1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Welke nextgen console ga je halen?

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 14 sep 2020.

?

Welke nextgen ga je halen?

  1. Xbox Series X

    51 stem(men)
    53,1%
  2. Xbox Series S

    4 stem(men)
    4,2%
  3. Playstation 5

    35 stem(men)
    36,5%
  4. Playstation 5 DE

    2 stem(men)
    2,1%
  5. Nintendo Switch (Lite)

    0 stem(men)
    0,0%
  6. PC masterrace

    4 stem(men)
    4,2%
  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.426
    Leuk Bevonden:
    4.942
    Via creditcard dus wordt het pas afgeschreven als ze hem daadwerkelijk versturen.

    Echter liet bol.com niet de indruk dat je voor 50 euro een preorder kon plaatsen en de rest kon betalen als je de console ging ophalen, nu word je in een keer een hoek ingedrukt om maar te betalen (wat voor sommigen wellicht niet goed uitkomt).
     
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dat dus precies hetzelfde bij Gamemania, toen is afgesproken dat het resterende bedrag betaald kon worden bij afhalen. Nu verzinnen ze ineens heel andere regels en dien je nu te betalen.

    Ik zit erover te denken om die hele pre-order maar te annuleren en een RTX 3080 voor de pc aan te schaffen. Pas de pc al geupgrade met een i7 10700k en 32GB ram, zit alleen nog een GTX 1080 in nu.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2020
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Als ze van te voren zijden dat je de rest bij het ophalen moet betalen wordt het idd een ander verhaal. Dan zou ik mij toch zorgen maken of Gamemania er in November nog is 8)

    Ze zullen trouwens ook niet blij zijn dat zowel MS en Sony een digital only console uitbrengen, dit zal hun op termijn ook veel klanten gaan kosten
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan krijg je w 50 euro terug neem ik aan.
     
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ja hoor, dat wel.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.748
    Leuk Bevonden:
    2.008

    Je kunt je ook afvragen of de verhoging van gameprijzen niet juist zal leiden naar meer mensen die dan maar op 2de hands overgaan, of eerder hun spellen weer verkopen om nieuwe games te kunnen betalen.

    Als ik nu een game koop, verkoop ik hem eigenlijk nooit. Ik heb al mijn games nog, of ik ze nou wel of niet speel. Maar als ik nu een nieuwe game zou kopen voor 70-80 euro (theoretisch, want dat ga ik niet doen natuurlijk), en ik kom er na 1-2 weken achter dat het me tegenvalt, dan zou ik waarschijnlijk toch proberen een deel van mijn geld weer terug te verdienen door die game weer in te ruilen/verkopen.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Gelukkig maar.

    Had zelf ook daar ge preorderd. 1 winkel ging dicht en pre orders van 2 winkels samen waardoor de wachtlijst werd samengevoegd. Als ik toen zou annuleren was ik 50 euro kwijt zeiden ze.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Of wacht dacht je van gewoon zelf 2ehands kopen.

    Een spel zoals Spiderman Morales die veel bij release gekocht wordt is in februari al een heel stuk goedkoper op marktplaats maar niet in de winkel nog of digitaal.
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.595
    Leuk Bevonden:
    8.643
    Wij zullen iedereen met een PlayStation 5 pre-order persoonlijk benaderen om de voorkeur op te nemen in de pre-order. Dit doen wij zodra er meer bekend is qua te leveren aantallen en de prijs van de verschillende systemen en accessoires.

    Dit zal zeer spoedig zijn.


    Aldus nedgame
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Nou ja we weten de verdeling tussen digital only en disc versie nog niet maar het mag wel duidelijk zijn dat er een groot aantal mensen geen fysieke games meer gaan kopen straks. Dat is vast niet op te vangen door mensen die nu misschien vaker 2de hands gaan kopen ivm stijgende prijzen
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.748
    Leuk Bevonden:
    2.008
    Oh, dat sowieso, want een GameMania geeft natuurlijk weinig voor je games. Maar niet iedereen wil het via Marktplaats enzo doen, want dat kun je ook niet altijd vertrouwen.

    Ik vind het ook niet erg als 2de hands winkels hun bestaansrecht verliezen trouwens, want ik ben sowieso niet van 2de hands, en al helemaal niet de winstpraktijken die dit soort winkels maken terwijl de originele developer daar niets meer van terugziet, maar het is natuurlijk wel dieptriest hoe de grootste entertainmentindustrie, games, nu gewoon weinig/geen winkels meer heeft voor fysieke exemplaren. Voorheen hadden we Bart Smit, Intertoys, Van Leest, FRS, E-Plaza, BCC, Dixons, Saturn, MediaMarkt, Toys R Us, etc etc. Tegenwoordig alleen dus nog maar Media Markt (minimaal), en Intertoys.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.406
    Leuk Bevonden:
    17.490
    Fysiek wordt gewoon geminimaliseerd cuz not future proof.

    GM bestaat alleen nog omdat moeders hun tweedehands Fifa's inleveren voor hun kids voor 5 cent.
     
  13. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.814
    Leuk Bevonden:
    837
    PS5 sowieso. Wat is Xbox?
     
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    De Xbox is een spelcomputer van Microsoft. Hij werd op 15 november 2001 uitgebracht in Noord-Amerika, op 22 februari 2002 in Japan en op 14 maart 2002 werd de Europese markt betreden.

    Bron Wikipedia.

    Had je zelf toch ook wel kunnen opzoeken?
     
    lwn en Tim vinden dit leuk.
  15. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.814
    Leuk Bevonden:
    837
    Haha was toch niet serieus van mij :+. Dit is een Xbox forum he.. Ooit hield ik van ze, nu hoef ik er niet eens één gratis bij de cornflakes.
    Je hebt ook echt geen reet aan een Xbox als je al een decent PC hebt (en PS5/Switch).
     
    lwn vindt dit leuk.
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dat was wederzijds sarcasme :+:+:D
     
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.814
    Leuk Bevonden:
    837
    Lastig te spotten op internet zonder :+:+:+.
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Xbox is gedoemd. Tijd voor een Sega revival.
     
  19. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja want Sega heeft het zo goed gedaan met hun consoles. Die hebben inderdaad meer kans van slagen dan MS met de Xbox.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Sega does what Nintendon't
     

Deel Deze Pagina