Er schijnt later wel iets meer stealth focus te komen (ander ben je de rambo of Tsushima) , dunno ben eerst vosjes en vogels aan het volgen en beetje aan het verkennen.
Previous record for a new IP was Horizon Zero Dawn with 2.6M sold-through in 2 weeks Some data (sold-through = sold to consumers) TLOU Part II : 4M in 3 days Spider-Man : 3.3M in 3 days God of War : 3.1M in 3 days Ghost of Tsushima : 2.4M in 3 days Uncharted 4 : 2.7M in 1 week Horizon Zero Dawn : 2.6M in 2 weeks inFamous SS : 1M in 9 days Bloodborne : 1M in 12 days Detroit Become Human : 1M in 2 weeks
Origins en odyssey. Speel deze wel liever. Ziet er mooier uit, gameplay is wat rijker, besturing soepeler en vooral combat vind ik erg geslaagd. Goeie upgrades ook en beetje outfits customizen nice. Mijn favoriete open world action game deze gen. Al lijdt het onder dezelfde klachten die ik bij andere games in het genre heb, merk dat ik toch geboeid blijf, denk ook door de novelty factor.
Ben ook wel benieuwd naar hoe deze game straks zal zijn op de PS5. Of daar een upgraded versie voor uitkomt, wellicht met wat leuke extra's. Daarnaast benieuwd naar een deel 2, of dat een ander tijdperk zal zijn, andere skills, lokatie, etc.
Misschien kan het ander tijdperk zijn, met misschien een andere lokatie, maar dat door middel van VR en DNA alles aan elkaar verbonden is en je dan weer full circle uitkomt bij AC.
Hmm Origins en Odyssey waren qua schaal wel een stuk groter door alle naval stukken. Dus mocht dat je reden zijn dan zou ik hem alsnog een kans geven. De combat is wat dieper dan bij AC. In principe heb je 4 melee type vijanden en door je stance aan te passen per vijand maak je gebruik van andere attacks. Counteren zoals in AC of Batman is ook wat beter uitgewerkt. Je kan blocken, parry, of perfect parry doen (hangt van je timing af) De game speelt als een film, dit is 1 van de weinige games waar ik regelmatig stop om wat beter naar de photomode te gaan. Verhaal is soms wat voorspelbaar, maar door middel van cutscenes is het erg filmisch. Voor de rest ben je niet zoals in AC continu op zoek naar andere wapens die net wat sterker zijn, je hebt 1 katana, 1 minizwaard en wat ranged. Die kan je upgraden en meer niet. Door middel van je outfits kan je wel meer de tank kant opgaan, stealthy of juist combat arm maar wel explore skills versterken.