1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Welke nextgen console ga je halen?

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 14 sep 2020.

?

Welke nextgen ga je halen?

  1. Xbox Series X

    51 stem(men)
    53,1%
  2. Xbox Series S

    4 stem(men)
    4,2%
  3. Playstation 5

    35 stem(men)
    36,5%
  4. Playstation 5 DE

    2 stem(men)
    2,1%
  5. Nintendo Switch (Lite)

    0 stem(men)
    0,0%
  6. PC masterrace

    4 stem(men)
    4,2%
  1. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Pre-order ... ik zie de reden niet om retail te gaan belonen met voorfinanciering, omdat fabrikanten op releasedatum hun voorraden niet in orde hebben :p Verder vind ik een voorfinanciering nogal risicovol vanwege de (waarschijnlijk) aankomende wereldwijde (financiële) problemen.

    Verder vind ik het huurkoop-principe van digitale games zo a-relaxed dat ik games alleen maar op disc koop. Het fysieke exemplaar is namelijk je eigendom met alle bijbehorende rechten. In geval van digitaal betreft het een huurkoopovereenkomst, waarbij de verkoper op ieder moment gerechtigd is om jouw exemplaar terug te trekken.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Daarom ook betalen met creditcard (of achteraf betalen), om zo'n bedrag vooraf af te tikken ging me ook wat te gek.
     
    NuclearGoat en lwn vinden dit leuk.
  3. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Beetje met de tijd mee gaan kan geen kwaad he, digitale games koop je toch ook gewoon ik doe het al 10 jaar en heb nog nooit gezien dat een exemplaar wordt terug getrokken.
    Als je fysiek een spel koopt kunnen na een aantal jaar ook de multiplayer servers eruit worden gegooid etc dat is in principe hetzelfde dan heb je er ook geen reet meer aan, snap die redenatie nooit zo.
    Is toch ook veel relaxer dat je lekker op de bank zit en van games kan switchen zonder steeds die discs te verwisselen, gamen is toch voor de ontspanning.

    En pre order kan je gewoon met credit card doen bij amazon en dan pas bij verzending wordt het afgeschreven.
     
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Bij veel webshops kun je ook achteraf betalen als optie kiezen toch? Of bij zo’n pre order niet?
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Bol.com had het voor de PS5 uitgezet, Wehkamp lukte het wel.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    @Dyonko kun je ff retourtje sneek?
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik spuug geeltje wel even in z’n bek
     
    Reckuuza en fredfenster vinden dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Tja, die tijdelijke schaarste gaat echt geen 6 maanden duren. Denk dat je binnen een maand na release wel gewoon een PSt hebt staan, als je die wilt. Maar goed, als jij dag 1 dan liever een Xbox koopt, dan moet je dat vooral doen natuurlijk.
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Xbox series X. Denk alleen niet dat het een pre order of eerste release gaat worden. Laten we wel wezen, alle eerste lichting consoles van de afgelopen paar generaties hadden wel problemen, overhitting, lawaai, etc. Maar het de Series X gaat er wel komen.
    Bij de PS5 kijk ik langere tijd de kat uit de boom. Het design spreekt mij niet echt aan, maar als ik zo zie hoe de koelroosters e.d. zijn ga ik er niet van opkijken als dat ding te warm wordt. AMD tenslotte. Dit is naast het probleem wat ik met Sony heb als het gaat om hun 'klantvriendelijkheid'.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Je gaat ook iedere maand wel erg hard op Xbox One ja, dus dan kan ik je keuze ook wel begrijpen. :p
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Eerlijk is eerlijk, de grootste reden daarvoor is eigenlijk dat Sony ervoor gezorgd heb dat de ps4 niet meer mijn main console is. Voorheen speelde ik vaker op de ps4 dan op de xbox. Tegenwoordig haal ik de multiplatform titels op de xbox b.v..
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Multi platform speel ik zelf ook altijd op de Xbox One X. Het enige wat ik met Playstation 4 heb zijn sommige exclusieve games en meer niet. Microsoft bevalt me goed nog. :)
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Bij de aankomende generatie, als ik de ps5 koop, zal dat ook het geval zijn. Problemen wat ik heb met Sony terzijde komen er wel een paar mooie exclusives aan.
    Ik merk het wel. Ik heb vrijwel altijd alle consoles per generatie gehad, dus dat zal uiteindelijk straks ook wel weer het geval zijn.
    Tenzij ze (xbox en ps) het echt verpesten, want dan komt er gewoon een RTX3080 ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Dat kan wel kwaad als het een slecht idee is :+

    Stel dat je account een keer gehacked wordt, of je kind (indien van toepassing) een keer met je controller aan de haal gaat? Dan kan besloten worden je account op te schorten en ben je al je aankopen kwijt. Misbruik van je account is volgens de servicevoorwaarden jouw verantwoordelijkheid. Ik heb hier al een paar keer gedonder mee meegemaakt in mijn omgeving. Oh! En P.T. is overigens teruggetrokken uit de PS store.

    Daarnaast leen ik regelmatig spellen uit aan vrienden en familie. Dat kan alleen met disks, tenzij je je eigen account als master op een andere PS installeert. Share play is leuk, maar dekt onze behoeftes niet.

    Verder heb ik niets tegen digitaal. De distributie en medium (geen cd's meer) vind ik veel beter. Als ze het model net zo opgezet hadden zoals GOG, had ik ook alles digitaal gekocht.

    Ik speel vrijwel nooit multiplayer games, tenzij het couch co-op is. Maar je hebt gelijk, het is best achterlijk van de console platformen dat het vrijwel niet mogelijk is om eigen servers te hosten :+
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dit maakt toch niet uit voor wel of geen disc? Ook met disc moet hij de hele game installeren op de SSD, zeker met alle optimalisaties straks (dan wil je niet dat hij steeds de disc moet aanzwengelen).
     
    Yi-Long en Jorrie vinden dit leuk.
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Bij Bol.com staat de Series X na 9 minuten alweer op 'niet leverbaar'.
     
  17. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Precies om 09:00 uur bij Bol.com een exemplaar kunnen bemachtigen. Blij mee :)
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja ik ook, dat dan weer wel :)
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    We weten natuurlijk niet de aantallen die ze hadden maar dit is zelfs nog sneller gegaan dan bij de PS5. Had ik niet verwacht
     
    McSparkle vindt dit leuk.
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik wilde hem bij Microsoft zelf bestellen, maar wat is die website vreselijk traag.
    Mediamarkt is gelukt!
     

Deel Deze Pagina