Het betreft gewoon een PS4 game met een soort boost mode op PS5 op release, 2021 pas volledig next gen upgrade
Verwacht tijdens de release idd niet meer dan wat hogere fps, hogere resolutie (als deze dynamic en niet locked is) en snellere laadtijden
Cyberpunk wil ik wel echt op PC gaan spelen omdat de PS5 versie inderdaad nog geen nextgen versie betreft. Echter wil ik ook graag aan de slag op PS5 met bepaalde games. Dat wordt een drukke maand voor gaming
https://www.eurogamer.net/articles/...will-force-six-day-weeks-leading-up-to-launch Het team gaat vanaf deze week t/m release in crunch mode, zes dagen werken per week.
Oh wee als de plasjes water op de grond tegenvallen, want dan boycotten we die hele shit! (*Spider-Man PS4 controversy: 1 van de grootste schandalen in de gaming geschiedenis).
Las ergens in de reacties van NU op een soortgelijk artikel dat er wel een bonus voorstel is geweest. CD Projekt Red pakt dit volgens mij heel anders aan dan Rockstar. Weet niet of het waar is helaas.
True, maar ze hebben de game al meerdere keren uitgesteld natuurlijk, en ik begrijp wel dat ze nu echt op dag 1 van next-gen gewoon de winkel willen liggen, wanneer iedereen de console koopt en daar wat games bij willen ... Ontzettend vervelend voor de medewerkers, waarschijnlijk fout van de planners, maar het gaat in deze laatste fase toch vooral om polish en zoveel mogelijk kleine dingetjes 'fixen'. Niemand twijfelt er aan dat ze de game ook ruim na de launch nog dik gaan patchen en upgraden, maar ze doen nu allemaal keihard hun best om ook gewoon dag 1 een werkend product in de schappen te hebben liggen waar iedere koper tevreden over kan zijn. Crunch is uiteraard kut en onacceptabel, en als werknemer zou ik nu waarschijnlijk flink pissig zijn (aangezien 'de fout' waarschijnlijk niet bij jou ligt maar bij anderen, zoals gezegd 'de planners' die het waarschijnlijk onderschat hebben), maar goed, uiteindelijk werk je wel samen aan iets heel ambitieus en groots waar je de rest van je leven trots op kunt zijn (er van uitgaande dat het een geweldige game wordt), en dan is het nu dus even door de zure appel heenbijten. Ik neem aan dat JUIST deze developer dat straks ook heus wel goed probeert te maken met deze mensen. Dus ja, kut, is even niet anders. 2020 is sowieso natuurlijk al een jaar dat heel anders is dan normale jaren, zowel in de games industrie (launch new gen consoles) alswel daarbuiten (COVID19 en veel thuiswerken).
Waarom? Wat ik zie is een company die belooft te stoppen met crunchen en vervolgens bij de eerstvolgende release die belofte breekt. Dan kan het nog zo'n mooi product zijn en dan kan het nog zo'n apart jaar zijn, het is gewoon een walgelijke policy waar CDPR blijkbaar niet zonder wil, dus kiezen ze money voor de shareholders ten koste van de mensen die het werkelijk verdienen. Het product wordt niet slechter als ze de tijd nemen voor dat oppoetsen, sterker nog het zal eerder beter worden bij lancering. En die game is geen vaccin of whatever, het is niet dat als ze ipv die overtime gewoon een maandje uitstellen er mensen doodgaan. Maar holiday en console launch missen voelen de shareholders wel in die pockets, dus laat die worker bees maar crunchen. Fucking disgusting. Belooft bij mij iig niet veel goeds qua het goed maken of w/e.
Ik snap ook niet dat mensen CDPR goedpraten omdat ze een goede Witcher serie hebben gemaakt. Als een andere studio dit doet wordt er schande van gesproken maar nu hoor ik alleen excuses dat 'ze dit wel goed op zullen pakken vanwege redenen'.
Puur omdat CDPR een van de weinige bedrijven is die de consument nog bedient en niet probeert te naaien. Goede games, goede uitbreidingen zonder nonsens. Dus mensen voelen alsof het bedrijf hun vriend is, terwijl het natuurlijk gewoon een instituut is om geld te verdienen, niets meer niets minder. Hetzelfde idee als console fanboys. Die voelen zich ook verwant met Sony, Microsoft of Nintendo, terwijl die bedrijven de consoles enkel maken om geld aan je te verdienen.
Natuurlijk is het een bedrijf en willen/moeten ze geld verdienen. Daar komt ook bij dat ze een succesvolle launch willen, en dat bereik je o.a. door je game straks gewoon in goede staat op dag 1 in de winkels hebt liggen zodat de reviews ook positief zijn, zodat je veel copies verkoopt, er veel geld binnenkomt, en je dus je personeel goed kunt betalen en vasthouden. Als die game straks 1 grote mess is waardoor je slechte reviews scoort en het slecht verkoopt, dan heb je al die jaren voor jan lul gewerkt en moet je deze hardwerkende mensen wellicht eruit schoppen om vervolgens weer aan kleinere projecten te werken. Ik begrijp dat crunch zeer ongewenst is, en alle kritiek daarop is terecht, maar tegelijkertijd moet dat product straks gewoon op tijd af, doe je het allemaal samen, dus ook de achterstanden, en nu moet je dat dus even samen oplossen, zo goed mogelijk. We moeten ook niet doen alsof deze mensen in een sweatshop werken ofzo. Het is nu even 6 weken flink aanpoten, en daarna kunnen ze ongetwijfeld even flink rusten en nagenieten van een ongelooflijke launch. Ja, het is zeer kut. Nee, het zou niet mogen gebeuren. Niemand betwijfeld dat de intentie er was dat dit nooit zou gebeuren, maar op een gegeven moment is er een situatie waarbij je gewoon geen echte keus meer hebt. Tuurlijk, je kunt de game WEER 3-4 maanden uitstellen, dus ipv 6 weken extra aanpoten, zit iedereen weer tot Februari/Maart vast aan dit project. Dan kirjg je OOK gezeur over de feestdagen. Al deze mensen moeten en willen ook betaald worden, en als je weet dat als je als geweldige launchgame wellicht wel miljoenen exemplaren meer verkoopt voor de volle prijs, ipv dat je het uitstelt tot Maart ofzo wanneer je concurreert met een breder aanbod en wellicht lagere prijzen van concurrenten, dan wil je dus gewoon dag 1 in de winkel liggen, en nogmaals, dat doe je dus mede voor al de mensen in je organisatie.