1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS5] Ratchet and Clank Rift Apart

Discussie in 'Games' gestart door Yerewn, 15 jun 2020.

  1. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Er is bekend gemaakt dat je de game in 4K/30fps of lagere resolutie/60fps kunt draaien. Ben ik de enige die teleurgesteld is dat een game die speciaal gemaakt is voor de PS5 niet in 4K/60fps draait? Vooral de verwijzing van Sony naar het PS2/PS3 tijdperk voelt behoorlijk zwak:

     
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Een machine zo groot als een Amerikaanse koelkast en dan nog steeds komen aankakken met 30fps... :lol:
    We leven bijna in 2021 beste console boeren!!! |:-
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ratchet op 60fps is wel goed nieuws, maar over 1440p support hoor je nog altijd niks van Sony.. Las ergens dat developers hoogstwaarschijnlijk nog altijd 30 fps als target gaan houden voor de PS5, zeker voor singleplayers. Als dat zo is weet ik het nog niet zo met de PS5. Zou wel weer de perfecte marketingtruc zijn om dan vervolgens midcycle een PS5 Pro aan te bieden die wel op 60fps kan draaien. Maar goed, of je daarop moet wachten.. Ik twijfel nog wel over dat ding als het weer allemaal 30fps wordt.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat was te verwachten. Ik vermoed dat we het eerste jaar nog wel mee 30 fps/4K games gaan krijgen, op alle next-gen consoles. Het publiek is ook veel te verliefd op hogere resoluties. Ik zie nog eerder een push naar 8K plaatsvinden, dan dat 60 fps algemeen geaccepteerd wordt.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Tegenwoordig heb je heel vaak de keuze. Je kunt dan bij settings kiezen voor Performance of Visuals. Dan kies jezelf of je de hoogste graphische setting wilt of een stapje terug voor 60 fps.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar op next gen willen we niet meer hoeven kiezen.
     
    Servantes, Zifnap en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.530
    Game ziet er wel erg goed uit tho. Die dimension shifts, wollaahh.
     
  8. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Maar (serieuze vraag) Is het gezien de vermoedelijke prijsstijging van de ps5 heel raar dat 60fps 4K niet de standaard is?
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Bijna niets is native 4K. Het is allemaal hooguit 1440p upressed met algoritmes.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wat heeft dit met een prijsstijging te maken?

    Een betere vraag is: heeft deze game 60 fps nodig?
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  11. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Ik bedoelde prijsstelling. Autocorrectie denk ik :)
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Prijs heeft hier niks mee te maken. De ps5 kan 60 fps 4k aan. Het is aan de ontwikkelaars om dit te halen.

    Ontwikkelaars bepalen hoe groot de werelden moeten zijn, hoeveel detail en hoeveel bewegende objecten. Daarnaast bepalen ontwikkelaars hoeveel tijd en geld ze steken in het optimaliseren van de game. Als ze een game rushen is het lastiger de 60 fps te halen.

    Iedere console generatie heeft altijd een limiet van wat het apparaat kan. Ontwikkelaars zoeken altijd de grenzen op.
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Met zoveel actie op het scherm is dat een dikke ja wat mij betreft
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dit is geen twitch shooter toch? Maar buiten dat haalt BigSyke goede punten aan. Al zie je in het eerste jaar na console release vaak dat spellen nog niet het onderste uit de kan halen bij de hardware.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Probleem ligt ook bij ons gamers. Ontwikkelaars posten een screenshot in photomodus en wij verlekkeren ons aan alle detail en graphische pracht. Maar als je midden in een spannende gamesessie zit heb je geen tijd zo nauwkeurig te kijken.

    Ik zet een spel dan op visual mode ipv performance mode omdat ik bang ben iets te missen. Maar waarschijnlijk mis je niets als je op performance mode speelt.

    Daarom denk ik dat als een o twijfelaar de keuze niet geeft en gewoon alleen de performance mode met 60fps in het spel stopt iedereen blij is en niemand dat kleine beetje extra detail mist.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Performance > resolution
     
    Jorrie, Zumpelvelder en Zifnap vinden dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Tja, straks hebben we 4K 60fps, en dan loopt de helft van de gamers weer verontwaardigd te janken dat het 120FPS moet zijn. Of 8K. En op die manier blijf je developers pushen om grafisch concessies te doen om wat magische nummertjes te halen waar de meesten van ons toch niet heel veel van merken in de praktijk, maar we dus op andere vlakken dus wel inleveren, dus special effects, dynamic weather, geweldige facial animations en realistisch haar/fur/foliage, etc.

    Ik ga me daar niet heel druk om maken. Ratchet & Clank zal er, zoals altijd, geweldig uitzien, en ik heb liever dat het 30FPS is en het ziet eruit als een real-time cartoon, ipv dat ze dus zichzelf grafisch gaan inperken om maar die 60FPS te halen. Hoeft van mij niet.

    Hou er daarbij rekening mee dat de game al jaren in ontwikkeling zal zijn, en ze destijds waarschijnlijk zijn begonnen aan de game zonder dat ze de uiteindelijke specs/kwaliteiten van de PS5 wisten, en dan is het vrij normaal dat een launch-game nog niet alles uit de kan zal halen. Ook qua ontwikkelingstools zal er inmiddels al weer veel meer mogelijk zijn dan 3-4 jaar geleden. Denk aan het verschil tussen Unreal Engine 4 en 5.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Mijn inziens doet 30fps juist afbreuk aan de zichtbaarheid van alle details. Heb ik het nog niet eens over hoe stroperig/trager de gameplay aanvoelt hierdoor.
    1440P 60fps oogt namelijk veel beter/fijner dan 4k 30fps wanneer je in beweging bent, een game daadwerkelijk zit te spelen, tenminste zo ervaar ik het nu al jaren.
    Snap echt niet dat 30fps anno 2020 nog geaccepteerd word, en al helemaal niet met het excuus "maar het oogt verder toch goed". 8)

    Kan zelf in ieder geval echt niet meer gamen met een framerate lager dan 60, dat voelt gewoon niet fijn als je eenmaal beter gewend bent.
     
    fredfenster, Jorrie en Alexknl vinden dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Jij ziet het, velen anderen niet. Resolutie verkoopt beter dan fps helaas.

    ik hou er ook rekening mee dat het nog minimaal een jaar duurt totdat games meer uit de nieuwe gen gaan halen.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2020
  20. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    PlayStation 4: "Je kunt kiezen uit 1440p/60fps of 2160p/30 fps!"
    PlayStation 5: "Je kunt kiezen uit 1440p/60fps of 2160p/30fps!"

    De toekomst is gearriveerd mensen!
     
    Yerewn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina