Ja, heb hem fysiek, maar vaak claim ik de games die ik al heb ook als PS+ games zodat ik dan niet de disc erin hoef te stoppen als ik wil spelen.
Maar... dan heb je de game dus al in het profiel vastgelegd, toch? Fysiek of digitaal, jouw profiel herkent het verschil niet. Ik meen dat in Steam het mogelijk is om een game helemaal te ontkoppelen van je profiel. Dan wordt het weer de status "niet gekocht / niet in bezit". Weet niet of zoiets ook mogelijk is in jouw PS profiel. Misschien zijn er meer opties wanneer je jouw profiel oplaadt via een browser (dus niet via de PS4 zelf).
Is wel mogelijk, alleen krijg je geen geld terug. Alleen bij zeer minimaal spelen. Je moet even de support pagina van de game aanklikken, waar je ook kunt retourneren, daar vanuit kan je geheel ontkoppelen.
Vind hem zelf heel tof buiten wat cringy typisch japanse dingen (main characters zien eruit als een k-pop groep, maar de rest van de wereld wel normaal en alle vrouwen hebben mega dikke tetten en geen kleren). Maar dat zal ook wel bij FF horen . Nooit een FF gespeeld, buiten XII en XV paar uurtjes.
Maar bij eerdere games die ik al fysiek bezat en geinstalleerd had, en vervolgens in de PS+ verschenen, kon ik ze wel gewoon toevoegen. Beetje jammer dat het dan op deze manier moet. Daarnaast ook vreemd natuurlijk, want had natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ik de game een keer geleend of gehuurd heb, dat ie nog geinstalleerd staat, vervolgens geeft ie dus een foutmelding, en kan ik hem niet als PS+ downloaden. Maar goed, ik probeer het voor het einde van de maand nog wel eens.
Je hebt het antwoord al gegeven waarschijnlijk. Je hebt een aankoop met UC4 gedaan (dus wijziging account), dus dat verandert waarschijnlijk de zaak. Het ging eerder wel omdat je dat met die (oudere) games niet hebt gedaan? In dat geval was de PS4 alleen de drager van de game data, zonder dat jouw credit card (of hoe je ook hebt betaald) daarbij kwam kijken. Dat is althans mijn theorie. …. JOURNEY is trouwens ook gratis te downloaden. Klassieker.
Is niet moeilijk; 1; Ik heb Uncharted 4, fysiek, en die had ik al geinstalleerd staan op mijn PS4. 2: Nu wil ik de PS+ game claimen, want dan hoef ik de game niet van disk te spelen. Playstation geeft aan dat ik de game eerst moet uninstallen. Geen idee waarom. Nooit eerder nodig geweest in soortgelijke omstandigheden. 3: Ik uninstall/delete de game van mijn HDD. 4: Nu geeft Playstation (store) aan dat de game onbeschikbaar is voor 'aankoop' omdat ik al eens iets gekocht heb, zoals in-game currency. Dit is een vieze vette vuile leugen van hun kant, want nooit iets aangeschaft voor deze game.
Lol dat is niet wat ik bedoelde maar hun customer service kan wel zo'n restrictie eraf halen als het meezit.
Denk dat jij hem gewoon even van je harde schijf moet verwijderen en je hem dan wel kunt claimen via de store.