1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS5] Horizon Forbidden West

Discussie in 'Games' gestart door Yerewn, 15 jun 2020.

  1. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Horizon Zero Dawn kwam maart 2017 uit en GoW april 2018.

    Daarnaast vind ik ze zoals BigSyke ook zei inhoudelijk compleet verschillend. Compleet andere wereld, verhaal heeft niks met elkaar te maken en de gameplay is bij de een stealth en ranged based en bij de andere hack en slash en combo based.

    ??
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik vind het ook een zeer bijzondere vergelijking 8)
     
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Hey was vroeg en had nog geen koffie op. Had alleen naar de maanden gekeken en niet de jaartallen. Crap.
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Snap het wel hoor, ik had hetzelfde met Call of Duty 2 en Viva Pinata op de xbox 360.
     
    Kapitein_Merijn, Daz, Modder-Eter en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Appels en peren inderdaad, die vergelijking HZD en GOW. ;)

    Overigens volgen beiden wel dezelfde blockbuster formule.

    Heel eerlijk denk ik niet dat deze serie iets voor jou is. Wanneer de hoofdpersonage je niet aanstaat en de wereld ook niet, dan gaat deel 2 jouw mening ook niet veranderen. Trouwens, hoe haal je lol uit een game waarbij je de heldin onsympathiek vindt? Ik zou maar weinig plezier beleven tijdens het spelen van zo'n game.

    De trailer geeft een aardige sfeerimpressie van wat gaat komen en met name wanneer je deel 1 hebt gespeeld weet je wat je kunt verwachten. Ik ben vooral benieuwd wat er van deze prachtige graphics overblijft in het daadwerkelijke spel, maar verder twijfel ik weinig aan wat de gameplay precies gaat worden. Dus: deel 1 + grafisch (substantiële?) upgrade + kleine innovaties op gameplay vlak = deel 2.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2020
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik zei niet dat ik haar niet sympathiek vond, maar had gewoon niets met haar. Net als ik weinig met Nathan Drake heb, of die skinhead uit Hitman. Heeft gewoon met character design te maken. Jade uit Beyond Good & Evil, of Alyx uit Half Life, dat vind ik dan wel weer leuke personages.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Prima, maar mijn punt blijft hetzelfde. Je hebt niet veel met de hoofdpersoon en je hebt niet veel met de wereld. Lijkt mij een prima insteek om een game van 20+ uren te gaan doen. ;)
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Moet wel zeggen dat Aloy weinig karakter heeft.

    Het eerste deel draait meer om de personages om haar heen en met name Elisabeth. Zij is meer een archeoloog die een verhaald ontdekt dan een avonturier die de hoofdrol speelt.

    Misschien dat in deel 2 ze wat meer naar voren komt met haar karakter.
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Wat een haat op Aloy! Ik zou wel graag verbeterde emoties willen zien in de character models. Dat was in deel 1 wat houterig. Dan deed God of war dat een maand later een stuk beter.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Die aloy bleef toch een beetje flat character, denk dat het komt door wat big syke hierboven aangaf.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    ja ze had ook niet echt tits idd
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Geen haat op haar van mijn kant. Ik vond het een interessant karakter hoor.

    Neem Gordon Freeman uit Half Life als voorbeeld. Veel mensen vinden het een geweldig karakter en ook een geweldig spel.

    Maar als je Half Life 2 neemt zijn de andere karakters toch interresanter. Gordon is meer een passagier die alles meemaakt.
     
  13. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ben de game toevallig nu voor het eerst aan het spelen, maar ik vind haar vooral heel dommig overkomen. Ik snap dat haar wereld initieel heel klein was, maar mijn God, het lijkt wel alsof ze alles drie keer aan zichzelf moet uitleggen.
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Haar vader die haar opvoedde vond ik wel een heel tof personage.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Dat komt omdat Gordon meer een 'leeg' character is volgens mij, dus hij praat niet en alles overkomt hem een beetje, zodat jij als speler je makkelijker/beter in kunt leven in die rol.

    Beetje wat Link heeft in Zelda BotW: Je wordt wakker, een lege schil, en alles en iedereen vertelt jou een beetje over wie je bent en wat je nu moet gaan doen. Je ziet Link niet klagen, mopperen, zeuren, twijfelen, maar jij als speler kunt dat allemaal wel voelen.

    Zodra je een (speelbaar) personage in een game een duidelijk karakter mee gaat geven, dan is het dus verder aan de speler om daarop te reageren. Dan heb je namelijk iets waar je wel of niet van houdt.

    Bij een GTA4 en GTA5 had je erg duidelijke karakters. Als die karakters je aanspreken en je begrijpt ze, dan vermaak je je meer met de game, en als je ze complete idioten vindt, dan is het toch wat moeilijker om jezelf door zo'n verhaal te werken. GTA4 vond ik zelf prima wat betreft het Niko character, maar in GTA5 had ik alleen iets met Franklin, en zodra Trevor op kwam dagen, was mijn eerste reactie: Deze vent is een risico in alle opzichten, en daarnaast ook nog eens een verschrikkelijk figuur, dus waarom kan ik hem niet gewoon afknallen?

    In RDR2 had ik een beetje hetzelfde met Arthur: Allemaal leuk een aardig, loyaliteit, maar Dutch was duidelijk de weg kwijt. Ik vond Arthur een prima character, beter dan Marston in deel 1, maar soms zit er dus een beetje een conflict tussen wat de developers je willen vertellen met hun verhaal, en wat jij als speler eigenlijk wilt doen of zou reageren in bepaalde situaties. Als die kloof te groot is, dan kan dat juist aversie opwekken tegen de hoofdpersoon. Bij RDR2 bleef dat aan de goede kant van dat randje, want Arthur bleef grotendeels geweldig, maar in GTA5 had ik er dus meer moeite mee, waarschijnlijk omdat je daar met het grootste gemak honderden/duizenden mensen afknalt, maar op de een of andere manier maak je dan een uitzondering voor zo'n beetje de grootste klootzak in de game, alleen maar omdat die ooit bevriend was met Michael, wat ook een verschrikkelijke eikel is ...

    Anyway, terug naar Aloy: Het heeft ook met het visual design te maken. Ze heeft een beetje een trollenhoofd, en qua stem was ik ook niet weg van haar. Als ze net een iets beter gezicht/design had gehad, en een minder zeikerig/pusherig stemmetje, dan was de ervaring al een stuk beter geweest. Nogmaals, dat gaat om persoonlijke voorkeuren.

    Kassandra in Assassin's Creed Odyssey vind ik bijvoorbeeld geweldig qua design en stem. Gewoon rustig, krachtig, zelfverzekerd, sterk.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  16. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583


    Interessante video. Game moet in 2021 verschijnen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Dat accent :')
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525


    rip xbox
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    @Yellow 13 dit bedoelt reck dus. Godver wat geil.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Nice. Gaat er wel komen. Dankzij Ghost of Tsushima speel ik sowieso meer op de Playstation 5. Alleen momenteel even niet, want Mass Effect remastered is ook vet. Wel benieuwd hoelang Xbox het gaat uithouden tegen Sony. De laatste keer dat Microsoft won, was met de Xbox 360. Het enige probleem wat nu nog roet in het eten kan gooien, zijn de leveringen van de next-gen consoles. :)
     

Deel Deze Pagina