Microsoft admits "we set some wrong expectations" with Xbox Series X "gameplay" reveal "And that's on us." https://www.eurogamer.net/articles/...pectations-with-xbox-series-x-gameplay-reveal Wat ik niet begrijp is dat dit soort bedrijven het nooit leert. Dit is niet de eerste underwelming games presentatie van Microsoft Xbox. Waarom niet het publiek een knockout punch leveren? Die console moet verkocht worden Microsoft, BIG TIME.
Ze hadden de presentatie anders in de markt moeten zetten. Van tevoren werd het aangekondigd als de eerste showcase van third-party titels voor de Xbox Series X waarin we gameplay te zien zouden krijgen. Dit schept de nodige verwachtingen en achteraf gezien waren het vooral enkele kleinere games waar we in-game beelden van te zien krijgen, maar vrijwel geen gameplay. Gelukkig is er nog genoeg tijd om zich te herpakken.
Gelukkig wel, maar het blijft klunzig. Het gaat erom dat ze er iets van leren, fouten maken hoort erbij. Microsoft heeft in mijn ogen een handje voor teleurstellende presentaties. Voor je het weet gaat het straks weer over de "jongens, de Kinect is *echt* de toekomst".
Ik heb niet eens moeite met 'kleinere' games, maar dit waren allemaal vrij generieke donkere games, dus shooters en beetje horror, en daar heb ik gewoon niets mee. Het is eentonig, voorspelbaar, en uiteindelijk zijn dit games die ook middelmatig zullen scoren. Zo'n vampieren game; leuk voor een bepaalde doelgroep, maar het is gewoon weer zo voorspelbaar, qua kleurgebruik, main character, setting, etc. Ik had veel liever afwisseling gezien. Een fatsoenlijke tennisgame (cartoony, character-editor, Virtua Tennis achtige gameplay, whatever), top-down racers, 2D platformers, een Ooblets, een Tunic, etc etc. Dit was weer echt zo'n ouderwetse Microsoft/Xbox presentatie; "Hier, wat stoere donkere shooters; have fun!". Ik geef geen fuck om 1st person donkere shooters.
"Onze next-gen console kan 8 miljard kleurtjes met kekke licht-effecten weergeven, dus hier heb je een game met zwart, donkerblauw en grijs!"
Dus zoals de tweede tweet al indirect aangeeft zal 90% van de developers weer voor betere visuals op 30 fps gaan.
Inderdaad, maar erg mooi dat de keuzes bij de ontwikkelaars gelaten wordt. Dat gaat vrijwel zeker interessante resultaten geven de komende jaren. Nou wordt Cyberpunk nog fijner om naar uit te kijken.
Zou het eigenlijk wel waarderen als developers eerst zouden focussen op resoluties vergelijkbaar met huidige first party games (GoW e.d.) maar dan met een hogere framerate. De meeste mensen gaan zonder 4k tv waarschijnlijk toch het verschil niet zien qua resolutie, dan maakt fps veel meer uit.