Helemaal mee eens. Alhoewel... honderd games per jaar? Dat is bijna twee games per week!
Ik merk dat ik daarnaast mijn twijfels heb over de kwaliteit en creativiteit van Ubisoft, althans als het om een game gaat van zestig plus uur. Een AC met een speellengte van twintig uur? Geen probleem, alle vertrouwen in Ubi. Maar na zestig uur, vind ik de quests dan nog interessant? Vind ik de combat dan nog interessant? Vind ik de wereld en de loot dan nog interessant? Etc. Een lange game an sich vind ik geen probleem, maar voor entertainment zorgen vanaf uur één tot ver na uur zestig is wel een ander verhaal. Er zijn maar weinig developers die daarop een goed antwoord hebben.
Maar goed: elke nieuwe release is weer een nieuwe kans. Dus ook voor Ubisoft is Valhalla weer een nieuwe kans. Ik zou graag meer willen zien dat de pers dit soort games uitspeelt. Althans, ik heb soms het gevoel dat men alleen de eerste twintig uur ofzo speelt. Maar ik wil weten: nu de credits voorbij rollen, hoe vond je de game achteraf gezien? Had de game tot het einde toe staying power? Werd je verrast? Was het leuk, of was het ook een beetje een slog? Had de game niet beter korter kunnen zijn (minder filler), of was de speelduur precies goed? Etc. Zie ook de vragen die ik in de eerdere paragraaf stelde. Een eerste indruk is niet altijd alles bepalend, zeker niet wanneer je langer met elkaar "maatjes" bent.
Laatst bewerkt: 13 jul 2020