[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    dit lijkt me dus ook aardig hard ja.

2. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Beetje Blade Runner vibe ook :thumbs:.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Steam game festival, summer edition. 35 Demo's gedownload. Demo impressies, deel 3...

De zon schijnt weer, dus het is weer tijd om te gamen.

* Eldest Souls: 2D boss-rush darksouls voor de echte bikkels (@powerslave666). Geen fodder in deze wereld om op te grinden, alleen maar bosses om je tanden op stuk te bijten (in de demo althans). Karakter is een beetje houtiger geanimeerd, maar het speelt verder prima. VEEL inspiratie, inclusief bossdesign, gejat uit de Dark Souls serie. Elke boss brengt weer zijn eigen challenge met zich mee. Lijkt mij een degelijke game bij release.

* Everspace 2: dezelfde formule als Everspace 1: rogue in space, waarbij je rondvliegt van sector naar sector om aan een vloot te ontsnappen. In deel 2 vlieg je naast in de ruimte ook laag over planeten. Je kunt resources minen (hiermee craft je equipment), bounties hunten en tussendoor gaat je karakter "level up" waardoor jouw schip steeds beter vecht. Het knallen (en vliegen) is 100% arcade en dat is helemaal prima. Je hebt verschillende wapens die specifiek effectief zijn tegen schilden of hull. Graphics zijn om je vingers bij af te likken en het vliegen gaat heerlijk soepel. Everspace 1 heb ik nooit gespeeld, maar dit lijkt me zeker wat. Ik mis space games; Everspace 2 scratches that itch! EDIT: correctie, Es2 schijnt meer een open world design aan te gaan nemen heb ik zojuist gehoord!

* Fabled Lands: een choose-your-adventure style spel, zoals een tabletop fantasy game. Deze game is gebaseerd op de fantasy boeken van Dave Morris en Jamie Thomson. Je leest stukken tekst en krijgt daarbij steeds verschillende keuzes voorgeschoteld. Soms moet bij die keuzes een dobbelstenen rol gemaakt worden. Bijvoorbeeld: doe een scouting check om niet te verdwalen in het bos. Dit type spel heeft zijn eigen charme en voelt zeker old skool aan! Combat lijkt rigide (met minimale animaties), maar dat kan ook het karakter zijn geweest dat ik gekozen heb.

* Fallen Angel: meh. Dit is een eitje vergeleken met Eldest Souls. Grafisch doet de wereld mij een beetje denken aan Hyper Light Drifter (dat is positief), maar de karakter animaties zijn extreem eenvoudig en "sloppy". Wanneer je springt lijk je wel een pogo en bij een uppercut slam hover je half door de lucht. Zijn duivelhand lijkt me ook iets teveel op die van Devil May Cry. Althans, wanneer je door de minimalistische polygonen en animatie frames heen kunt kijken. Soms kon ik niet goed een trap op lopen omdat mijn karakter niet op de goede plek stond. Naast melee heb je ook een gun, waarbij je maar een beperkt aantal kogels hebt (tegenstanders laten deze vallen). Maar het schieten voelt niet echt lekker aan. Deze game heeft nog meer tijd in de kookpan nodig en voelt nu nog iets te low budget aan. Als dit het is, dan ben ik niet onder de indruk. Geef me dan maar HLD.

Vanavond deel 4!

Laatst bewerkt: 19 jun 2020
    Zumpelvelder en Modder-Eter vinden dit leuk.
  4. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.981
    Lijken me typische Switch games :). Komen ze ook daar op uit?

Zifnap vindt dit leuk.
  5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Die eerste sowieso niet. :+

Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Veel titels wel ja, alhoewel ik niet specifiek daar de demo's op gekozen heb. Zou je dus even zelf moeten checken wanneer een beschrijving/demo jou bevalt. :)

Het demo's spelen bevalt me trouwens prima. Zou niet weten waarom dit is verdwenen uit het "gaming landschap", maar van mij mogen de demo's echt weer terug komen.

Tyrant vindt dit leuk.
  7. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583

Verschijnt 9 oktober op de PC, One en PS4, meer info over de next-gen versies volgt.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ook weer een demo geprobeerd. @Zifnap: Mocht deze niet tussen je demo's staan, zeker downloaden!

https://store.steampowered.com/app/730390/Raji_An_Ancient_Epic/

Een "isometrische" action adventure game in de stijl van God Of War of Prince Of Persia, waarbij combat afgewisseld wordt met verhaal, platform of klimsegmenten en puzzels. Verfrissend aan deze game is vooral de setting, namelijk het oude India met al zijn goden en demonen. Dit is een setting die we eigenlijk nooit zien in een game en toch heel veel potentie heeft voor een dergelijke game, zoals deze demo ook bewijst. De trailer hierboven is al 2,5 jaar oud, dus ik ben wel benieuwd wat de developers in die 2,5 jaar gedaan hebben. In de trailer lijkt de game al in een redelijk ver stadium en verschilt niet veel met wat ik nu speelde. Hier en daar nog wat ruw met wat fps issues en er moet nog ook nog wat werk gebeuren aan audio balancing. Een titel die ik in mijn wishlist heb gezet, erg gaaf!

Tyrant en Zifnap vinden dit leuk.
  9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik zie "newly updated demo" staan, dus zal hem downloaden. Da's nummer 36. Ik hoop dat ik er nog de tijd voor ga krijgen. Sommige demo's zijn alleen toegankelijk tijdens het festival.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Nog een demo gespeeld:

CONSCRIPT

https://store.steampowered.com/app/1286990/CONSCRIPT/

Wat als Resident Evil een GBA game was? En wat als je niet onderworpen wordt aan de gevaren van Umbrella, maar aan Duitse zombies in de loopgraven in Frankrijk ten tijden van de Eerste Wereldoorlog? Dat is CONSCRIPT. Deze game is echt een pure hommage aan de klassieke Resident Evil games. Als je die games hebt gespeeld dan weet je wat je hier kan verwachten, inclusief storage boxes en save rooms met rustgevende muziek. Gaaf!

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Steam game festival, summer edition. 36 Demo's gedownload. Demo impressies, deel 4...

Tijd voor meer demo's. Alles wordt gespeeld, maar we zijn nog niet op de helft. :D

* The Fellowship Saga: AD&D set 5.0 geïmplementeerd in een party based combat game. Combat is in beurten en gebaseerd op initiatief. Doet mij erg denken aan de Might & Magic en de Wizardry series, maar dan met de AD&D regelset. Super old skool, grafisch geen hoogvlieger maar wel leuk/verslavend om te spelen. Zo'n game als deze kan eigenlijk alleen op de PC bestaan, waar dit soort games vroeger legio was. Nadat je goblins in het woud molt daalt de party af in de mijnen om daar de dorpelingen te redden. Best goed gemaakt voor een team bestaande uit maar één persoon.

* GUILT: The Deathless: ook weer een soort Darksouls clone, gemaakt (zoals veel games) in Unity. Je gaat via teleporters van arena naar arena achtige gebieden. Waarschijnlijk een klein team, of één persoon. Loos orgeltje dat bijna willekeurig pingelt als achtergrond muziek. Besturing is goed (al "schaatst" jouw karakter tijdens het lopen over de grond), maar visueel... ehh tis niet veel. Het feit dat er totaal geen YT filmpje over dit spel bestaat zegt al genoeg. ;) Wel een stoere banner: :D

Maar goed, dit hoort er natuurlijk ook bij. Volgende game aub en geef me iets moois!

* Haven: en deze game levert! En RPG over liefde en over vrijheid. Iets wat we zeker in 2020 goed kunnen gebruiken. Wat ik zo mooi aan deze game vind is dat het duo in dit spel een jong verliefd stelletje is. Dit komt in alles tot uitdrukking: van de dialogen, tot de lichaamshouding en zelfs in de combat (realtime) waarbij Kay en Yu hun moves op elkaar moeten afstemmen om bepaalde tegenstanders te verslaan. Er wordt ook veel geknuffeld en gezoend en dat zie je eigenlijk niet zoveel in games. Prachtig vormgegeven en jazzy muziek. Yu en Kay zijn niet zomaar twintigers, maar hebben speciale krachten. En met de eerste zweef je al super vlotjes, inclusief drift techniek, door de grasvelden. Eén van de features is (local) coop; volgens mij is dit een geweldige game om met je partner te spelen. Ik heb in ieder geval Haven met een grote glimlach zitten spelen en dat begon al bij de intro... :thumbs:<3

Initial release date: 2020
    Developer: The Game Bakers
    Publisher: The Game Bakers
    Platforms: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Microsoft Windows

* Hellbound: OMG, dit is gewoon keihard Quake/Doom oldskool style! Niks suffe abilities en "upgrades". Meer tegenstanders? Gewoon NOG harder knallen totdat het bloed de muren rood kleurt. En natuurlijk circle strafen todat je er duizelig van wordt. Wat gaat de gameplay heerlijk snel zeg. Shotgun, chaingun en rocket launcher, ze zijn weer van de partij. Lekkere game om deze avond mee af te sluiten!

Zumpelvelder en Modder-Eter vinden dit leuk.
  12. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik word vrolijk van dit topic.

Jammer van dat FIFA filmpie dan wel

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Steam game festival, summer edition. 36 Demo's gedownload. Demo impressies, deel 5...

Een nieuwe dag, nieuwe demo's om te verkennen!

* Inmost: ik ga me bij Moddder-Eter aansluiten. Ik weet niet wat dit precies is, maar dit smaakt heel zeker naar meer. Denk Limbo & Inside. Maar het spel deed mij vooral aan Braid denken, ook zo'n game met een "catch". Qua besturingsmogelijkheden ontzettend eenvoudig, maar de interacties zijn continue afhankelijk van de context. Spookachtige sfeer! Dit wordt een sterke titel jongens.

* Iron Harvest: dit is een titel waarop meer mensen wachten. Demo speelde best aardig en het doet me sterk denken aan Company of Heroes. IMO één van de beste RTS games ooit gemaakt, dus dat is een mooi uitgangspunt. Maar de demo haalt dit niveau nog niet. Dit komt enerzijds doordat het een beta demo is, maar anderzijds ook omdat er veel steampunk elementen in deze game zitten. Daar is niks mee, maar ik merkte in het eerste potje al hoe lastig het is deze elementen fatsoenlijk te balanceren t.o.v. bijvoorbeeld gewone soldaten. Het balanceren is eenvoudiger wanneer je met strikt WOII eenheden speelt (COH). Maar dit is allemaal geen slecht nieuws: unit balancing is iets waaraan continue gewerkt kan worden. Grafisch ziet het er goed uit, geluid is ook goed. Leuke details als sporen die jouw troepen achterlaten in de sneeuw. De fundamenten lijken in orde voor een goede RTS die ook prima speelbaar is op de consoles. Nu nog oppoetsen en perfectioneren! Release in september, dus die tijd is er nog. :)

* The Iron Oath: ja, naar deze game kijk ik uit hoor. Extreem gave pixel art, lastige tactische gevechten, uitgebreide party management (mercenary company, dus die kosten ook centen) en dynamische events die de wereld beinvloeden. In de demo begeleid je vluchtelingen naar de stad, op de hielen gezeten door de "scourge". Je trekt door een grottenstelsel en komt uiteindelijk op de overland kaart uit. Diverse gevechten vinden tussendoor plaats. Niks is gemakkelijk en resources (healing potions, verband) is beperkt. Kom maar op met die release! :thumbs:

* The Last Spell: ik wilde eerst deze game gemakkelijk afdoen, maar het is goed dat ik nog even heb doorgezet. Verrassend leuke en verslavende game. Een soort tower / city defense game; het is de bedoeling dat de zombies niet bij de magiërs in het centrum komen. In dit geval zijn jouw helden de "torens" en gelukkig zijn ze ook mobiel. Het spel speelt zich in beurten af: 's nachts vallen de zombies aan en overdag koop je equipment en breidt je city defenses uit. Hoe beter je de zombie horde 's nachts afhoudt (door ze buiten de stad te houden / zo weinig mogelijk collaterale schade), hoe meer resources je hebt om te bouwen en jouw helden sterker te maken. Jouw helden levelen ook, dus schieten en slaan steeds harder. Sterkere equipment biedt betere abilities. Er is een metagame upgrade systeem, dus zelfs wanneer je "af" gaat unlock je iets interessants. Leuke verrassing en volgens mij een leuke game om potjes tussendoor te spelen!

Vette games vandaag; vanavond meer!

Tim, Taab en Modder-Eter vinden dit leuk.
  15. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Die stond al geruime tijd op mijn verlanglijst maar eigenlijk beetje vergeten. Snel de demo eens checken, bedankt voor de tip en verdere mini reviews van al die demo's.
    Dit Steam event voelt lekker oldschool aan, zoveel demo's.. :D

Zifnap vindt dit leuk.
  16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik weet niet wat er aan de hand is, maar jullie zijn een stel bazenbazen met dat belachelijk aantal kwalitatieve posts hier. Lekker bezig mannen.

Zifnap vindt dit leuk.
  17. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.981
    Ja en toch word jij zomerbaas met die flutstemming van je. Die mannen maken echt een difference he

18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Haha zo onaardig. De uitslag is pas zondag en als je de startpost leest, dan weet je dat iedereen nog kan winnen.

19. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.981
    O dan heb ik niets gezegd.

Hoe was het op je werk vandaag?

20. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Best wel hectisch. Hoe is het met het roeien?

Deel Deze Pagina