1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Red Dead Redemption 2

Discussie in 'Games' gestart door NuclearGoat, 18 okt 2016.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gaat wel goed komen hoor. Zit nu in een leuk stukje, en het echt langdradige lijkt er nu wel een beetje vanaf. Aan de pokertafel nu op een boot. :thumbs:;)
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoofdstuk 5.
    Weer tof personage dood. Ben die irritante Dutch wel goed zat nu. Arthur blijft ook lekker dom loopjongen spelen. Verhaal valt mij best wel tegen. Wat Tyrant al zei over Rockstar... overrated dat idee krijg ik nu ook.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Tegenvallend verhaal, Rockstar overrated? :eek:

    Het is inderdaad een wel erg lange opbouw richting de qlimax en sommige keuzes van Dutch of andere bende leden halen je soms werkelijk het bloed onder de nagels vandaan. Dat klopt.
    Helaas heb jij als gamer daar verder ook weinig tot geen invloed op, maar de band (negatief of positief) die je hierdoor opbouwt met de personages vind ik ongekend goed gedaan voor een game.

    Maar stel je had wel keuzemogelijkheden, dan loop je weer het risico om misschien complete stukken verhaal mis te lopen. Of dat je met een onvoldaan gevoel blijft zitten omdat je geen idee hebt of het einde nu wel of niet 'goed' is.

    Nu vond ikzelf de finale juist veel meer lading hebben omdat ik echt een haat/liefde verhouding met bepaalde figuren had gekregen waardoor het slot juist extra zoet smaakte. Ik kan daarom ook maar één ding zeggen, hou vol, je zult er naar mijn idee echt geen spijt van krijgen.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik zal je advies opvolgen. Zit nu:
    Op dat eiland in de buurt van Cuba. Hoeveel missies zijn dat? Geef mij Amerika maar. _O_
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Chapter 5 zijn niet zoveel missies. Denk een stuk of 8 missies ofzo, heel recht toe recht aan. Vond het zelf wel fijn eens even in een andere omgeving te zijn, maar aangezien je totaal geen vrijheid hebt op dat eiland was ik er ook weer snel uitgekeken.

    Hoog actie gehalte het gedeelte van de game waar je nu in zit. :thumbs:
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dood of Levend. Inderdaad hoog actie gehalte. Fijn. :+
     
  7. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Geen idee of het je iets boeit, maar er zijn wel wat daar missables (dieren, wapens) voor je compendium.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Daar hou ik me niet mee bezig. Datzelfde geldt voor de medailles tijdens missies. Ik heb geen trek in hartslag 230. :+
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Zie het als Oblivion gates
     
    Reckuuza, Cyndris en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Snap ik ja. Het lijkt me opzich wel vet om bij een volgende playthrough nog eens de compendium zo ver mogelijk te completen. Maar de game zit nu nog wat te vers in mijn geheugen, dus wacht er nog even mee.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heerlijke bout vergelijking van je. Die waren natuurlijk een stuk makkelijker. :p
     
  12. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Vandaag begonnen en mijn god wat ziet het er mooi uit.
     
    Reckuuza, Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoofdstuk 6:
    Dutch zijn vrouw doodgeschoten door die oudere dame met een shotgun. Ik vertrouw Micah trouwens nog steeds niet en baal ervan dat Arthur TB heeft. Er zaten wel weer wat mooie momenten tussen, maar blijf het geheel nog niet echt denderend vinden. Dutch zijn keuzes zijn verfoeilijk en met name Arthur die daar steeds in mee blijft gaan en pas op het laatste moment in Hoofdstuk 5 pas aan zijn loyaliteit begint te twijfelen vind ik ook jammer en een beetje een vreemde keuze gezien Dutch al jammerlijk genoeg de hele game rare beslissingen maakt.

    Ook de keuze met Cornwall is echt veel te makkelijk. Arthur gaat gezien het verloop van de game en de ziekte waarschijnlijk dood aan TB of Micah pakt hem. Die gast is overduidelijk vanaf het begin al niet te vertrouwen. En iedere keer weer die verdomde boodschappen voor een ander opknappen. Dat doet me gelijk aan de eerste game denken, waarbij je ook steeds achter de dingen aanliep. Nog steeds eens met Tyrant over het overrated gedeelte van Rockstar.

    Wereld daarentegen is wel erg vet en geloofwaardig, maar naast jagen en wat zij dingetjes is er niet echt veel te doen lijkt het. Je blijft aan het lijntje gehouden worden en dat irriteert mij mateloos gezien mijn vele uren in Witcher 3, waar dat aanzienlijk minder was. Ook de schietpartijen zijn er echt overdreven veel van. Het enige realistische aan die schietpartijen is dat echt iedereen er in het echt voor de doodstraf zou krijgen gezien het aantal slachtoffers per schietpartij.

    Geld sta ik trouwens ook niet meer af aan de bende, heb alle upgrades uit de ledger en zo'n 2.000 dollar voor mezelf, maar de rest van het bende geld ligt op de bodem van de Golf van Mexico. En als je tot hier hebt gelezen snap je ook dat ik het verhaal te langdradig vind, net als in deel 1 overigens. Daar had ik het liefst het hele Mexico gedeelte eruit gesloopt, waar ik hier dat Guam gedeelte gesloopt zou hebben.

    Ongelooflijk dat hier 100 uren per week per persoon bij Rockstar aan gewerkt is. Nu snap ik ook wel waarom iedereen graag meer content in GTA 5 had gezien voor de SP, een serie van Rockstar waar ik nog nooit echt goed in heb kunnen komen. Ga het wel afmaken, maar snap de hype niet... echt niet. Is te overdreven imo. :)
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Ik had exact dezelfde klacht over het gebrek aan keuzevrijheid van Arthur, en dat zelfde probleem had ik ook al met GTA5 (Als ik opeens een Trevor in mijn vriendengroep geworpen krijg dan besef ik toch vanaf minuut 1 dat dat een risico-factor is en dan ruim ik die persoon toch ASAP uit de weg ... ?)

    Maar goed, ik had ook liever een game met (veel) mee vrijheid gehad, want eigenlijk is dit natuurlijk een ontzettend linear verhaal waarbij je op hele kleine schaal wat keuzes kunt maken, maar goed, dat is niet de game die de makers wilden maken. Dus hoe frustrerend de keuzes van Arthur ook zijn, dat is het levensverhaal van die gast. Op zich is het wel goed dat je hem qua karakter ook iets ziet veranderen, spijt ziet hebben van bepaalde keuzes, etc etc. Qua karakterontwikkeling is het dus wel een goede arc, en ook een memorabel karakter.

    In Red Dead 1 had ik moeite met dat hypocriete zeikerige gepreek van John, en dat probleem heb ik bij Arthur een heel stuk minder (niet).
     
    Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Die tijd zal zeker weten niet aan het het schrijven van een verhaal besteed zijn. Gelukkig valt er buiten het verhaal om meer dan genoeg te genieten in RDR2 vind ik. En als je dan echt naar de details in de speelwereld gaat kijken is er werkelijk geen enkele andere game tot op heden die hier ook maar een beetje bij in de buurt komt qua grafische pracht en levendigheid. (vind alle andere games momenteel echt digitaal overkomen, en soms haast 'low-detail', helemaal wanneer dan ook nog zoiets als "Halo Infinite" voor de 'next-gen console' voorbij komt :lol:)

    Ook de hoeveelheid ingesproken conversaties zijn er onmenselijk veel, misschien dat Rockstar de lat dan ook te hoog voor zichzelf heeft gelegd en ze in de toekomst toch eens moeten overwegen om een game niet meer zo ontzettend groot te maken. (probleem waar echter veel open-wereld games tegenwoordig mee kampen)

    RDR2 blijft voor mij in ieder geval een van de meest memorabele en indrukwekkendste games ooit. (maar misschien geef ik dan ook minder om verhalen in games en geniet ik meer van het technische aspect van games ofzo)
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    kun je mij ook overtuigen om de game weer eens op te pakken?
     
  17. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Zelfde hier. De (blijkbaar) wat beperkte keuzevrijheid in missies stoorde ik me niet zo aan. Vond de sfeer/setting en de actie in de missies meestal super vet. Met het verhaal ook goed mee vermaakt. Tuurlijk kom je niet de ene plottwist na de andere tegen en sommige dingen zijn misschien voor de hand liggend, maar heb me er niet echt aan gestoord. Vind Arthur overigens ook echt een super tof character. En de details en grafische pracht van de wereld zijn inderdaad ongeëvenaard. Nog geen game tegengekomen die daar ook maar iets van in de buurt komt.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Micah vond ik ook goed gedaan. Het is niet snel dat je echt een hekel krijgt aan een karakter in een game. Hoewel hij in het begon onbelangrijk lijkt groeit zijn rol gedurende het verhaal.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat vind ik misschien wel het sterkste karakter. Precies zoals jij het zegt. Het enige klote is dat ik al redelijk weet wat er allemaal gaat gebeuren. Nog niet 100 procent zeker, maar zo goed als. Arthur brengt bij mij overigens vooral veel herkenning met mezelf. Veel te lang loyaal blijven aan soms de verkeerde mensen. Dat maakt het voor mij best wel een tof personage... al vind ik hem ergens ook wel een beetje beangstigend... als in dat ik vrees voor hem op een vreemde manier. Misschien is dat wel het beste van hem. Te benieuwd naar de rest nu... leuk of niet leuk. :+
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat mij zo tegenzat aan de werelden van Rockstar: het is helemaal niet tof om sidequests te doen of eens lekker te exploren. Het levert niets op, er is weinig aan.
    In Skyrim (bv.) is het zo aantrekkelijk om eens een kijkje te nemen in die ene cave. Je vindt ergens een note dat er een schat in een andere cave verderop ligt, dus je gaat weer op pad. In die cave vind je een lijk, met een quest item, die hele cave is uiteindelijk toegang tot een ondergronds Dwemer castle, met allerlei geheime zij ingangetjes en een kleine puzzel om de deur te openen waar een zieke armorset ligt. Voor je het weet ben je weer 2 uur bezig geweest, maar heb je wel een vette armor set, ben je anderhalf level gestegen en heb je nog wat toffe potions gevonden en flink wat geld verdient.

    In RDR2 was ik 2 uur aan het vissen en had ik 3 baarzen van 2 dollar gevangen. Ja hoi aint nobody got time for that. Het lukt R* nooit om een echte immersive omgeving (voor mij) te creeëren ofzo. Ook de interacties met NPCs in steden etc, saai.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina