1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Assassin's Creed Odyssey

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 26 jun 2018.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Origins was wel leuk inderdaad, zelfs nog uitgespeeld ook en dat is heel wat voor mij :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ik vond beide thema's erg vet maar op een of andere manier Origins nooit uitgespeeld en Odyssey op 100% gehaald. Vond eigenlijk Odyssey in bijna elk aspect net wat beter dan Origins. De wereld levendiger, interessanter, gevarieerder, de quests net wat beter en gevarieerder, de rpg mechanics net wat uitgebreider en de missies ook wat beter. Erg goed mee vermaakt, ook al is het volgens velen dan geen 'echte' AC-game.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Hallo Reckuuza , hoe gaat het met je? ;)

    Tja, ik krijg juist steeds meer de indruk dat het andersom is, althans wanneer het om die wereld details gaat.
     
  4. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    De wereld van Odyssey spreekt mij ook veel meer aan dat die van Origins. Die laatste heeft vooral heel veel zand in mijn herinnering haha. Odyssey was ook de eerste game die ik in HDR speelde dus dat draagt wel bij aan hoe levendig die wereld overkomt. En ja, het combat systeem gaat ook net wat dieper dan dat van Origins en vind ik daardoor ook leuker.
     
  5. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    [​IMG]
     
    Barbabravo en Tyrant vinden dit leuk.
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb de game weer opgepakt en zit er weer helemaal in, vermaak me prima.
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  7. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ik heb net Origins weer opgepakt na een tijdje geleden Odyssey te hebben uitgespeeld. Was bij mijn vorige playthrough ergens tussen Alexandrië en Memphis gestopt, maar heb nu net het gedeelte in Memphis gehad. Blijf erbij dat ik Odyssey in bijna elk aspect nét wat beter vind dan Origins, behalve misschien de hoofdpersonages, maar Egypte heeft daarentegen wel iets speciaals, iets mythisch wat heel erg aanspreekt. Het spel ademt een wat mysterieuze sfeer en dat bevalt erg goed :)
     
    Tyrant en Yellow 13 vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Deze game weer opgepakt. Medusa laten verslaan door een maat van mij. Blijkt na controle dat ik nog best wat quests kan inleveren. Ongekend dat ik dat soort dingen niet gelijk doe... na twee jaar of zoiets. Wel erg blij met mijn fast travel punten nu. Had de MQ al lange tijd geleden uitgespeeld namelijk. Had niet veel zin om grote stukken te varen namelijk. :+
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wel weer even wennen deze game na RDR 2 en Witcher 3 o.a. gaat echt tyfus snel op een paard. Even die Herodotus quests gedaan op Samos. Maar goed. Blijf de gameplay wel leuk vinden, alleen die wereld is echt te groot imo waardoor de content soms iets te min is voor zijn grootte wereld. 8)
     
  10. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
     
    Rossi46, Nanek en Yellow 13 vinden dit leuk.
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik had deze game al lang in bezit maar wilde m bewaren voor als ik eindelijk een ultra HD tv zou kopen icm de nieuwe xbox series X.

    We weten hoe ongelooflijk moeilijk t is om n series X te kopen dus dat duurde ff.
    Toch maar begonnen met deze game op m'n Xbox one op m'n Pioneer kuro 60 inch full HD.
    Mooie game, leuk, maar niet de punch zoals bij deel 1 of bijvoorbeeld origins.

    Ineens een scherpe aanbieding van de tv die ik wilde, de LG 65 inch C1 OLED voor €1630 bij plasmavisie.
    Ik start de game en m'n mond viel open...zo mooi!

    Kleuren, het doek van de vlaggen, de stenen WAUW!
    Ongelooflijk wat n verschil!
    En dus nog niet eens in 4K HDR!

    Na 2 weken drama: blijf met m'n voet haken en m'n Xbox verschuift...geen beeld meer!!
    Waarschijnlijk HDMI uitgang kapot, alle reparatie adressen op vakantie.

    Wonder boven wonder vind ik op marktplaats een nieuwe Xbox series x ongeopend in doos met bon en garantie.

    Ik speel deze game en ik heb geen woorden. Gelukkig had hij m'n save game, ik denk online, want omdat ik geen beeld had op m'n oude, kon ik niks overzetten.

    Ik ben gewoon sprakeloos. Extreem mooi, niet normaal.

