DF Retro EX - Streets of Rage 4: The DF Tech Review + Series Retrospective Een deep dive in wat dit genre maakt en met name de Streets of Rage serie. SOR2 is mijn favoriet. Perfect gebalanceerde moeilijkheidsgraad en super geluid (vooral de muziek). De sprites waren heerlijk GROOT op de CRT. Tijd voor SOR4... hoop dat het een return to form wordt.
Geen stad dus. Kut. Gewoon Odyssey weer met Vikingssausje. Ze komen er nu elke 2 jaar weer veels te simpel vanaf :').
Yep, vikings en Europa trekt me sowieso niet qua onderwerp. Zal vast wel weer een prima AC game worden waarbij het er leuk uitziet, lekker wegspeelt, indrukwekkende wereld, etc etc, maar ik zie mezelf hier vooralsnog niet warm voor draaien. Maar goed, hopelijk zien we morgen een geweldige trailer die me helemaal van gedachten doet veranderen.
Volgende week donderdagavond 17:00 uur bij Xbox Inside de eerste gameplay van de Xbox Series X games.
Volgend jaar verschijnt The Lord of the Rings: Gollum op PC, Xbox Series X en PlayStation 5. Game richt zich op de boeken en niet op de films, binnen de periode dat Gollum de ring weet te vinden maar voordat hij Bilbo ontmoet. Je krijgt ook te maken met de innerlijke confrontaties van Gollum en Smeagol. Moet in 2021 verschijnen. Paar plaatjes:
Ik zie niet zo goed of dit is opgepoetst. Die screenshots, ingezoomd op Smeagol, lijken echt. Foto van de wereld lijkt eerder een tekening.
Doet een beetje denken aan de eerste Styx game Dus ook dampige vochtige donkere omgevingen en een lelijke main character. Nu heeft Gollom/Smeagol natuurlijk de LOTR license en dus wereld, maar persoonlijk zat ik niet op een game te wachten waarbij ik als Gollom kan spelen, en zoals bekend heb ik over het algemeen ook weinig met 'donkere' (visueel) games (tenzij het een Bloodborne is ofzo). Nope, doe mij maar iets 'luchtigs'. 'First on Stadia', dus hopelijk snel daarna naar normale systemen.
Vandaag moet Forza Street verschijnen voor Android en iOS. Iemand enig idee hoe laat? Op iOS nog niks te zien.
Die LOTR: Gollum game wordt gemaakt door de Duitse developer Daedelic, voornamelijk bekend van 2D adventure games en tussendoor een paar hele simpele 3D games: Ze hebben duidelijk zeer goede artists, maar 3D is niet echt hun normale ding en het is (was voorheen) niet een erg grote studio. Ik verwacht grafisch dus ook niet al te veel van de game.
Dat je niet veel verwacht kan uiteindelijk leiden tot een onverwachte game met charmes. Dat kan het mooie zijn van games waar je niets van verwacht imo.
Daedelic heeft wel meer goede games gemaakt en ik herken meerdere screenshots van bovenstaande spellen. En budget: het gaat erom wat je ermee doet, niet hoeveel je bezit. We kennen allemaal games uit de Triple-A markt die bakken geld hebben gekost en waarvan je later denkt: dat was oké... maar meer ook niet. Ik zou in het algemeen de kleinere studios niet te snel afschrijven. Juist die studios weten verrassende games te produceren.