1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Spintires MudRunner & SnowRunner

Discussie in 'Games' gestart door WorkingTitle, 24 feb 2018.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja klopt kan hem alleen nog niet verhogen dus in de modder kom ik nog wat tekort op dit moment.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    mac heeft wel een beetje gelijk maar hij overdrijft ook wel qua p2w en aantal bug. Ben in 2 dagen 1 a 2x een bug tegen gekomen dat een missie niet wou clearen.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Zwaar overdreven idd qua p2w en bugs en dat je niks kunt met de vroeg beschikbare wagens. Wat een slechte reviewer, gaat ie eerst janken op reviewers die positief waren, komt ie daarna zelf met een negativiteit die gewoon letterlijk uit zijn duim gezogen is. Ken die Mac niet maar na dit in ieder geval niet meer serieus te nemen voor mij.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    mijn tip voor beginners zou vooral zijn om niet de trailers te gebruiken maar alleen de laadbak van je truc. Moet je wel 2x rijden ipv 1x maar je komt veel minder snel vast te zitten en scheelt heel veel frustratie.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Ik denk niet dat hij het "uit zijn duim zuigt", maar Mac had duidelijk deze review niet moeten doen. Hij heeft een punt met die bugs (vastgelegd op beeld), maar het is 1) duidelijk niet zijn genre, 2) teveel gezeur over ongelijkheid/DLC/collega reviews = randzaken 3 ) deze titel heeft niet een triple-A budget -> dus je kunt bij release niet gelijk de extreme polish verwachten van bijvoorbeeld een Ubisoft titel. Geen excuus, maar het is wel een niche product.

    Deze reviewer heeft het in het verleden beter gedaan. Misschien moet hij in de toekomst geen gedoneerde games meer aannemen uit zijn userbase. Dan voelt hij zich ook niet verplicht daarvan een review uit te geven.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2020
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hoewel Mac in mijn ogen te negatief is in deze review heeft hij wel een beetje gelijk met het p2w verhaal. Die scout is niet een beetje, maar heel veel beter dan de standaard scout die je krijgt.
    Met bijvoorbeeld normaal rond rijden en 'scouten' heb ik met de Khan nog geen enkele keer de lier nodig gehad. Alleen als ik iets zwaars aan het slepen was door dikke modder heb ik hem een keer moeten gebruiken. Met de normale scout zat ik meerdere malen vast en dan was ik niet eens iets bijzonders aan het doen.
    De pre order truck is ook al zo'n beest. Dus in dat opzicht is het wel pay 2 win.
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik heb beide niet dus ik ervaar niet hoeveel beter die zijn. Ik zit ook vrij weinig vast in de game dus misschien dus heb niet het idee dat ik andere trucks of scout nodig zou moeten hebben dan mijn huidige uit het begin. Moet zeggen dat ik mijn truck al wel geupgrade had naar de international 5070 maar die kun je binnen 4 uurjtes bemachtigen zonder DLC of p2w.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    P2w...
    Snowrunner gaat niet over winnen. Ja, in de ene auto rijd je een stuk makkelijker naar je objective dan in de andere, maar je kunt je afvragen of je aan het 'winnen' bent ik zo'n geval. Het gaat uiteindelijk gewoon om het plezier en de voldoening die de game je geeft en die is misschien nog wel groter als je pittige missies in suboptimale auto's voltooid. Het is bij uitstek een game die je voor jezelf en net jezelf speelt, winnen en verliezen is niet aan de ordein deze single player /coop game.

    Heb geen tien meter gereden in m'n pre order truck (heb hem verkocht voor een andere dikke truck, dat wel :) :))
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Eigenlijk is die super dlc truck eerder een "pay to loose" truck. Immers, je ontzegt jezelf de ervaring van het zelf beter worden en het avonturieren. Iedereen die weleens op survival is geweest weet dat dit nooit "gelikt" gaat. Ontberingen horen erbij. Het is overleven en dat is juist de charme, ook in deze game.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Alles wat een voordeel geeft aan een speler voor geld vind ik pay to win. Natuurlijk heeft het meer direct impact op een multiplayer spel dan op een SP of co-op game. Maar als gamers moeten we echt af van het excuus dat p2w alleen iets zou zijn voor MP spellen. Want uiteindelijk heeft ook een SP spel er onder te lijden.
    Want je ziet gewoon (en b.v. Ubisoft/Assassins Greed is daar een goed voorbeeld van) dat spellen meer grindy worden alleen maar om die voordelen te kunnen verkopen.
    Ik zie ook steeds meer rpg's met xp boosts tegenwoordig.