    Ben op Delos eiland en ik weet gewoon niet wat ik zie...ik ben daar gewoon!
    De velden, de bloemen, die tombe met ineens spinnenwebben.

    Mooiste wat ik ooit gezien heb met gaming.
    Uitspelen (rustig aan) en dan valhalla
     
    Daz, Nol, Jorrie en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Toch wel ff een follow up....
    Odyssey uitgespeeld en was heel mooi en zeer groot.

    Vond de tombes waarschijnlijk het leukste en mooiste.
    Jammer dat die op elkaar leken.

    Moet Valhalla nog halen maar misschien met een digitale key, want dat scheelt nogal in prijs.
    Ben vergeten hoe dat ook alweer ging.

    Anyway....voor de gein Origins opnieuw begonnen en echt WTF.
    De combinatie LG OLED en Xbox series X is verbluffend.

    Het eerste stadje Siwa is al waanzinnig dus kan wel vertellen dat Origins nog mooier is.
    Besturing is hetzelfde als Odessey dus dat is makkelijk.

    Egypte ligt mij gewoon veel meer dus ja Origins is de mooiste
     
    Yellow 13, Zifnap en Barbabravo vinden dit leuk.
  13. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ik vond Odyssey en Origins ook echt super tof! Op een of andere manier trokken Egypte en Griekenland mijn veel meer voor een AC-game dan het Viking-thema in Valhalla. Moet die game nog steeds uitspelen.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah ja ik zelf weet ook niet of ik dat vikingen heel erg goed gaat vinden, het is echter wel de eerste echte next gen Assassins.

    Odyssey was echt leuk maar ook veel hetzelfde zeg.
    Burchten overvallen, pakketje wegbrengen op 200 m.

    Werd wel een beetje moedeloos van steeds "drachmen en mystios"

    Wat ik jammer vond trouwens was het niet aangeven van aantal uitkijkpunten. Op de een of andere manier vind ik dat gewoon leuk om te zien 16 van de 100 ofzo.

    Bij Odessey zie je dat dus niet.
    Odessey vond ik trouwens het mooiste met HUD op minimaal en vervolgens zette ik "missies" aan, want dan weet je wel wat je moet doen.

    Het scherm is dan clean.
    Ook zette ik "gezondheid" aan. Handig om te zien wanneer je health moest Joosten en kwam alleen in beeld tijdens gevechten
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zou als ik jou was dan nog maar even wachten met Valhalla want qua gameplay is hij natuurlijk vrijwel hetzelfde als Origins/Odyssey. Wordt anders wel heel erg eentonig als je 2 Assassins Creeds achter elkaar speelt. Qua next-gen is de grootse vooruitgang 60FPS en een hogere resolutie want verder is hij qua graphics niet veel beter dan de andere 2
     
    Barbabravo en Servantes vinden dit leuk.
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ga nu Origins uitspelen en heb gisteren de Tomb Raider aanbieding gekocht.

    Ging me om shadow of Tomb Raider.
    Die had ik uitgespeeld op gamepass met m'n Xbox one, maar zag op YouTube de series X ....kolere wat n verschil.
    Ben benieuwd.

    Valhalla komt ook nog :).
    Die moet ook uitgespeeld zijn voordat Infinity komt.

    Ik begrijp alleen dat concept totaal niet....daarmee kom je in alle vorige delen ook?
    Als die dan ook 4k HDR zijn ...neem alstublieft m'n geld dan
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2021
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    [​IMG]

    Probeer t te fotograferen maar in werkelijkheid is t mooier.
    Filmen lukt al helemaal niet
     
    Barbabravo en Zifnap vinden dit leuk.
  18. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Heel vet!
     
  19. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    De game heeft een photomode.

    Photo mode in Assassin's Creed: Origins
    The photo mode in Assassin's Creed: Origins allows you to capture shots of beautiful views or interesting moments in-game in quality pictures without the user interface in the way.

    The mode is enabled per default and is activated by pressing F3 on your keyboard or L3 + R3 simultaneously on a controller. You can toggle the mode on and off from Settings > Gameplay.

    When the mode is active, you can move the camera around freely and zoom in and out. The mode also provides you with 17 different filters to make your shots even more interesting.

    https://www.ubisoft.com/en-gb/help/...oto-mode-in-assassins-creed-origins/000062703
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Oh ja!
    En die gaat dan natuurlijk naar n site .
    Oh stom, die gaat naar m'n Xbox app

    Goede tip
     
    Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina