1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] DOOM: Eternal

Discussie in 'Games' gestart door Servantes, 10 aug 2018.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Oei ik heb toch mn twijfels bij deze game.

    Lees en hoor dat het wel shooten is ofc, maar wel continu letten op hoeveel ammo je hebt, erg veel platformelementen en uitzoekwerk met je map waar de fuck je bent. En daar heb ik dus precies geen zin in. Ik wil gewoon brainless iedereen kapotpompen ipv continu zoeken waar de fuck ik ben met de map erbij.
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    In that case, kan je sowieso Wolfenstein The New Order and Oldblood kopen als je die nog niet gespeeld hebt. Kosten een prikkie nu en zijn precies dat :)
     
  3. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732

    Dit dus.
    Veel platform elementen en eindeloos zoeken hoeft van mij ook niet.
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Hier ben ik ook bang voor maar ik heb vorige week al een key gekocht voor 29eu, naja ik zie het wel..
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Klopt, deze titel heeft veel meer bagage dan zijn voorganger. Niet verkeerd, maar al dat "gedoe" buiten het knallen is nu ook iets waardoor ik mijn aankoop niet gelijk doe.

    Wanneer je gewoon wat wilt knallen kan ik Wolfenstein ook zwaar aanbevelen. Meesterlijke titel. Goede actie en bombastisch blockbuster verhaal om context te geven aan het nazie knallen. Heeft wel wat challenge achtige dingetjes, maar dat komt op natuurlijke wijze en houdt je niet weg bij het in het rondknallen. Serieus, je kunt diverse wapens enkelhandig of dual wielden. Dat kan in bijna geen enkele andere game. Shotty dual style FTW. Old Blood was ook goed. Wolfenstein 2 moet ik nog spelen. Doom (2016) is... goed. Maar ook al iets minder single minded als de originele serie. Wat ik daarmee bedoel is dat je daarin ook al challenges had (oke), maar ook collectibles en upgrades. Ik weet dat ik toen daarover ook klaagde bij een vriend. Het knallen is goed, maar het feit dat ik een collectible hunt moet uitvoeren in een Doom game om extra upgrade punten te krijgen, dat vond ik alleen maar afleiding van de combat.

    Samengevat: Wolfenstein New Order nog niet gespeeld? Speel die game. Vette campaign, vette (set piece) actie, vette guns, vette tegenstanders. Good old action fun! Ik vind het een moderne klassieker.




    Spring naar 1:55 voor actie.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Neemt niet weg dat deze titel ook vette actie biedt. Ik heb het gevoel dat het een dans des doods is. Battlefield awareness en resource management zijn beiden belangrijk. Geen cover camping.
     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    DOOM 64 is back, and this time it's brought a whole new chapter along with it.
     
    Yellow 13 en ageQned vinden dit leuk.
  8. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ga wel Doom 64 spelen :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Nog meerdere mensen die de game moeilijk vinden? Tenminste ik speel hem op hurt me plenty en daar is voor mij gevoel niks van gelogen. Vind het inde gaten houden van je kogels wel erg storend. Ook vind ik de graphics niet echt top, had hier wel meer van verwacht. Speel het overigens op de Xbox X.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Volgens mij is het een ontzettend tactische game. Zou je niet associëren met een Doom game.
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik ben naar í'm too young too die' gegaan. Wil gewoon de game spelen en niet van ammo cache naar chainsaw fuel, naar ammo cache hoeven te rennen constant.
    Het is niet dat het een moeilijk spel is, maar ik heb het nu al wel gehad met het constante ammo tekort. Nou ja dat en de belabberde 'platformer' elementen. Paar keer gehad b.v. dat ie zo'n swing bar niet grijpt of dat een boost-'boost' niet activeert. En ook al twee maal gewoon vast gezeten in de environment.
    Tot nu toe was ik meer onder de indruk van doom 2016 destijds. Grafisch was die ook meer consiquent. De pace is wat hoger in deze en je schiet meer van vijanden af. Geen slecht spel, zeker niet, maar toch valt ie een beetje tegen en dan eigenlijk vooral door de ammo en het platformen.
     
    Yellow 13, Alexknl en Zifnap vinden dit leuk.
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ok wtf is dit voor game. Ik zit constant zonder ammo, en ik heb hem al op de laagste difficulty gezet. Heb deze zojuist effe geragequit, kan me herinneren dat 2016 toch beter verliep..
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Goedenacht... kan voorlopig even niet slapen, dus maar even op XBW. Ga jij de review ook doen voor XBW? Op de één of andere manier trekken mij die Platform elementen wel, dat i.t.t. het free runnen in bijvoorbeeld Dying Light. Alleen het zonder ammo zitten, zoals @Alexknl zegt en dat al op de laagste stand zou ik niet trekken. Zijn er toevallig al patches aangekondigd om een deel van deze problemen te verhelpen? Soms heb je dat vlak na de release, zo'n aankondiging. Lijkt mij anders bijna niet te doen met wat ik aan vijanden in gameplay video's heb gezien. :+ Niettemin lijkt het mij nog steeds een toffe game. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Mij ook, maar niet gelijk. Goede morgen, rise and shine! ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Bedankt kerel. Ja, heb in het erger je topic even korte uitleg, mocht je je afvragen waarom. Back on topic: Heb de stokoude Doom Games van mijn HDD gehaald en ben van plan vanaf Doom III weer in de serie te springen. Niet dat de andere games slecht zijn, maar drie of vier van die oude games met jaren 90 graphics zou mij een beetje te ver gaan. Die wil ik later een keer doen.

    Doom III leek mij ook erg tof, dus heb ik die bewaard en de eerste missie van Doom 2016 heb ik al gedaan en was vrij tof. Ik vraag me alleen na al die Doom games wel af wat ze precies willen met de serie. Doom Eternal is best wel veranderd t.o.v. Doom 2016, maar op een gegeven moment, wat je veel in andere shooters ziet, gaat het met veranderingen in vervolg games snel ophouden.

    Aangezien Bethesda, die toch wel invloed heeft, nou niet zo geweldig draait de laatste jaren, maak ik me rond de Doom serie ook wel een beetje zorgen. Ik heb liever niet dat het net zo snel ten onder gaat als Duke Nukem. Die laatste release duurde veel te lang, maar je kon zeggen dat die eigenlijk al snel verloren was. Om die reden maak ik mij een beetje zorgen. Het is een toffe serie, maar hoe nu verder? Heb jij dat ook?
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nee ik ga niet de review doen, was 'just my 2 cents'. Eigenlijk had ID juist meer naar games als Dying Light of aangezien het om een zeer snelle shooter Titanfall 2 moeten kijken. Zeker die laatste weet run and gun goed te combineren met free runnen/beetje platformen. In mijn ogen doet Doom Eternal het op dat vlak minder.

    Om ammo te krijgen kan je ook de kettingzaag gebruiken, net als in Doom 2016 droppen vijanden dan ammo. Alleen heeft die weer fuel wat op kan raken. Maar het is wel zo dat het laatste pipje fuel langzaam weer aanvult. Het is imo alleen niet snel genoeg. Zeker niet in het heetst van de strijd.
    En dat is mij ook wel opgevallen aan deze Doom Eternal, Doom 2016 had al de nodige abilities die langzaam aanvullen. Lijkt door het tekort aan ammo in Doom Eternal nu om alleen maar nog meer te gaan wat je in de gaten moet houden.
    Er is wel o.a. de Explosive Piñatas upgrade die helpt, deze laat explosive barrels ammo droppen b.v.
    Maar goed, het vrijwel constante ammo tekort blijft mij irriteren.

    Wat betreft je laatste post. Doom 2016 was een beetje een reboot van de serie. En Eternal gaat verder met het verhaal uit Doom. Er zijn veranderingen, maar er zijn ook wel veel dingen hetzelfde gebleven als het gaat om gameplay.
    Ik zou mij niet zo zorgen maken dat het met Doom de kant van Duke Nukem op gaat. Duke Nukem duurde niet alleen lang, maar was ook gewoon slecht.
    Dat is niet het geval met Eternal, mij persoonlijk valt ie wat tegen door bepaalde keuzes. Maar het is zeker geen Duke Nukem daardoor geworden.
    En als ik jou was zou ik eerst Doom 2016 uitspelen voordat je aan Eternal begint.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Bedankt voor de informatie en tip. Wil overigens denk ik eerst Doom III proberen, maar dat is volgens mij een totaal andere game. :)
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Doom 3 is een heel sfeervolle shooter, relatief slow paced. En Titanfall 2 is gewoon snoei goed. Dat geldt trouwens dubbel voor Dying Light. Beide games zijn meesterlijk. Id software... had Rage 2 niet ook al van die neon kleuren en steeds meer collection quests? Was een open world achtige game, maar toch zijn er veel vergelijkingen te maken. Ik heb de indruk dat de Id Software / Bethesda combinatie games wil afleveren waarbij goed is gekeken naar het (verdien)model van Ubisoft.
     
    Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Al doet Ubisoft het in mijn ogen wel beter. :rolleyes:
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417

Deel Deze Pagina