1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] The Last of Us 2

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 12 jun 2018.

  1. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ja had alleen het laatste stukje gechecked. Skill Up was ook al niet zo positief geloof ik. Nu wil ik hem ook snel uitspelen. Zodat ik ook mee kan lullen. Snap het namelijk niet niet zo. Ben niet zo heel ver. Maar tot nu toe vind ik 'm geniaal.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471


    Ik moet nog even oefenen denk ik.
     
    WorkingTitle, Zifnap, fredfenster en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Neo Ellie
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  4. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Net de game uitgespeeld en heb mij prima vermaakt. Het Ellie/Dina gebeuren viel allemaal best mee. Grafisch heel erg mooi en heb regelmatig mijn ogen uitgekeken. Voor de rest gooi ik het verhaal in de spoilers.

    Het switchen van verleden en terug naar toekomst met ellie/abby was soms verwarrend maar ook weer mooi om te zien en te spelen. Spel was bikkelhard en vol emotie en dat is de sterke kracht van deze game. Je haat Abby omdat die Joel heeft vermoord, maar krijgt later in de game ook wel begrip waarom ze dat precies heeft gedaan (haar vader). Zij en Ellie lijken daarom ook op elkaar, waardoor je aan het einde van de game toch met een dubbel gevoel zit als abby alsnog vrij word gelaten door ellie.
     
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Beetje tomb raider vibe, gewond, hemdje, vies en pijl en boog. Maar Ellie, je woonde gelukkig op een boerderij met Dina, waarom moest je nou terug voor wraak? Dat ze terugkomt in dat lege huis met 2 vingers minder was wel heftig, was het het allemaal waard? Ik vind het goed gedaan dat iemand waar je een hekel aan hebt in het begin uiteindelijk sympathieker begint te vinden dan de main character.
     
  6. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Het probleem is juist dat ze er helemaal niet gelukkig woonde. Ze leed duidelijk aan PTSS (om er in ieder geval een medische term aan te koppelen), hetgeen duidelijk tot uiting kwam toen ze het kind in haar handen had en een aanval kreeg. Nu ging dat goed omdat Dina in de buurt was, maar wat als ze de volgende keer alleen zou zijn? Dus aan de ene kant kon ze niet blijven, wetende dat de PTSS misschien alleen maar erger zou worden. Anderzijds kon ze eigenlijk niet vertrekken, wetende wat de consequenties zouden zijn.

    Door Abby uiteindelijk in leven te laten toonde ze alsnog een stukje menselijkheid waarvan je zou kunnen zeggen dat ze dit grotendeels verloren is.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    AI is net zo amazing als in het eerste deel. Schuil in een winkel en Dina staat rustig buiten en AI loopt chill om haar heen en tegen haar aan alsof ze er niet is.
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    PTSS ja, maar er zijn ook andere manieren om daarboven op te komen dan wraak te nemen op iemand. Ellie was al lang geestelijk instabiel na haar eerste moord in deel 1 is ze veel onschuld kwijtgeraakt. Dat ze Joel heeft zien sterven door Abby was Dat liedje wat Joel zingt is hier heel erg toepasselijk, "if i ever were to lose you i'd surely lose myself". Maar ok, misschien was ze op dat moment niet gelukkig, maar ik denk dat blijven haar uiteindelijk gelukkiger had gemaakt dan de jacht naar wraak. Bestaan er nog therapeuten in de wereld van Last of us? Het blijft een bitter einde van het spel, maar dat maakt het alleen maar interessanter dan de zoveelste happy ever after.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Kan me herinneren dat deel een destijds minder Uncharted was? My god, heb net goede 25/30 man neergeknald met Ellie in Day 2. So far ook al paar scripted stukken gehad waar 100 infected achter je aan rennen terwijl je Nathan Drake overal langs springt. Ik weet het: sequel, revenge story, Ellie ouder, meer actie, whateeeever.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2020
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ok ok dan ook maar spelen en 1 skippen
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Hoe klein de spoilers ook zijn, gebruik de tag.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  12. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    vannacht de game uitgespeeld man o man wat was deze vet zeg !
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Holy shit wat een game. Gameplay en pacing was echt een vooruitgang. Vond het verhaal ook erg interessant en uiteindelijk zeker niet onderdoen voor het vorige deel.

    Hoewel ik geen fan ben van multiple protagonists in games, en het icm de flashbacks soms wat rommelig werd, had het ook zeker toegevoegde waarde. Hoe je loyaliteit als speler op de proef wordt gesteld is echt goed uitgewerkt.

    (In het bijzonder Part II) Ellie moet wel een van mijn favoriete game karakters ooit zijn. Zo rauw en hardcore en tegelijk menselijk. Goddamn wat een game _O_

    Review bombing is duidelijk bullshit van onzekere mannetjes, geïntimideerd door een sterk vrouwelijke karakter dat hen niet seksueel interessant vindt en getriggerd door een prima realistisch transgender element wat totaal niet naar de voorgrond werd gedrukt.

    Als de PS5 versie er straks beduidend mooier is en ik heb niks om te spelen ga ik m misschien nog wel eens doen op hogere difficulty.
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  14. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik snap ook echt helemaal niks van de homofoben die deze game niet eens gespeeld hebben.

    Heb hem eergister ook uitgespeeld in ca. 30 uurtjes en heb er onwijs van genoten. Moet wel toegeven dat ik even moest wennen aan Abby maar dat gebeurde al vrij snel in de 2e helft.

    Naugthydog heeft echt weer een juweeltje afgeleverd wat zomaar een ps5 launch game had kunnen zijn. Ik speelde hem op de og ps4 en stond echt versteld van hetgeen wat ze daar nog uit weten te persen.

    /Mod SPOILERS

    Volgende die denkt ook maar iets van het verhaal te vertellen zonder tags krijgt een ban
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2020
    Killamonkey vindt dit leuk.
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ahhh, fijn om te weten dat Abby vaker terugkomt en onderdeel van de game is! Hou niet zo van verrassingen dus is helemaal top!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2020
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    thx spoiler
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Jorrie : Als ze weer verhaal spoilers posten, zonder tag, laat ze dan maar plee komen schrobben bij mij thuis. Dat wil toch niemand, einde verhaal spoilers. :D
     
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.657
    Platinum binnen! Een van de makkelijkere naughty dog games vond ik. Maar what a ride. In m’n 2e playthrough was niet alles verrassend meer maar toch vaker de cutscenes opnieuw gekeken in plaats van geskipt. Sowieso is ND geniaal in transities van scène naar gameplay, en de kleine hints waarmee je gestuurd word; een licht inval op een object, de beweging van een camera etc. Dat ik vervolgens dan de andere kant op loop voor collectibles kunnen zij niks aan doen.

     
    NuclearGoat vindt dit leuk.
  19. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177

    Netjes hoor!
     
  20. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ik was echt kei voorzichtig. Dacht XBW wel veilig was maar helaas =(
     

Deel Deze Pagina