Je kan zeker gewoon fast-travellen. Is toch ook prima Zit ook enorm veel tijd in anders. Je hoeft niet elke game op 100% te halen. Ik heb bij Odyssey met opzet steeds een missie gedaan en dan weer een stukje exploren/sidemissies, omdat ik wist dat ik me zou gaan vervelen als ik na het hoofdverhaal nog de rest van de game ging doorspitten. Als je alles in deze game wilt completen dan zit er gewoon wel wat herhaling in. Dus had het voor mezelf maar wat afwisselend gemaakt, omdat ik de wereld zo vet vind en ik wel graag alles wilde zien en doen.
Gerucht: Assassin's Creed Valhalla komt in oktober Volgens Amazon Italië Assassin's Creed Valhalla komt mogelijk uit op 15 oktober. Die releasedatum verscheen korte tijd op de pagina van Amazon Italië. De datum werd snel weggehaald, maar een reddit-gebruiker wist er een screenshot van te maken. De releasedatum is sindsdien veranderd naar 31 december 2020. Webwinkels gebruiken die datum vaak als placeholder voor games waarvan de echte releasedatum nog niet bekend is. Deze week werden meer gameplaydetails over de gameonthuld. Het wordt voor het eerst mogelijk om de haarkleur van het hoofdpersonage te veranderen. Spelers kunnen ook kiezen uit verschillende soorten oorlogsverf, haarstijlen en baarden om te dragen.
So earlier this month, a (now deleted) tweet from Malek Teffaha (Head of Communications and Localization for Ubisoft Middle East) stated that Valhalla will not be the longest or largest game in the series to address bloat criticisms. Though Ubisoft producer Julien Laferrière went on record a few days ago in an interview with YouTuber Julien Chièze to state the opposite... Julien Chièze said: The first thing that interests the players is the size of the world compared to what you have done previously in Odyssey and Origins, which are the last two. Is it similar? Is it bigger? Is it comparable? Julien Laferrière said: I would actually say in terms of range, it is probably a bit larger than Odyssey. I do not have the exact figures at this stage, but we have not only created the whole country, which is in this case England, but also a good part of Norway too. There are other secret worlds, which I can not speak about today, which contributed to the size of the game. It's not a small game, it is a game which is clearly ambitious, which will offer many many hours of gameplay for the players.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je het interpreteert. Een game kan ook minder 'large' zijn in verhaalvertelling en sidequests maar wel groter qua map.
Dat zegt toch niets? De eerste quote ("not the longest or largest") is niet gedaan door dezelfde persoon die zegt dat de map groter zal zijn dan die van Odyssey. Kan dus zijn dat beide heren (respectievelijk het hoofd van communicatie enerzijds en een producer anderzijds) het over iets anders hebben. Maar goed, aangezien er een shitload aan studio's aan werken zou het me niets verbazen als de game in alles longer en bigger zal zijn.
Kan natuurlijk over 2 verschillende zaken gaan; de een kan gaan over de speelwereld die jij tot je beschikking hebt, dus 'de map', en het andere kan gaan over de speelwereld die zij vertegenwoordigen in de game (maar uiteraard een compactere versie van de werkelijkheid), dus game A (Odyssey) kan een gigantische map hebben van 1 gebied (Griekenland), en game B (Valhalla) kan een kleinere map (of mappen) hebben van een (in werkelijkheid) veel groter gebied. Het kan me verder trouwens geen reet schelen, want het gaag erom wat je met die speelwereld doet. Een game als Just Cause 3 was idioot groot, maar tegelijkertijd was er vrijwel geen reet aan. Zelda BotW zal qua daadwerkelijke map-oppervlakte wellicht niet zo groot zijn vergeleken met sommige andere Open World games, maar het VOELT wel episch aan, want er zit ontzettend veel diversiteit in, en er is overal wel iets te doen/vinden.
Zou de kaart groter kunnen zijn met nog meer oceaan toegevoegd? Immers, vikings. Dus veel vechten op boten? In dat geval zou de kaart inderdaad weer groter kunnen zijn t.o.v. Odyssey. In principe ook met meer "landmass", maar net zoals Yi-Long vraag ik mij dan af hoe kwalitatief hoogstaand Ubi al die ruimte gaat inrichten. Als "ervaringsdeskundigen" hier weten wij als geen ander hoe lastig het is om de speler "engaged" te houden. Het is niet eenvoudig unieke/spannende/creatieve content te verzinnen voor zo'n grote game en de meeste devs worstelen met de kwaliteit consistent op hoog niveau te houden.
Kun je je geslachtsdelen modden en tweaken in AC Valhalla? Nee. Dus Cyberpunk wint. Zolang ik geen stealth-kills en area-damage kan doen wanneer ik zwaaiend met mijn mega-orgaan van een dak boven op een bad guy spring, wat voor zin heeft het dan nog om zo'n game te spelen. Kom op, mensen, het is 2020! Ik verwacht ook binnenkort een update in Animal Crossing waarna ik bezoekers aan mijn eiland extra diensten kan verlenen met mijn tuinslang.
Vikingen vochten niet of amper op boten, was vooral vervoer. Volgens mij had Ubi ook al gezegd dat er minder tot geen navy battles zijn. Jij speelt liever een RPG in een lineaire setting? Heb je daar voorbeelden van
Dan ben ik des te benieuwder wat Ubi met al deze landmass gaat doen. Ik wil heel graag meer gameplay zien.
Gewoon wat random fortjes, bandit hideouts en wat nederzettinkjes. Maar goed, aangezien ze vast meer dan 1 land doen (denk UK/Noorwegen/Denemarken allemaal wel) is het natuurlijk makkelijk opvullen. Wel jammer want eigenlijk vind ik het dan te groot. Niet omdat het reizen zo lang duurt, maar omdat de schaal dan heel vreemd aanvoelt. Was vrij weird om compleet Griekenland te kunnen zien in Odyssey.
Veel open world games hebben wel RPG elementen. Zitten toch wel redelijk lineaire varianten tussen. Een Spider-Man MQ was lineair, de side missions iets minder. Deus Ex idem. Zo zijn er vast wel meer. Iets als TES of GTA/RDR hoort natuurlijk een grote open wereld bij, maar niet bij iedere RPG-achtige game hoeft dat van mij. AC zou voor mij interessanter zijn in een minder open wereld die interessanter is in de omgevingen/levels. AC stond bij mij deze gen bekend als uitgever van games die zo open mogelijk zijn met oninteressante levels. MEt Breakpoint ben ik echter aangenaam verrast, met enorme omvang toch mooie en afwisselende levels. De prefecte balans vonden ze imo bij WD2. UBI's Frisco was misschien wel de fijnste wereld deze gen om te klooien.