Tegenwoordig wordt je game als een kutgame bestempeld als het niet moeilijk is of dark souls-esque combat heeft. Zal me dan ook niets verbazen dat ze t omwille die reden extra moeilijk hebben gemaakt.
Denk zelf dat het gewoon een AC game met een samurai tintje gaat worden. En bij games als AC en Far Cry krijg ik tegenwoordig zo'n groot been there done that gevoel. Blij dat ik die games al een tijdje niet meer koop. Vroeger was het elk jaar vaste prik. AC komt uit; oke pre-order. Far Cry komt uit; ai pre-order. Hoefde die trailer niet eens te zien. Nu trap ik niet meer in die shit van Ubi. Ga eens een echte game maken pikkies. Niet telkens dezelfde stuff. Maar ja, wie kent deze nog ? Als Ghost net zo goed is. Ga ik hem misschien ooit halen. Beter halen ze inspiratie uit deze game ipv naar AC te checken.
Ik weet niet of het zo moeilijk gaat worden. Komen gewoon difficulty settings. “So, first of all, we do have difficulty,” Connell said. “If the game is too easy and you want it to be a much more challenging experience, you can take it up a notch. If you find the game is a little too hard, you can take it down. Again, this is an effort to try to get as many players as possible.” “It can’t be so hard that you give up in the first 15 minutes,” Connell said. “That would be very frustrating for a lot of people who have a lot to gain from playing the game because they love this medium or this genre. But it also can’t be so easy that there’s no challenge to some of our biggest, most hardcore fans.” https://www.washingtonpost.com/vide...ushima-will-include-varying-difficulty-modes/ Als de reviews een beetje aardig zijn en de open world niet vermoeiend is ga ik m denk wel gelijk halen.
Het gaat natuurlijk nooit zo moeilijk worden als een Ninja Gaiden Black of Bloodborne/Dark Souls, want zo'n type game is het gewoon niet. En hopelijk wordt het ook niet zo simplistisch als veel Assassin's Creed games. Ik neem aan dat het gewoon een goede balans wordt tussen skills en inzicht, dus dat je meerdere opties hebt om een groepje tegenstanders aan te pakken, zodat je op die manier de difficulty in eigen hand hebt. Als jij super-confident en goed bent, dan jump je gewoon in een groepje bad guys en rip je ze tot shreds, maar als je het gevoel hebt dat je dan overpowered zult worden, dan wacht je tot ze even uit elkaar gaan, of je schakelt er eerst 1-2 uit met je boog of blaaspijp of whatever. Zal vast wel goed komen. Ik zal de game ook niet beoordelen als 'vecht-game' zoals een DMC of Ninja Gaiden, waar het dus draait om flitsende 60fps gevechten en combinaties, maar als een story-driven action-adventure game in een schitterende open wereld, waar hopelijk het vechten genoeg diepgang en uitdaging heeft om niet te gaan vervelen, en niet zo moeilijk dat het gaat frustreren.
Dat laatste. Niet zo snel in de berichtgeving trappen mensen. De link met Sekiro wordt gemakkelijk gelegd om die crowd van gamers aan te trekken (hoe meer sales hoe beter), maar dat wil niet zeggen dat de game ook zo lastig gaat worden. Er zijn sowieso drie moeilijkheidsgraden om mee te starten, dus deze game is op een grotere groep georiënteerd. Het is in dat opzicht zeer zeker geen niche product.
Maar aan de andere kant wil ik niet een te moeilijke game spelen. Dus ik weet het nog niet. Hoe zit het met de achievements, eindigen die op hele getallen?
The inFamous games waren allemaal super toegankelijk. Zelfde geldt natuurlijk voor de Sly cooper games. Dus zou er qua moeilijkheidsgraad niet zo veel van verwachten. Het is een Sony Exclusive. Die willen een zo breed mogelijk publiek aantrekken. De Sucker Punch games. zijn vooral heel leuk om te spelen. Maar échte topgames zijn het imo niet. inFamous 1 en 2 vond ik echt heel vet destijds (veel beter dan de inFamous games van deze gen). Maar waren het échte (9/10) top games ? Mwa i don't know.. Is natuurlijk weinig mis mee. Een 7/10 - 8/10 game hoeft niet minder leuk te zijn dan een 9/10 game. Ben dus wel erg benieuwd naar de reviews. Review embargo verloopt 14-07. 3 dagen voor de release. Dat is dan wel weer positief. We gaan het zien.
Hier staat leaked gameplay https://www.resetera.com/threads/ghost-of-tsushima-leaked-gameplay-footage-off-screen.246730/ Weet niet wat ik ervan moet denken. Grafisch ziet het er schitterend uit (daar zijn die first party boys van Sony wel goed in). Maar heb nou niet zoiets van WOW, dit moet ik spelen. Wereld ziet er ook zo empty uit. Morgen de reviews. Ben erg benieuwd!
Over 1,5 uur de reviews. Ben ik de enige die een beetje hyped is voor deze game ? Boss fight GIFje Spoiler https://imgur.com/FTAyFGT
Ja ik wacht wel op Valhalla Nee zit ook wel op de reviews te wachten. Qua setting/graphics en gameplay ziet het er wel tof uit maar wil wel graag even weten of het niet dezelfde tekortkomingen heeft zoals inFamous. Die was in het begin ook tof maar werd mij al snel veel te repetitief
Prima score toch ? Had zo'n score ook verwacht. Het is wel Sucker Punch en geen Naughty Dogs. inFamous was vet... maar nooit echt een +9/10 game imo. 9 van de 10 openworld games hebben daar last van. Er zal dus een openworld game moeten komen, die deze elementen drastisch gaat vernieuwen.