dat heb ik de vorige keer niet gedaan.

    Hebben jullie nog leuke ideeën? :) Of opmerkingen bij het bovenstaande?
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Speel je op de PC of console? Mogelijkheid om te modden? Dit maakt van Fallout 4 iets speciaals. Heb ik bij Skyrim ook gedaan; maakt de mogelijkheden om te role playen haast onbeperkt.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik speel op de PC en heb momenteel de volgende mods geïnstalleerd:

    • Lowered weapons
    • Moar blood
    • Craftable ammo
    • Shell Rain (shells blijven liggen)
    • Improved map with visible roads
    • Homemaker (meer items in workshop)
    • Fr4nsson's Light Tweaks
    • Amorsmith Extended (meer items in armor workshop)
    • Quiter settlements
    • Clear Water
    • True Storms
    • Unofficial Fallout 4 patc
    • Spring cleaning (alles is scrappable)
    • Better settlers (meer soorten settlers)
    • Fallout 4 Enhanced color correction
    • Armor and Weapons Keywords Community resource (framework nodig voor armorsmith)
    • Vault Dweller Long Coat
    • Subway runner (voegt een netwerk van metrotunnels toe)
    • Vivid Fallout (betere textures)
    Niet echt veel inhoudelijke toevoegingen dus. Meer kleine verbeteringen. Ik wil denk ik nog de mod 'Sim Settlements' toevoegen, zodat settlements wat meer zichzelf opbouwen (dat is het idee geloof ik).

    Ik heb overigens ook alle DLC nog te spelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Is er geen goede mod om stealth/non-combat/survival te promoten? Ik vind goed geluid in games ook altijd belangrijk. Dit iets voor jou?



    Wanneer je niet diep survival wilt gaan, maar toch meer rekening wilt houden met duisternis:




    Schijnt goed te werken met mods als "Realistic Lights". Sodeju ik moet deze game ook eens gaan spelen. Krijg gewoon zin met al dit soort hogelijk kwaliteit mods.

    EDIT: Meer ideeen...

     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2020
    Dusky Demon NL vindt dit leuk.
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Darker Nights had ik dacht ik al, maar nu zie ik hem niet staan in het rijtje wat ik postte... Die eens checken, realistic lights nog eens checken (ik heb wel al een lighting mod). Dat geluid is ook een goede. En ik ga denk ik toch maar op survival spelen, want dat sluit eigenlijk wel goed aan bij hoe ik wil spelen. Ik ga dan wel de 'survival options' mod installeren, waarbij je survival mode kan instellen. Ik wil namelijk wel kunnen saven. Maakt het iets minder spannend, maar ik ben geen 16 meer, dus zeeën van tijd om te spelen heb ik ook weer niet. Dus progress verliezen is wel een no go. Goed plannen kun je dan alsnog doen.

    Die NASA shit: ik heb al wel wat dingen die het wat mooier maken, maar ik heb ooit geprobeerd zo'n ENB werkend te krijgen. Daarna nooit meer. Daar begin ik niet aan. Ik wil alleen dingen die met Vortex in een paar klikken te installeren zijn en die ook zo weer ongedaan te maken zijn.

    En bij nader inzien ga ik Sim Settlements toch overslaan. Wellicht als ik nog een playthrough doe. Maar dat legt de focus juist nog veel meer op de settlements en dat heb ik de eerste playthrough al te veel gedaan. Nu ga ik voor de story en de DLC.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Survival is ook geen iron man he. Saven mag altijd. Skyrim heeft een vette survival mod waarbij jouw karakter zich veel meer zich moet kleden op de kou. Ik dacht dat de mod "hypothermia" heet; kampvuur en cloaks verplicht. Wanneer er een sneeuwstorm woedde, had je goede reden nodig om de warme taverne te verlaten. Laat staan dat je "even" in vrieskou met een ijzeren harnas een meer zwemmend probeert over te steken. Verder dan een maar meters kom je niet. Uiteindelijk niks voor mij, maar wel helemaal the shit wanneer je dit soort dingen zoekt.

    Die NASA mod gaat mij ook iets te ver. Volgens mij kom je met een paar meer eenvoudige mods (zoals darker nights) ook al heel ver. Wel zou ik persoonlijk de flora een flinke touche up willen geven. Resurrection spreekt mij wel aan (met de aanname dat er ontzettend veel tijd na de bommen is verstreken dat de natuur een jungle van de wereld heeft gemaakt). Moet mijn lijstje met mods nog uitzoeken, maar dan ga ik helemaal los op deze gam. :D

     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2020
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2020
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb ook wat van die filmpjes gekeken, de 'ultimate fallout 4' serie van MXr. De mod 'project apocalyptic commonwealth' lijkt me erg tof. Die plaatst meer objecten in de omgeving, haalt loot weg waar dat logisch is, plaatst loot op logische plekken, etc. Maar ik wil ook niet m'n game kapot modden. Ik moet nu soms al 5 minuten laden als ik een deurtje uitstap en naar de commonwealth terugkeer.

    https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/38932

    Verder kwam ik zoiets als je zegt ook tegen, het had iets met nucleaire winter te maken.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb dat met de game Rome - Total War 2 erg, dat die lang moet laden en niet lekker vlot loopt soms. Kun je niet even kijken nog naar het videogeheugen en wat die mods bij elkaar nemen aan geheugen, samen met de game zelf? Bij de game die ik noemde kun je een videokaart optie uitschakelen, waardoor de game verbetert, alleen grafisch niet, puur een framerate en laadscherm dingetje voor en tijdens gameplay. Misschien kan het en heb je er iets aan. :)
     
    Dusky Demon NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina