Fancy getting a physical copy of Microsoft Flight Simulator instead of the digital version? Then expect it to come on 10 discs. That's 10 double-layer DVDs, publisher Aerosoft, which struck a deal with Microsoft to ship a physical version of the game across Europe, revealed. https://www.eurogamer.net/articles/2020-07-15-microsoft-flight-simulator-comes-on-10-discs
Phil Spencer: The thing you'll see on the 23rd is we're giving our studios real creative freedom to build the games that they envision. As you know we've added a lot of studios to the to the Xbox Game Studios organization over the last few years and providing them the financial stability, the creative freedom to go build the games that they want to go build, and our game creators want to build great games that can reach a large audience of players. So I think what you hear Matt [Booty] talking about and what our creators will say is we have a vision for every game that we're building and the vision starts with the player, not the device. If a creator comes to us and says 'No, I really want to focus on next generation' with their games, we're completely open to that and we're very supportive of that. If a creator comes to us and says I have this vision for reaching these customers across different platforms and different generations we're completely supportive of that. It is really about our creators having choice and allowing them to build the games that they want to build to reach the audience that they're looking for and not things that we're mandating to our creators in terms of what they have to go do. It's not our rules for our platform it's more about creators creating the games that they want to go build looking ahead.
Je kunt mij niet wijs maken dat geen één van de huidige first-party studio's een exclusieve titel heeft willen maken. Eerst communiceert Microsoft dat we de eerste twee jaar alle titels op current én next-gen kunnen spelen en nu is het ineens weer een beslissing die de studio zelf mag nemen. Communicatie is als vanouds weer een drama daar.
https://nl.ign.com/far-cry-6/124331/news/far-cry-6-alleen-op-xbox-one-en-series-x-in-4k-ultra-hd WTF.
Ach, stoere praat weer. En de PC versie dan? Kan die dit ook al niet meer aan? Dit soort headlines lees ik nauwelijks meer. Het stookt vooral weer het aloude console war vuur op en wie is daar het meest bij gebaat eigenlijk? Interessanter vind ik dit: Metacritic delays user reviews to ensure players "have time to play" before submitting their opinions "Please spend some time playing the game". https://www.eurogamer.net/articles/...ave-time-to-play-before-writing-their-reviews Vanaf nu geldt bij Metacritic userreviews: eerste 36 uur na release is het niet meer mogelijk een userreview in te dienen. Lijkt mij een goede beslissing, althans dit laat het hoofd van een aantal gamers hopelijk voldoende afkoelen voordat men gelijk een game kapot gaat maken met 1.0 scores. Niet 100% fool proof natuurlijk, maar day-1 review bombing is daarmee wel voorbij.
Ja van mij mogen ze het nog wel langer doen. Bedoel meeste games duren tegenwoordig al best lang en meestal als je er doorheen bent en even hebt kunnen laten bezinken komt er een veel beter oordeel uit.
Precies. Laat ze maar lekker onderbouwen waarom ze het zo kut vinden, dan heb je snel genoeg door of je het serieus moet nemen. Kinderachtig sneu gedoe, dat review-bomben.
Zou nog mooier zijn als ze een goede implementatie maken met de verschillende storefronts en consoles, en je pas toelaten na x uur ingame tijd.