1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Welke nextgen console ga je halen?

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 14 sep 2020.

?

Welke nextgen ga je halen?

  1. Xbox Series X

    51 stem(men)
    53,1%
  2. Xbox Series S

    4 stem(men)
    4,2%
  3. Playstation 5

    35 stem(men)
    36,5%
  4. Playstation 5 DE

    2 stem(men)
    2,1%
  5. Nintendo Switch (Lite)

    0 stem(men)
    0,0%
  6. PC masterrace

    4 stem(men)
    4,2%
  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    PS5, no doubt. Wat moet ik spelen op de Xbox? Sowieso iedereen om mij heen haalt Playstation.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Je kunt natuurlijk ook gewoon eerst even afwachten of er kinderziektes zijn bij de nieuwe consoles, en men released nu een barebones nieuwe console, maar kan volgend jaar natuurlijk gebundeld worden met een game voor dezelfde prijs ...
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    53% van de stemmen naar Playstation. Psworld rename confirmed.
     
    Alexknl, Zifnap, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    mwa mss domineert Xbox weer over een jaar of 4/5, weg die ze nu zijn ingeslagen is wel legit
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ps5, geen flauw idee welke versie. Educate me, welke is beter en welke goedkoper.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    beide zijn even goed, eentje komt zonder disktray en eentje met. Dus je koopt die met met.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Er zijn 2 versies. Geruchten zijn dat het 100 euro gaat schelen.

    Het enige verschil is dat de ene een diskdrive heeft zodat je fysieke discs kan spelen die je kan doorverkopen en 2e hands kan kopen.

    De andere ps5 kun je alleen digitaal games aankopen en installeren.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Bigsyke had weer 3 alinea's nodig maar ik hoop dat je nu beter geinformeerd bent.
     
    Cyndris en Dyonko vinden dit leuk.
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Denk bovendien dat we volgend jaar rond Black Friday en kerstmis echt wel wat aanbiedingen kunnen verwachten.
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ligt er natuurlijk aan hoe groot de vraag op dat moment nog is. Gaat de PS5 tegen die tijd nog als warme broodjes over de toonbank verwacht ik geen (hoge) kortingen binnen het eerste jaar
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Denk het wel. Het verdienmodel is ook gewoon zoveel mogelijk mensen aan je binden zodat je de winst maakt op de diensten, de digitale verkopen en de randmeuk (controllers enzo), en individuele winkels zullen ook soms wel een prijsverlaginkje erin gooien ...
     
  12. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Content is nou niet bepaald geweldig op de Xbox. Ik denk dat een groot gedeelte van de PS4 base ook naar de PS5 gaat. Xbox is zeker verbeterd tov vorige generatie maar of het genoeg is om te domineren weet ik niet.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Komende gen kan wel spannend worden, afhankelijk van hoe de digitalisering zich ontwikkelt. Bijvoorbeeld of de uitfasering van disks voor de nieuwe (ps6) gen wordt gerealiseerd en of streaming voeten aan de grond krijgt. MS lijkt op die toekomst beter voorbereid dan Sony.

    Met kerst is de vraag sowieso hoog. Ik keek even de prijshistorie op tweakers na en met ps4 duurde het inderdaad langer dan een jaar voor er sterke prijsaanbiedingen kwamen. Met de pro ging dat in mijn herinnering sneller. Beide zijn uiteraard niet per se indicatoren van hoe het nu gaat lopen. Laat ik dan zo zeggen dat ik het zou verwelkomen.
     
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    PS5 natuurlijk
    Laat MS eerst maar eens een paar goede first party exclusives droppen.

    Deze gen viel erg tegen man. Sony bleef maar komen met exclusives. MS was nergens te bekennen.

    Als je alleen AC, Call of Duty en Fifa speelt is een Xbox wellicht een betere opties. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je als gamer geen Ratchet, HZD2, Spidey en Naughty Dogs games wil spelen.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Wanneer MS' strategy longterm echt succesvol wordt zal er meer investment gemaakt worden in grotere exclusive firstparty games ala wat nu Netflix ook aan het doen is. Er zit dus zeker toekomst in het model, en nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk veel money in het laatje gaat brengen. En dat gaat wss nog wel een hele tijd duren, gezien de losses die ze nu maken en ter vergelijking Netflix ook nog neit echt money binnenhaalt (toch?)

    Een enorm tricky risky sick long term strategy wat MS nu aan het bouwen is, maar die nu al wel aantrekkelijk is. Het kost echt geen drol voor al die gimmas die je krijgt samen met een Series S instapmodel.

    Sony's strategy blijft ouderwets met goede exclusives, en die moeten ook nog maar goed zien te blijven.

    Maargoed fuck MS weer lekker wanneer Sony God of War 2 dropt want daar heb ik m'n hele bestaan voor over.

    denk trouwens het jaar daarop dat je nog betere aanbiedingen kunt verwachten.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2020
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    God of War 5 op de PS5, leven.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Dat ga ik niet meer trekken.
     
    Dyonko vindt dit leuk.
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    En in worst case why not both?
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Als die series s grafisch en qua performance niet te veel onderdoet voor series x en ps5 ga ik die misschien wel halen, zijn toch wel een paar leuke gamepass titels tegen die tijd.
     
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Series S. Top console totdat er echt noodzaak is voor de X. Ps5 pas aantal jaar later. Eerst de PS4 kopen als de 5 uit is.
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina