Dutch zijn vrouw doodgeschoten door die oudere dame met een shotgun. Ik vertrouw Micah trouwens nog steeds niet en baal ervan dat Arthur TB heeft. Er zaten wel weer wat mooie momenten tussen, maar blijf het geheel nog niet echt denderend vinden. Dutch zijn keuzes zijn verfoeilijk en met name Arthur die daar steeds in mee blijft gaan en pas op het laatste moment in Hoofdstuk 5 pas aan zijn loyaliteit begint te twijfelen vind ik ook jammer en een beetje een vreemde keuze gezien Dutch al jammerlijk genoeg de hele game rare beslissingen maakt.
Ook de keuze met Cornwall is echt veel te makkelijk. Arthur gaat gezien het verloop van de game en de ziekte waarschijnlijk dood aan TB of Micah pakt hem. Die gast is overduidelijk vanaf het begin al niet te vertrouwen. En iedere keer weer die verdomde boodschappen voor een ander opknappen. Dat doet me gelijk aan de eerste game denken, waarbij je ook steeds achter de dingen aanliep. Nog steeds eens met Tyrant over het overrated gedeelte van Rockstar.
Wereld daarentegen is wel erg vet en geloofwaardig, maar naast jagen en wat zij dingetjes is er niet echt veel te doen lijkt het. Je blijft aan het lijntje gehouden worden en dat irriteert mij mateloos gezien mijn vele uren in Witcher 3, waar dat aanzienlijk minder was. Ook de schietpartijen zijn er echt overdreven veel van. Het enige realistische aan die schietpartijen is dat echt iedereen er in het echt voor de doodstraf zou krijgen gezien het aantal slachtoffers per schietpartij.
Geld sta ik trouwens ook niet meer af aan de bende, heb alle upgrades uit de ledger en zo'n 2.000 dollar voor mezelf, maar de rest van het bende geld ligt op de bodem van de Golf van Mexico. En als je tot hier hebt gelezen snap je ook dat ik het verhaal te langdradig vind, net als in deel 1 overigens. Daar had ik het liefst het hele Mexico gedeelte eruit gesloopt, waar ik hier dat Guam gedeelte gesloopt zou hebben.
Ongelooflijk dat hier 100 uren per week per persoon bij Rockstar aan gewerkt is. Nu snap ik ook wel waarom iedereen graag meer content in GTA 5 had gezien voor de SP, een serie van Rockstar waar ik nog nooit echt goed in heb kunnen komen. Ga het wel afmaken, maar snap de hype niet... echt niet. Is te overdreven imo.