[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Net een paar dagen geleden weer wat games van de HDD afgegooid, zoals RDR2, dus heb nu weer 300GB ruimte om er iets nieuws/anders op te zetten, maar ik wil gewoon opties hebben. Nu we de komende weken waarschijnlijk een periode hebben waarin we toch zoveel mogelijk binnen zullen zitten, is het juist de tijd om dan aan wat SP adventures te beginnen, terwijl als ik de hele dag werk(te) ik vaak alleen zin had om s'avonds alleen even snel 1-2 potjes PES of Overwatch te doen. Ik twijfel nu of ik (eindelijk) met Zelda BotW zal beginnen, of dat ikterug naar Bloodborne ga, of wellicht Dishonored 2 eindelijk een kans geef. Daarnaast nog steeds Two Point Hospital, Horizon 4, Overwatch, en was laatst begonnen met Yakuza Kiwami.

En het vloeit inderdaad ook over naar andere hobbies, zoals comics/manga, films, etc, het is allemaal erg onder controle, dus alleen iets kopen wat ik echt wil lezen/zien, en zeker niet puur en alleen om het te verzamelen ofzo. Wanneer het dan buiten lekker zonnig is, dan is het toch heerlijk als je even een paar nieuwe stripboeken ofzo hebt klaarliggen.

Uiteraard kopen we eigenlijk teveel luxe-producten, en als ik morgen met al mijn spullen op een onbewoond eiland gedropped wordt voor de komende 10 jaar, dan kan ik me daar zonder enige problemen prima vermaken.

Het zijn trouwens geen wegwerpartikelen. Ik verkoop zelden iets, en gooi ook vrijwel nooit iets weg. Ik koop vrij bewust, dus er zitten relatief weinig miskopen tussen. Ik denk dat de laatste 'miskoop' een omnibusje (12 issues) van Champions was (Miles Morales, Ms Marvel, etc), en dat was iets van 10-12 euro voor een boekje dat ik eigenlijk met plezier heb gelezen, maar tegen het einde aan raakten ze het verhaal een beetje kwijt, ivm cross-overs in andere series, waardoor je dus gewoon stukken uit het verhaal miste, wat natuurlijk storend is. Nauwelijks een echte miskoop te noemen dus.

Zifnap vindt dit leuk.
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zo te lezen lijk je er toch redelijk bewust van te zijn, al snap ik nog steeds niet helemaal die drang tot continue voorraad vorming bij zoveel hobbies. Ja, het komt toevallig deze maand goed uit, maar daarvoor heb jij die voorraad initieel niet aangelegd. En hij blijft groeien neem ik aan? ;)

Bij stripboeken begrijp ik het beter, want die zou je mooi een kast kunnen opslaan. Een vriend van mij verzamelt op deze wijze animé op DVD en heeft een hele kamer vol staan. Games werden vroeger uitgebracht in mooie dozen, nu zijn het plastic hoesjes geworden. Maar wanneer je een game licentie koopt op de PS Store of Steam, dan heb je zelfs dat niet eens. Dus voor het oog doet het weinig, licenties verzamelen.

Enfin, niet een oordeel. Ik vind het gewoon interessant. Om heel eerlijk te zijn heeft mijn standpunt eerder een individueel filosofische basis. Ik doe het niet voor het milieu en ook ik koop games vaak tijdens een aanbieding. Als ik de markt naar eigen zeggen zo gezond wil maken, had ik beter een game full price kunnen kopen. Nadruk ligt blijkbaar meer op mijn persoonlijke beleving. Meer waardering van elk individueel moment dat ik besteed aan deze hobbies… of in het verlengde daarvan meer waardering voor en meer bewustwording van de kleine momenten in mijn leven.

