Steam game festival, summer edition. 3
6 Demo's gedownload. Demo impressies,
deel 5...
Een nieuwe dag, nieuwe demo's om te verkennen!
* Inmost: ik ga me bij Moddder-Eter aansluiten. Ik weet niet wat dit precies is, maar dit smaakt heel zeker naar meer. Denk Limbo & Inside. Maar het spel deed mij vooral aan Braid denken, ook zo'n game met een "catch". Qua besturingsmogelijkheden ontzettend eenvoudig, maar de interacties zijn continue afhankelijk van de context. Spookachtige sfeer! Dit wordt een sterke titel jongens.
* Iron Harvest: dit is een titel waarop meer mensen wachten. Demo speelde best aardig en het doet me sterk denken aan Company of Heroes. IMO één van de beste RTS games ooit gemaakt, dus dat is een mooi uitgangspunt. Maar de demo haalt dit niveau
nog niet. Dit komt enerzijds doordat het een
beta demo is, maar anderzijds ook omdat er veel steampunk elementen in deze game zitten. Daar is niks mee, maar ik merkte in het eerste potje al hoe lastig het is deze elementen fatsoenlijk te balanceren t.o.v. bijvoorbeeld gewone soldaten. Het balanceren is eenvoudiger wanneer je met strikt WOII eenheden speelt (COH). Maar dit is allemaal geen slecht nieuws: unit balancing is iets waaraan continue gewerkt kan worden. Grafisch ziet het er goed uit, geluid is ook goed. Leuke details als sporen die jouw troepen achterlaten in de sneeuw. De fundamenten lijken in orde voor een goede RTS die ook prima speelbaar is op de consoles. Nu nog oppoetsen en perfectioneren! Release in september, dus die tijd is er nog.
* The Iron Oath: ja, naar deze game kijk ik uit hoor. Extreem gave pixel art, lastige tactische gevechten, uitgebreide party management (mercenary company, dus die kosten ook centen) en dynamische events die de wereld beinvloeden. In de demo begeleid je vluchtelingen naar de stad, op de hielen gezeten door de "scourge". Je trekt door een grottenstelsel en komt uiteindelijk op de overland kaart uit. Diverse gevechten vinden tussendoor plaats. Niks is gemakkelijk en resources (healing potions, verband) is beperkt. Kom maar op met die release!
* The Last Spell: ik wilde eerst deze game gemakkelijk afdoen, maar het is goed dat ik nog even heb doorgezet. Verrassend leuke en verslavende game. Een soort tower / city defense game; het is de bedoeling dat de zombies niet bij de magiërs in het centrum komen. In dit geval zijn jouw helden de "torens" en gelukkig zijn ze ook mobiel. Het spel speelt zich in beurten af: 's nachts vallen de zombies aan en overdag koop je equipment en breidt je city defenses uit. Hoe beter je de zombie horde 's nachts afhoudt (door ze buiten de stad te houden / zo weinig mogelijk collaterale schade), hoe meer resources je hebt om te bouwen en jouw helden sterker te maken. Jouw helden levelen ook, dus schieten en slaan steeds harder. Sterkere equipment biedt betere abilities. Er is een metagame upgrade systeem, dus zelfs wanneer je "af" gaat unlock je iets interessants. Leuke verrassing en volgens mij een leuke game om potjes tussendoor te spelen!
Vette games vandaag; vanavond meer!
Klik om te vergroten...