[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

10 Ton Games, van Crimsonlands. Nu met de nieuwe game Tesla Force, alpha versie. Test je ogen vanaf 28:00 minuten. Lichtshow! :D

Laatst bewerkt: 16 jun 2020
  2. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
  3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    BULLET SIMULATOR 2020 GOTY (28:00)

Voor wanneer je een game zoekt om je ogen wat rust en ontspanning te gunnen. Dat stuk rond 28:50, ik lach me helemaal stuk. De devs hebben duidelijk wat gerookt tijdens het maken van deze game. ^^

Laatst bewerkt: 17 jun 2020
  4. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347

Einde van dit jaar verschijnt Planet Coaster: Console Edition. Nu is er bekend geworden dat het spel naast de PlayStation 4 en Xbox One ook zal verschijnen op PlayStation 5 en Xbox Series X. Er is nog niet gesproken over een Nintendo Switch Versie.

In Planet Coaster moet jij een goedlopend attractiepark maken met achtbanen en allerlei andere attracties. Planet Coaster kwam uit in 2016 voor pc.

Tyrant vindt dit leuk.
  5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Steam game festival, summer edition. 35 Demo's gedownload. Demo impressies, deel 1...

* Against the Moon: stoere premisse en het verhaal wordt spannend verteld! Een "tactical deckbuilder with roguelike elements", waarbij je monsters in "lanes" moet verslaan. Het is vooral de manier waarop het verhaal wordt verteld en de toon (inclusief stills en de narrator zelf) die mij het meest positief zijn opvallen. Jammer dat de demo crashte, anders had ik nog wel een tijdje verder gespeeld.

* BATBarian: een barbaar met een vleermuis als maatje. De vleermuis geeft licht en heet Pip. Hoe verzinnen ze het. 25 minuten demo timer en speelde lang niet verkeerd. Een soort metroidvania achtige opzet, met een snuifje wacky humor in de mix gegooid. In dialogen is het mogelijk verschillende (belachelijke) reacties te kiezen, al maakt het voor het vervolg van het spel verder weinig uit. Pip vliegt met je mee en is te gebruiken bij puzzles (althans in de demo) en de barbaar is er natuurlijk te platformen en tegenstanders te verslaan. Fun ride!

* Cris Tales: de grafische stijl is op z'n minst opvallend te noemen. Alsof je door een decor op het toneel loopt. Daarbij schijnt de schijnwerper continue licht op de hoofdpersonen. Cris doet daarbij de vaardigheid op in de toekomst te kijken, althans een mogelijke toekomst. De verschillende werelden zie je binnen (heden) en buiten deze schijnwerper. Combat is turnbased, waarbij je de mogelijkheid krijgt actief te reageren om een aanval te blokkeren.

Laatst bewerkt: 17 jun 2020
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  6. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ben benieuwd hoe ze de controls aanpakken. Vond de console versie van Cities Skylines echt niet te doen vergeleken met pc.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612

Dit is denk net ff de gedetailleerd.. Zelfde reden dat ik RCT3 ook niks vond.

Doe mij maar Parkitect voor de consoles.
    Mwah vond dat best heel goed werken hoor. Vergeleken met pc is beetje zinloos maar ze hadden 't heel slim gedaan.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    jammer man je post verneukt

Fiasco vindt dit leuk.
  10. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja Godver laatste tijd steeds vaker.

Ban me maar ofzo

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ik ben benieuwd naar de overige impressies.
    Grootste tegenvaller voor mij was Paradise Killer. Iedereen spreekt er lof over, maar ik vind de stijl echt walgelijk. Het concept, de wereld en de gameplay zijn interessant, maar de characters, hoe zij in de wereld gezet zijn en de stijl eromheen verpest voor mij gelijk de hele game.

Zifnap vindt dit leuk.
  13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Die had ik juist niet gedownload. ;) Trailer sprak me eigenlijk al niet aan.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Dit punt viel me al tegen tijdens het zien van de trailer bij de PC Gaming Show. De demo heeft dat nogmaals bevestigd. Jammer, want ik houd wel van een leuke detective game.
    Mijn hoop is dan ook gevestigd op Shadows of Doubt:

15. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Grappig hoe deze game in elkaar steekt. Ik weet nog dat ik bij deel 1 dacht. Rare robots, niks voor mij, maar het verhaal en de wereld waren insane. Vond hem echt waanzinnig goed.

Nu bij de trailer van deel 2 denk ik weer; dit is niks voor mij. :+ maar ga hem geheit weer geweldig vinden.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Steam game festival, summer edition. 35 Demo's gedownload. Demo impressies, deel 2...

Terwijl regen met bakken uit de lucht komt speel ik lekker door.

