Terminator viel wel mee. Beetje moderne mashup van 1 en 2. Niks nieuws, gewoon prima. Kijkt lekker weg. Geen topfilm. Vermakelijk. Onderhoudend.
Gisteren Memories of Murder gekeken, van die Parasite oscar winner. Gewoon, omdat ik ff in een hipster bui was en zin had in Koreaanse cinema (wat ik amper ken). Het is wel een prima film hoor, vond de ontwikkeling van die detectives wel geinig om te zien. Maar de combinatie met maffe zwarte humor en de serieusheid van die (waargebeurde) moordzaak vond ik maar wat onbeholpen. Sommigen vergelijken dit met Zodiac maar dat is wel ff een hele andere ballgame.
Je mist wel wat. De Koreaanse cinema is echt goed. The Chaser, I Saw the Devil, The Vengeance Trilogy (incl. Oldboy), Spring, Summer, Winter, Fall and Spring, Castaway on the Moon, Train to Busan, The Host, The Handmaiden. En dan mis ik er nog een hoop.
Ja heb er wel paar gezien hoor (Oldboy en Castaway sowieso). Ga sowieso wat meer checken, maar horror/zombie en enorme actiefilms vind ik niks dus die kan ik doorstrepen. Ik maak wel weer ff een trakt lijssie