    Hoe dan ook, met Snowrunner heeft het wellicht minder impact. Zeker als men zoals jij die spullen gewoon verkoopt. Echter heeft Mac nog steeds gelijk dat het een ongewenste trend is.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Eigenlijk zou men ook een game-versie te koop moeten aanbieden waarbij je al 100% van de achievements unlocked en het verhaal hebt uitgespeeld als je het spel de eerste keer opstart.

    Scheelt een hoop gedoe, bespaart je dat je het spel moet spelen:thumbs:
     
    Jimmy J. en fredfenster vinden dit leuk.
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Breng ze alsjeblieft niet op ideeen ;)
    Sony heeft b.v. nu een patent op ingame tips voor microtransacties. Als ze dat doorvoeren in de ps5 zie ik het echt wel gebeuren dat je ineens vage puzzels e.d. in spellen krijgt om daar gebruik van te maken.
    Als het gaat om geld/lootboxes/microtransacties <> verhaal/gameplay/eerlijke progressie dan verliezen die laatste eigenlijk altijd.
     
    Yellow 13 en B Tender vinden dit leuk.
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik zou dat nooit allemaal op een hoop gooien. Bij AC komen ze met een grind die zo langdradig dat het onnatuurlijk voelt en daarbij verkopen ze dan XP versnellers. Dat is duidelijk een onvriendelijke aanpak om mensen te laten betalen zodat ze op een normale manier door de game kunnen. Snowrunner geeft dan een mooie truc als je pre-ordert of een bijzondere uitgave hebt gekocht blijkbaar, maar zonder die bonussen hoef je niet te grinden om je wagen te upgraden, het voelt gewoon als natuurlijke progressie. Dus dan kan die Mac gelijk hebben over P2W, maar hij zegt dat op de verkeerde plek waar het schadelijk is voor een game die dat helemaal niet verdient.
     
    Zifnap en B Tender vinden dit leuk.
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ubisoft doet het vele malen erger, dat zeker. Maar dit is niet veel anders. Ze hadden ook een dlc voertuig kunnen hebben die wat anders is of in ieder geval niet veel beter als wat je vroeg in het spel kan krijgen.
    Echter hebben ze dat wel gedaan. En het scheelt, mensen met de dlc voertuig hoeven niet 4 a 5 uur te spelen om de standaard scout op min of meer dezelfde kwaliteit te krijgen. Het is minder erg als in AC, daar heb je gelijk in. Maar dat maakt het niet minder ongewenst.
    En ik ga niet zeggen dat het meteen Snowrunner of eventuele vervolgen verpest en dat de ontwikkelaar hebzuchtig is. En ik vond ook de review van Mac over het algemeen te negatief. Maar elke vorm van p2w is (in mijn ogen althans) een slechte vooruitgang.
    Ik heb ook het voertuig en als ik geweten had dat de Khan en de pre order truck zoveel beter waren dan had ik ze waarschijnlijk niet genomen. Maar goed ik had de SE gepreordered omdat ik eerlijk gezegd het de ontwikkelaar gunde maar ook omdat ik verwachtte dat ze of later pas zouden unlocken of geen voordeel zouden geven.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat vind ik niet, in ieder geval vanuit de gamer als consument van het specifieke spel. Voor de gamer als consument van de markt klopt het wel, daarom ook wel eens met:

     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het is in ieder geval iets waar we bedacht op moeten zijn. Het kan zeker de verkeerde kant op gaan en met sommige spellen is dat al het geval.
    Ik snap dat een ontwikkelaar en uitgever geld willen verdienen, maar helaas is het nooit genoeg en willen ze elke cent op welke manipulerende manier dan ook uit een consument trekken. EA, Activision, Ubisoft zijn wat dat betreft goede voorbeelden.
    Hoe dan ook, laten we hopen dat Saber en Focus een beetje verstand houden en ook bij volgende spellen niet de kant van die anderen op gaan. Want buiten de p2w discussie dan om is dit wel gewoon een prima spel.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Peter OtH Nu baal ik dat ik niet meer in de redactie zit. Had een leuke discussie kunnen worden over het afleveren van de review van een game als deze. Jammer dat ze nog niet gereageerd hebben... o_O
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    DE GROTE "Snowrunner: Scout 800 VS Khan Marshall | Which is best scout" TEST




    Seeing is believing people. ;)
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    P2W of niet. Ik tour lekker verder!
    Even snel een uitstapje gemaakt naar Rusland om daar een nieuwe truck te kopen. Vervolgens weer rap terug naar Michigan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Moest 2x heen en weer, omdat je achter deze truck (in combinatie met Laadkraan en Flatbed) geen aanhanger kunt hangen. 2e keer dus maar deze touristische Scout-route genomen :p
    8x8 met AWD en Difflocks komt overal boven zonder lier :D
     
    Zifnap, B Tender en Alexknl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina