1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project CARS 3

Discussie in 'Games' gestart door ageQned, 3 jun 2020.

  1. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Project CARS 3
    Release: zomer 2020
    Playstation 4, Xbox One en PC

     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721


    Lekkere aracade racer. Jammer. Apart dat ze nu de concurrentie aan lijken te gaan met Forza en Grid.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ziet er echt heel erg arcade uit. Pffffff
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jammer.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    tja, Reiza gebruikt dezelfde MADNESS engine voor AMS2, en Reiza heeft een stuk meer ervaring met het maken van daadwerkelijk realistische sims dus strategisch is dit de enige goede keuze in plaats van concurreren met een identiek product gemaakt op identieke software.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Zoals gezegd, de creative director van Driveclub zit erachter, dus als dit in het genre valt tussen sim en arcade (zoals Driveclub, PGR, GRID), dan vind ik het prima.
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Lees ook dat SMS overgenomen is door Codemasters. Wist ik niet, maar dan is het sowieso einde verhaal qua goede racegames.

    @Yi-Long Driveclub, PGR, GRID zijn full on arcade joh. Games die er tussenin vallen zijn Forza Motorsport en Gran Turismo.
     
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Weer een franchise die je kunt afschrijven onder codemasters. De voorgaande games waren de enige waardoor ik hele avonden mijn xbox aanslingerde met een groep XBW-ers. Deze speel ik hoogstens een keer via Gamepass.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Arcade-racers waren meer games zoals Burnout 3, Need for Speed, etc. Oftewel gas ingedrukt houden, beetje sturen, en al knal je 50x tegen een muurtje op dan eindig je misschien nog steeds wel top 3-4.

    GT Sport and Forza verwachten dat je je netjes aan de rij-lijnen houdt en je kunt niet volop op een bocht afgaan om er even driftend doorheen te knallen, en dan verwachten dat je op de baan blijft. Het KAN wel, maar qua laptimes behaal je daar eigenlijk geen voordeel mee. Ik ben het met je eens dat ze wel meer mainstream zijn dan de Assetto Corsa en Project Cars. Ze hebben beide games (Forza en GT) toch echt een flinke dumb-down gegeven de laatste jaren.

    Project Gotham Racing, GRID en Driveclub vielen daar altijd dus een beetje tussen: Gameplay is vergevingsgezind, maar AI van tegenstanders biedt dusdanig weerstand dat je wel degelijk op het scherpst van de snede moet racen. Dus ja, je hebt de vrijheid om je auto een beetje over die track te gooien en alsnog door zo'n bocht te komen, maar dan moet je het dus wel echt goed uitvoeren, want als jij onnodige fouten maakt dan ga jij normaal gesproken geen eerste meer worden. Forza en GT zijn serieuzere games dan Driveclub, maar Driveclub is meer 'arcade' qua gameplay, maar wel een stuk uitdagender.

    Bij de SP van GT Sport en Forza hoef ik me eigenlijk nooit zorgen te maken of ik wel top 3 eindig, maar bij PGR en Driveclub was dat vaak nog wel een klusje. Een heel leuk klusje.
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    In PGR3 en 4 was letterlijk de snelste manier om rond te komen door tegen de muren te beuken.

    NFS, PGR, Driveclub en jouw hele riedel zijn allemaal geen simulaties. De devs proberen je daar zo leuk mogelijk te laten rijden, niet 'zo echt mogelijkt'. Dat de AI snel kan zijn zegt echt helemaal niks over of iets een sim is of niet.
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik zei ook niet dat die games sims zijn. Ik zei dat Driveclub, PGR en GRID, in het racing spectrum van verschillende genres, ergens tussen 'arcade' en 'sim' vallen.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Aan de verkeerde kant van het spectrum ja.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    In het spectrum van sim, gezien van 1 tot 10, scored Burnout een 1, PGR een 2 en Grid een 3, van de 10

    Forza en GT sport simuleren stiekem een heleboel best goed. Forza heeft al sinds deel 4 of zo best goede tire flex bijvoorbeeld. Ze gooien alleen een berg assists eroverheen. En dan bedoel ik niet ABS of TC, maar echt autosteering en dat soort dingen, waardoor het altijd wat zompig aan voelt.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    <zucht> Burnout… wat zou ik zo GRAAG weer een goede Burnout racer game willen zien zeg. Open world was aardig, maar op die losse parkours… puntje van je stoel zeg.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Burnout 3 was geweldig. Zo jammer dat die niet BC is.

    Burnout Paradise wel een poosje geleden in zo'n sale goedkoop gekocht voor 5 euro ofzo, misschien 7,50, maar eigenlijk vrijwel niet gespeeld.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Paradise heeft de serie met bij grote publiek geïntroduceerd, maar eerlijk gezegd vond ik de delen ervoor toch vetter. Het had gewoon een hoger arcade gehalte. Game voelde ook sneller aan, maar dat kan ook een illusie geweest zijn.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Geen illusie. Burnout 3 was gewoon een veel betere game. Komt natuurlijk ook omdat het een focus had, dus specifieke stand-alone tracks waar je als gamer wist wat je moest doen, itt open world racing games die je vertellen: "Ga gewoon lekker doen wat je zelf wilt, er is genoeg!". Ik snap de appeal en potentie wel van open world (racing) games, maar tegelijkertijd wil je soms gewoon een game waarbij je gewoon je specifieke doelen moet behalen zoals die zijn neergelegd voor je.
     
    Zumpelvelder en Zifnap vinden dit leuk.
  20. Pyoonexk

    Pyoonexk Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    28
    Project Cars Drift

     

Deel Deze Pagina