Yi-Long vindt dit leuk.
  3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944

Beetje zelfspot is altijd goed :lol:

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  5. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Xbox Series X Will Require Proprietary Cards to Expand Hard Drive Space

Microsoft realizes that 1 TB might not be enough for the life of the system, so there's a proprietary slot on the back of the system for expandable storage. This slot uses custom-built NVMe SSD cartridges, that once inserted into the system work just like the speedy internal hard drive. The cartridge design also includes the necessary heatsink to protect the NVMe SSD drive from overheating. But this means you can't just plug in any hard drive, you need one from Microsoft.

The Xbox Series X still has support for external USB 3.2 hard drives, but that's related to Microsoft's promise that all Xbox One accessories will work on the new console. Series X owners can use external USB hard drives to store and run Xbox One and Xbox Backward Compatibility titles. You will be able to store Xbox Series X games on the drives, but you won't be able to run them without transferring the game to the internal NVMe hard drive or the custom slot drives. The 1TB expansion cards will apparently be swappable between different Xbox Series X systems, so you'll be able to copy your games over to the cards and take them to a friend's console.

There's no word on the pricing for the custom 1 TB expansion cards, but they'll probably be expensive. Seagate already sells its 1 TB USB 3.0 Game Drive for Xbox One for an suggested retail price of $214.99. That's just a standard 1 TB USB 3.0 SSD drive, and the NVMe SSD needed for the Series X is more expensive. A standard Seagate 1 TB SSD costs $129.99, while the NVMe SSD costs $199.99 MSRP, though you can find it for as low as $149.99. That's a $70 premium, so I'm guessing $250 will be the asking price for the 1TB Expansion Card.

https://www.usgamer.net/articles/xb...e-space?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Xbox Series X controller

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944

Servantes vindt dit leuk.
  7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Dat werd tijd 8)

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Release next week thanks

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Globaal is er toch al wel redelijk bekend wat er in de PS5 gaat zitten? Hoop dat ze morgen iig laten weten hoe groot de SSD zal zijn (neem aan ook gewoon 1tb)

10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Wat is er bekend dan?

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
  12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2020
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Moet toch zeggen dat het op een aardig aantal punten wel een pareltje is die game van Ubisoft. Sommige quests, sommige stukken wereld, het tempo van het spel. Heerlijk allemaal. O en ik blijf Socrates een pittige discussie partner vinden. :+

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat lijkt me passend voor Socrates.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Shadow Man, the fan-favorite action-adventure game originally developed by Acclaim and released for N64 (and later PC, PlayStation, and Dreamcast), will be remastered and re-released sometime next year for PC (via Steam and GOG), PS4, Xbox One, and Nintendo Switch.

The remaster will feature 4K resolution; improved shadow mapping, per-pixel lighting, and anti-aliasing; and the restoration of content that was cut from the original game, among other enhancements. “Our goal with the remaster is to give today’s generation of gamers all the features that they expect from a modern title while preserving the qualities that made Valiant’s iconic character and the original Shadow Man game such memorable classics to begin with,” said Stephen Kick, CEO at Nightdive Studios, the outfit handling the remaster.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Nightdive doet echt veel remasters de laatste tijd! Hun Kex Engine schijnt echt top te zijn voor dit soort games. Zag er een tijd geleden een video over bij Digital Foundry.

In other news: Nog een half uurtje tot Mark begint! :D

Servantes vindt dit leuk.
  18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    vrij droge kost tot nu toe:+

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik vind het wel geil. Ik snap wel als veel mensen dit niets boeit. :+

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dus de conclusie is: Microsoft gaat weer voor een beest van een machine, dus een tech lead (als het om the big numbers gaat zoals o.a. teraflops). Sony heeft langzamere hardware (t.o.v. de Microsoft machine) maar tegelijkertijd klinkt mij innovatiever in de oren. Die boost clock vind ik interessant. Tempest sound hardware ook (ik hou van goed geluid in games, ZO belangrijk). Dus: is dit weer een beetje zoals de PS3 vs Xbox 360? Ik gun het persoonlijk Sony, omdat ik van vooruitgang hou op de meest innovatieve manier. Maar het moet wel werken en de devs moeten ook nog voor dat ding gaan programmeren... what is your take guys?

Deel Deze Pagina