1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Euro Truck Simulator 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 5 jan 2013.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Game kun je terugzetten door rechtermuisklik op de game, en dan properties>beta's waar je 1.37 kunt selecteren. Dan gaat hij automatisch weer even de game downgraden en dat was het. Game opstarten en zonder gekloot met mods werkt het allemaal weer zoals het was.

    Ik probeer het zelf eigenlijk ook beperkt te houden met mods. Promods en jazzycat doen hun mods wel snel updaten, maar ik heb toevallig gisteren eens een engine sound mod en physics mod erop gezet. Hoe meer mods, hoe onzekerder de compatibility is met toekomstige ETS2 versies natuurlijk. Maar zo lang je op de oude versie blijft spelen blijft het gewoon werken. Mocht je dan uiteindelijk willen updaten naar de nieuwe versie kun je nog altijd de afweging maken om bepaalde mods weg te laten of te zoeken naar een nieuwe versie ervan. Ik vind het persoonlijk de moeite wel waard, want je krijgt er echt veel voor terug. Die engines sound mod en physics mod die ik gisteren gevonden heb zijn ook echt van meerwaarde.

    Wat ik zelf wel nog beetje risky vind zijn de truck exterieur/interieur aanpassingen mods, of gekke accessoires voor in je cabine. Dat zijn de enige mods waar ik in het verleden problemen mee gehad heb, want die probeert hij natuurlijk altijd te laden als je de game opstart en in jouw gecustomizede truck spawnt. Dan kan hij crashen. Daar ben ik wel nog wat terughoudend mee. Omgeving/sound/physics mods kan hij naar mijn idee makkelijker terugzetten naar default, mocht de mod niet meer werken.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb mijn aantal mods ook ingekort. Vooral kleine weg. Ik zal denk ik morgen even kijken naar de pro mods. Zijn die inmiddels al weer ok???
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Promods ondersteund 1.38 nog niet nee, dat is nog even afwachten. In 1.38 heeft SCS de gebouwen van alle truckdealers aangepast en wat vernieuwingen in de map, kan me voorstellen dat het dit keer iets meer werk is om alles daarop aan te passen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb inmiddels pro mods wel werkende gekregen. Even overnieuw begonnen en twee andere mods geactiveerd. Bij de rest, waaronder een grafische, lijkt de game steeds te crashen.
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Niet meteen teveel mods willen aanzetten, eerst beginnen met promods, game starten, checken of het allemaal werkt. Dan steeds een nieuwe toevoegen. Kan zijn dat oudere mods wellicht nog niet eens met de vorige versie 1.37 werken. Altijd de compatible version checken van de mod en al dat klopt zou het niet mogen crashen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Op die manier doe ik het dus ook. :+
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Kan 1 mod niet aanzetten, de rest wel in 1.37 Grafische mod die nog niet echt past voor Pro Mods, heeft bij de standaard game volgens mij wel de update voor 1.38 Beetje jammer, want die grafische mod is zo'n beetje de beste die er is en maakt echt een verschil. Ik moet zo meteen van Groningen naar Arnhem... zal wel even toeteren als ik bij @RemcoM langs de stad uit rij. :+ Pro Mods is wel een stuk beter qua infrastructuur, maar neemt niet weg dat de game zonder pro mods ook best goed is. Ik krijg wel steeds meer zin zo. :D Jullie nog veel bezig?
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik zal terug toeteren! haha
    Heb het eigenlijk lang niet meer gespeeld. Volgens steam was de laatste x in 2016. Vorige x dat ik het speelde had ik nog een hele ander PC, dus kan m nu wel vol open gooien met een graphics mod erbij :). Ik mis wel een paar DLC paketten dus ik kan ook niet met ProMods, dus ga eerst met andere mods spelen. Vond RusMap altijd wel geniaal. Door F1 2020 speel ik de laatste tijd weer heel veel met stuur. Ook Forza 7 en Horizon 4, Assetto Corsa (waar enorm veel goede mods voor zijn), DiRT Rally 2 en nog een aantal games. Dus ga binnenkort ook weer ATS en ETS er op gooien :). Kan dan wel even sturen watvoor mods ik gebruik en wat screenshots of video's.

    Vond het altijd heel leuk om ergens in een armer land te beginnen met een oude truck van een mod. Bijvoorbeeld eerst duur Rusland touren met al die bokken weggetjes van RusMap. Vorige x had ik een oude Mercedes truck van 20k. En dan naar het westen touren, daar een kantoor openen en een betere truck kopen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Natuurlijk heb ik een klein stukje te rijden naar Arnhem en vervolgens neem ik een afslag die afgezet is en ik eindig zowat in Düsseldorf. Prima, maar ik heb omleidingen inmiddels helemaal uitgezet. Dat is imo wel een minpunt aan de game... hoe de omleidingen gedaan zijn. Kan inmiddels wat geld lenen van de bank, maar moet nog 1 vracht doen voor ik 5 ton kan lenen. Gewoon een korte rit naar Amsterdam of Zwolle. Sowieso al level 36. :+
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik weet dat je op de steam pagina van een mod maker kan zien of de mod een update heeft gekregen, maar hoe kan ik nu zeker weten of ik mijn game kan terugzetten naar 1.38? Het kan namelijk best zijn dat ik nog lang moet spelen in 1.37 en dat vind ik gezien die grafische mod die ik heb best wel kut. =(
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Elke mod checken op 1.38 compatibility. Geen andere keuze helaas. Anders is het afwachten tot eventuele crashes en daarna mods disablen, maar dan ben je echt trial&error bezig. Werkt die grafische mod niet met 1.37 dan? Of wat is het probleem?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat is de enige die niet werkt. Mod krijgt ook gewoon 5 sterren en is aardig populair. Ik gebruik hem icm dichtheid van het verkeer en een echte dag en nacht cyclus mod. Dat geeft een geweldige ervaring. Alleen werkt deze dus als enige niet en dat wil ik wel graag vanwege pro mods. De rest werkt wel met pro mods erbij. Ga vanavond denk ik nog even kijken of de auteur inmiddels al werkt aan een pro mods update. Beetje jammer dat die dat niet gelijk deed. Je moet je helaas tweemaal wachten en het kan soms een enorm gezeur zijn met mods.

    @Alexknl : Deze is het: Realistic Graphics Mod v5.1 (by Frkn64)
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2020
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Van Groningen naar een plek in Roemenië, vervoer nu Uien. Nog zo'n duizend kilometer. Valt mij wel een bug op rond Hannover of Düsseldorf geloof ik, op een klaverblad. Daar reageert de navigatie wat te laat als je verkeerd rijd... het gevolg dat ik even 150 KM overnieuw mocht doen. Lijkt niet veel, maar is irritant als je liever in één keer naar je doel gaat en dat doel nog zeker 1800 KM ver weg is. =( Pro Mods zeker tof, maar denk dat ik hem voorlopig nog wel even in 1.37 moet laten staan. :)
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Oplossing gevonden voor 1.37 met Pro Mods. De auteur heeft een link op de pagina van de mod waar je de 1.37 versie nog kunt downloaden en je dus niet hoeft te wachten op de 1.38 versie die ook pro mods ondersteund. 1.38 van bovenstaande mods is er al wel even, maar ondersteund dus nog geen pro mods. Met de 1.37 versie kun je dus wel pro mods gebruiken. Mooi dat al mijn mods nu weer werken. :)
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik denk toch maar even de geld mod uitzetten. Gaat een beetje erg hard zo. Aan de andere kant heb ik niet veel zin om 20 ritten te doen om een nieuwe vrachtwagen te kunnen kopen. 4 man in dienst nu, plus ikzelf. Blijf wel lekker in 1.37 spelen, krijg ik ook geen gezeur met mods. Nu met Drank onderweg naar Rennes in Frankrijk. Sta geparkeerd buiten Groningen bij een tankstation. :D
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heuh. Lekker ritje naar Venetië. Pas geplante zaden. :+ Nog een paar honderd kilometer en dan even fast travel naar mijn kantoor op Spitsbergen. Geweldig dat je nu online kantoren kan kopen ipv er naartoe te moeten rijden. :9
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Spitsbergen - Lille. Leuk ritje. :+
     
  18. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Mooi om te zien dat ETS2 nog steeds wordt ondersteund. Ziet er inmiddels ontzettend uitgebreid uit! :thumbs:
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
     
    Alexknl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina