1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Welke nextgen console ga je halen?

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 14 sep 2020.

?

Welke nextgen ga je halen?

  1. Xbox Series X

    51 stem(men)
    53,1%
  2. Xbox Series S

    4 stem(men)
    4,2%
  3. Playstation 5

    35 stem(men)
    36,5%
  4. Playstation 5 DE

    2 stem(men)
    2,1%
  5. Nintendo Switch (Lite)

    0 stem(men)
    0,0%
  6. PC masterrace

    4 stem(men)
    4,2%
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    216
    Ik beide :p
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De Series X.
    Grote voorkeur voor de xbox-controller boven die van Playstation, en ik heb m'n 'verleden' en backlog bij de xbox liggen, waardoor dat zich ook wat makkelijker overdraagt naar de nieuwe Xbox dan naar de nieuwe PS.
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als deze generatie digitale prijzen dalen ben ik bereid volgende generatie wel digitaal te gaan.

    Maar ze hebben met digitaal vrijwel geen distributiekosten. Geen disc laten drukken, geen transport, geen magazijn en geen verkoper. Alleen de kosten voor de PSN store. Waarom moet Dragon Quest 11 die in 2018 uitkwam nog steeds digitaal 60 euro kosten? Die game koop ik nieuw voor 22 euro op disc.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik koop nagenoeg alles digitaal, games kosten daardoor voor mij meestal 50% van de nieuwprijs: deel de kosten namelijk met m'n broertje (en hij met mij), we hebben elkaars xbox als home-xbox aangemerkt. Die truc gaat niet op met discs.

    Verder beetje creatief shoppen in verschillende stores, verschillende landen en valuta, en niet alles op de release willen kopen, en het is dan prima te betalen imho. Grootste probleem tegenwoordig is tijd haha.

    Vroeger had ik tijd maar geen geld, nu het omgekeerde :p
     
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.595
    Leuk Bevonden:
    8.644
    tsja nog steeds belachelijk. Als er leuke aanbiedingen zijn dan digitaal, maar voor day 1 kan je zoveel goedkoper uit zijn.
     
  6. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    8.731
    Al moet ik 100 euro per game betalen ik ga geen discs meer switchen het is 2020.
    Disc versies gewoon boycotten. Trek jullie preorders in
     
    Tyrant, Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.014
    Leuk Bevonden:
    4.690
    Deels mee eens... zolang de games maar goed zijn. :D
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.748
    Leuk Bevonden:
    2.008
    Zal fijn zijn over een jaartje als je SSD vol is en je een dure nieuwe moet kopen ...
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    8.731
    Speel geen 10 games tegelijk. Als je gewoon opnieuw kan downloaden, prima
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.014
    Leuk Bevonden:
    4.690
    Lol. Valt best mee hoor qua prijs. En dat de standaard in de consoles niet zo heel groot is, is puur om de prijs te drukken. Heb op moment ook 60 games op mijn harde schijf staan en dat werkt prima terwijl het ding van 4 terabyte nog geen 150 euro... destijds althans kostte. En wat er ook al gezegd werd... je kan altijd opnieuw downloaden en slechts één game tegelijk spelen, dus zie ik het probleem niet zo. :)
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    11.999
    Leuk Bevonden:
    9.553
    Als je beetje koopjes en sales in de gaten houdt is digitaal goedkoper.

    Maar haal wel discie voor games uitlenen en offline sales.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk omdat ze alleen in de store te kopen zijn. Dat is denk het probleem, de monopoly positie van zo'n store.
    Fysieke winkels zouden ook digitale games moeten kunnen aanbieden.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ps5 gaat morgenvroeg bij Intertoys In de pre-order voor levering op 19-11.
     
    360man vindt dit leuk.
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Really? Heb het idee dat digitaal toch nooit, zelfs in sale, onder sommige retail prijzen komt. God of War afgelopen kerst voor 15 euro bij Mediamarkt bv die op PSN gewoon nog 35 was.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vind het wel fijn om ook disc te hebben. Voor mij is het sowieso voordeliger, omdat ik een game soms gewoon wil spelen en dan niet wil wachten op een sale ofzo, in die gevallen pakt fysiek bijna altijd voordeliger uit. Vind het ook prettig om games die ik voor volle mep koop bij release met een tientje verlies kan verpatsen als ze tegenvallen. Het doorverkopen maakt het onder de streep ook weer extra voordelig. Enige voordeel is wel financieel als ik het lijstje zo bekijk.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    11.999
    Leuk Bevonden:
    9.553
    Hou psprices in de gaten haha.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.419
    Leuk Bevonden:
    3.403
    Er zijn soms digitale aanbiedingen waarbij je erg goedkoop iets op de kop kunt tikken. Maar die games zijn vaak al langer uit. Tijdens release? Disc is in de meeste gevallen goedkoper. Zeker als je de disc na uitspelen weer doorverkoopt. Op deze manier kost een release game je niet meer dan 25 - 30 euro. Bij oudere games kijk ik vaak ook naar de digitale downloads, om voor een paar euries een titel binnen te hengelen.

    Nou ja, tenzij een titel in de Xbox Gamepass zit. Afhankelijk van de abonnementskosten ben je dan nog steeds goedkoper uit. Ook tijdens release. Maar dan moet die titel natuurlijk wel in "the pass" zitten. En dat is, met mijn smaak, lang niet altijd het geval. Het is eigenlijk wel grappig. Op de consoles koop ik praktisch altijd disc based games, om deze na uitspelen weer te verkopen. Blijkbaar geef ik daar niet om fysiek bezit. Maar op de PC koop ik wel weer licenties, vaak tijdens aanbiedingen. Mijn externe DVD drive hapt al jaren stof. Blijkbaar geef ik op de PC dus wel om het in bezit hebben van games, zolang het geen fysieke ruimte inneemt. :)
     
  18. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.218
    Leuk Bevonden:
    2.804
    We gaan van adviesprijs van €69,95 naar €79,95 toch? Maakt dat tientje echt zo’n verschil of je een game wel wil bewaren of doorverkoopt?
    Ik ga voor de ps5 denk ik. Maar benieuwd naar MS, denk dat de goedkope Xbox het goed gaat doen. Het gros speelt tenslotte lekker fifa en fortnite en kan dan bij uitzondering in de gamepass library kijken. De goedkoopste is voor heel veel mensen echt nog steeds wel een trigger in deze categorie. Zie wel gebeuren dat veel jeugd daardoor als vriendengroepen de overstap maken.

    Gaat het je in de breedte om goede en unieke games zou ik toch echt altijd voor de ps5 gaan.


    Hoe zit het trouwens met BC op de ps5, kan ik een game die ik digitaal gekocht heb op de ps4, op de ps5 weer downloaden?
     
  19. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.218
    Leuk Bevonden:
    2.804
    Enig idee hoe laat, kan er niks over vinden online, of ik kijk niet goed dat gebeurd ook zat vak
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Reckuuza en WorkingTitle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina