Dit is wel 1 van de weinige launchtitels waar ik naar uit keek. Maargoed Cyberpunk houdt me lang genoeg bezig.
Dat hoeft juist helemaal geen beperking te zijn. Het is prima mogelijk om de game voor ps5 te ontwikkelen en 'gedownscaled' aan te bieden op ps4. Dit is zelfs gebruikelijk om te doen op het PC-platform vanwege de grote onderlinge verschillen in hardware (en bijbehorende features).
Het leadplatform is dus bepalend voor de kwaliteit. Is Kena in eerste instantie gebouwd op de PS5, of de PS4?
Aangezien de game ook op de PC komt lijkt me dat het lead platform geweest. Verschil tussen de PS4 en PS5 versie is o.a. hoeveel Rot je in beeld ziet, die kleine zwarte wezentjes. Bij de PS5 zijn dit er honderd, bij de PS4 minder.
Het spel is initieel gemaakt op PS4, daarna doorontwikkeld op PS5, zo valt hier te lezen https://www.gameinformer.com/feature/2020/09/08/what-does-the-ps5-bring-to-kena-bridge-of-spirits
Ach, ik weet ook niet of dit echt een GPU/CPU kraker is eerlijk gezegd. De cartoony shaded graphics verbergen vaak goed dat sommige zaken helemaal niet zo complex opgebouwd zijn.
Als Super Mario Odyssey uit zou komen op.ps4 had ik hem ook gekocht. Dat spel had dan ook niet de capaciteit van denps4 benut.
Nee, maar dan had hij waarschijnlijk wel gewoon in 1080p te spelen zijn geweest, en geen framedrops. Ziet er verder qua design prima uit en geweldige game, maar het blijft natuurlijk zonde dat games met uitstekende artdesign (Breath of the Wild, Mario Odyssey, etc) vervolgens niet tot volle waarde komen omdat Nintendo met karige hardware specs komt ...
Ik geef daar zo geen fuck om ah mattie. Die games die Ninty zelf uitbrengt is beter dan 90% van meuk dat uitkomt op ps4xbox
Ja maar ik begrijp Yi Long wel. Wat als de hardware van Nintendo grafisch wel mee zou concurreren? Dan zou je in theorie nog betere games krijgen, want meer mogelijkheden. Ik zou zelf in dat geval eerder voor een nintendo console gaan ipv ps of xbox
Dat klopt, alleen dan zouden ze hoogstwaarschijnlijk het hele portable aspect - het hele punt van die console - op moeten geven, waardoor je in feite gewoon een andere versie van de PS en Xbox krijgt. Wat heeft Nintendo dan nog te bieden op de console markt? Ze hebben zich juist altijd geprofileerd als een bedrijf dat zich meer richt op vernieuwing en progressiviteit op het gebied van gaming als 'beleving', en niet op grafische excellentie. Daar heb je al 2 andere consoles voor.
Handhelds moeten echt blijven bestaan imo (fuck mobile games), dus als Ninty full on handheld gaat ook 0 erg in. Maar zij kutten gewoon joh, proberen veel nieuwe shit gewoonweg in de range speelgoed: Lego Mario, die karton Switch troep, AR Mario Kart en elk kind krijgt hiervan of haar eerste natte poes of zijn eerste stijve dollie. En wanneer ze nog ff wat winst moeten boeken releasen ze wel gwn weer ff wat met 0 effort geregelde remasters bij elkaar, gelimiteerde opgave, wellicht nog een kek plastic poppetje erbij en klaar is kees. Nintendo is een niche op zich.
Nintendo is bijzonder door de software. Ik snap wel dat ze meerdere keren succes hebben gehad met 'de gimmicks', maar persoonlijk kan me dat een worst wezen, en als je veel gamers ook hoort over opgedrongen motion-controls en dat soort onzin, dan ben ik van mening dat het hun games meer naar beneden haalt in de uiteindelijke beleving, ipv dat het een meerwaarde heeft. Ik ben het met je eens dat als we de Switch als portable beschouwen ipv als home console, dat het dan een prima apparaat is, maar goed, ik speel dat ding alleen docked, heb geen enkele behoefte aan de portability-factor, en voor mij zijn die joycons en die hybrid functie dus gewoon kut, want had dat allemaal liever ingeleverd voor een krachtere Nintendo homeconsole, zonder de gimmicks. Eens, maar het is alsof je de Mona Lisa laat zien vanaf een geprint A3-tje in 72 DPI, vanaf een 2MB JPGtje. Yeah, schitterend portretje, Michaelangelootje, leuk getekend door je, maar dit is hoe we je kunst aan de wereld zullen laten zien, en niet anders. Als artist werkend voor Nintendo moeten die technische beperkingen gewoon frustrerend zijn, want uiteraard wil je je volle fantasie de vrije loop laten en zo mooi mogelijk aan de wereld tonen, maar dan komt Nintendo uit met een console die minder krachtig is dan de gemiddelde broodrooster... Ik heb niet het idee dat Breath of the Wild opeens een kutgame was geweest als het gewoon op een console met volle kracht had kunnen draaien. Nog steeds een absoluut geweldige game, maar tegelijkertijd zien we dus games als Horizon Zero Dawn en God of War uitkomen, die grafisch echt wel 1-2 generaties verder lijken te zijn. Om nog maar te zwijgen over RDR2 op de XBOX.
Zou de Nintendo games graag willen spelen. Maar tijdens de levensduur van een console generatie brengt Nintendo gewoon te weinig van dit soort titels uit en hapt de console stof. In de Snes tijd was dit beter. Veel groter aanbod van games. NES ook destijds. Vanaf N64 alleen Mario, Mariokart, Zelda en Metroid die de moeite zijn.
KENA: BRIDGE OF SPIRITS MOGELIJK UITGESTELD NAAR EIND 2021 Volgens de officiële PlayStation-website verschijnt Kena: Bridge of Spirits in het vierde kwartaal van 2021. Kena: Bridge of Spirits stond aanvankelijk gepland voor het eerste kwartaal van 2021, maar lijkt nu dus te zijn verplaatst naar later dat jaar. Officieel heeft ontwikkelaar Ember Lab echter nog niets laten weten. Kena werd samen met de PlayStation 5 onthuld en betreft een action-adventuregame. Spelers moeten als de titulaire held geesten bevrijden uit en bos door te platformen, puzzels op te lossen met de Rot-wezentjes en vijanden te bevechten. Ember lab werd in 2009 opgericht en is vooral bekend vanwege haar animatiefilms. Kena is het eerste gameproject van de studio. Kena: The Bridge of Spirits verschijnt voor PlayStation 5 en PlayStation 4.