* Crown Trick: rogue game met erg mooie cartoonlike graphics en interessante gameplay. Maar het is onmiskenbaar een rogue game, dus zeker lastig ondanks de cute graphics en grappige monsters (de "Swashcluckler" is een haan met een sabel). Het spel werkt met beurten. Jij beweegt niet, jouw tegenstanders bewegen ook niet. Jij valt aan, zij vallen ook aan. Bepaalde verslagen monsters geven hun powers aan de heldin als familiar. Zoals summoning en een fireblast. Ik kende deze titel al van eerdere let's plays, maar leuk om toch even zelf te spelen.

* Destiny's Sword: oeps MMO, niet gezien. Wilde mij gelijk een account op hun server laten aanmaken, maar daar heb ik nu geen behoefte aan. Next.

* Disjunction: aarde, de verre toekomst. Disjunction is een mooi voorbeeld hoe je een goede (in dit geval benauwde) sfeer kunt creëren met minimale graphics en goed geluid. Top down Deus Ex met een snufje MGS. Beetje detective vibe, al gaat het meer om de actie. Veel rondsluipen en die "cone of vision" van tegenstanders vermijden. Geweld is mogelijk, maar de hoofdpersoon heeft ook een taser bij de hand. En anders gewoon een klap met de achterkant van je geweer. Gameplay is erg overzichtelijk.

* Dungeon of Naheulbeuk: The Amulet of Chaos: wat een naam, maar wat een extreem vette verrassing zeg. Dit is ad&d, compleet met een DM, maar dan met een *heel vette* knipoog. Combat lijkt op Xcom, maar dan in een fantasy jasje. Compleet met cover, waarbij initiatief door de "courage" statistiek wordt beïnvloed. Wanneer je denkt: net op het moment dat je denkt "het is grappig en cartoony, dus het zal wel niet diep zijn", gaat de ranger level up en zie je ineens een pagina vol met (ad&d) statistieken, active + passive skills. De party zit vol met karikaturen, zoals de moedige ranger, de vloekende dwerg en laffe dief (hij wrijft ook continue zenuwachtig in zijn handjes). Toen de ogre (ook een party lid) een steelpan opzette als zijn helm (zie dat ding trillen!) was ik verkocht. Hebben! Alleen de camera beviel me iets minder; steeds een kwartslag draai in een schuine hoek. Geef mij freelook camera. En voeg ook hotkeys toe. Demo is in het Frans -> click in het hoofdmenu linksboven voor de Engelse versie. Alle dialoog is ingesproken en de stemmen zijn bij vlagen erg leuk, passend bij de typetjes. Deze demo was genieten; dit zou zomaar eens een dikke topper kunnen worden! :thumbs::)

Developer: Artefacts Studio
    Publisher: Dear Villagers
    Platforms: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
    Release: summer 2020

* Eastern Exorcist: ronin jaagt op geesten in feudel Japan. 2D Dark Souls, dus extreem lastig. Je hebt verschillende moves om tegenstanders in praktisch één klap uit te schakelen, maar hoge reactiesnelheid is vereist. Demo uitgespeeld, na twee lastige bosses. Grafisch mooi vormgegeven, maar ik vond de reactie tijd op mijn gamepad soms traag. Dat verpestte soms een dodge over een boss aanval en in dit soort spellen ga je snel dood. Heeft zeker potentie.

Morgen meer!

Laatst bewerkt: 18 jun 2020
    Modder-Eter, Reckuuza en Yi-Long vinden dit leuk.
  17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Dungeon of Navelbreuk ziet er wel tof uit!

Zifnap vindt dit leuk.
  18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ik doe even mee met de demo review draad van Zifnap.

Ghostrunner

https://store.steampowered.com/app/1139900/Ghostrunner/

Mirror's Edge on speed met dash powers en een dikke katana waarmee je enemies in stukken hakt. Best pittig aangezien je met een goede hit geraakt kan worden, maar het geeft zoveel voldoening wanneer je een serie platformacties aaneenrijgt met hier en daar een slachtoffer er tussen. Ik hou deze zeker in de gaten!

Reckuuza en Zifnap vinden dit leuk.
  19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Tip: cover Dungeon of Naheulbeuk op jullie site. Ik heb een zwaar vermoeden dat deze titel weinig aandacht gaat krijgen in de Engelse pers. Deze titel lijkt mij veel te goed om stilletjes aan de NL gaming community voorbij te gaan.

Deze ken ik volgens mij. Onlangs nog een demo van gespeeld, om de raytracing te "testen". :D

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Klopt. Deze demo was ergens eind april al een tijd te spelen.

Deel Deze Pagina