1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Games of the Generation - Top 10

Discussie in 'Games' gestart door FinalBob, 5 okt 2020.

  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Na zoveel jaar, mijn allereerste topicstart op Xboxworld. Dat alleen is al een feestje waard. Als ik niet oppas wordt ik nog een nieuwe @DulleNL .

    Nu hopen dat niet iemand al dit topic eerder had gemaakt en ik hem heb gemist...

    Nu de nieuwe generatie op de voordeur staat te bonken, ben ik benieuwd wat voor jullie de top 10 van beste games is van de afgelopen generatie. Minder mag natuurlijk ook als je niet tot 10 games komt.

    Ik ga er zelf nog even over wikken en wegen! Wie doet de kick-off?
     
    Reckuuza, Tim en Zifnap vinden dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    1. Fall Guys (PS4, 2020)
     
    Reckuuza en Fiasco vinden dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Misschien leuk om naast GOTG ook wat genres etc toe te voegen?

    Voor mij is het een tie tussen UC4 en TLOU2. Als ik moest kiezen geef ik mijn stem toch aan Nathan.
     
  4. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.615
    Leuk Bevonden:
    8.705
    10? Wel veel moeite maar ok.

    1. God of war
    2. The last of us 2
    3. Uncharted 4
    4. Spiderman
    5. Horizon Zero Dawn
    6. Red dead redemption 2
    7. Abzu
    8. Gris
    9. Infamous second son
    10. The witcher 3
    Wat? De witcher zo laag? Ja, verhaal is top, sfeer is top. Maar het is me allemaal net te traag. Maar waarom infamous dan boven the witcher? Eerste PS4 ervaring en toch voor mij destijds de reden geweest om een PS4 te kopen. RDR2 was een topspel, maar toch ook net even te traag (een kast looten hallo?)
     
    Dududu vindt dit leuk.
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Death Stranding
    Gewoon something else, heeft rare Kojima moments maar was enige game die mij echt wat deed deze generatie. Acting, muziek, sfeer, blabla.

    Death Stranding
    Red Dead Redemption 2
    Marvel Spider-Man
    Last of Us 2
    FighterZ

    MGS5 was lacking meh, Alien Isolation was amazing maar nooit uitgespeeld, Hitman 1 en 2 zijn leuk, Uncharted 4 was gewoon aight, Witcher 3 was teveel sandbox voor mij in vergelijking met eerdere games, Persona 5 heeft mij nooit volledig kunnen boeien, Spider-Man was solid 9 maar niet legendarisch, Kingdom Hearts 3 was trash, Detroit was niet beste Quantic-game, Red Dead 2 was generatie magic maar kies liever DS, The Last of Us 2 was heeeeel goed maar again, been there, done that, Ghost of Tsushima nog lang niet klaar mee, God of War deed me heeeeel weinig, FighterZ is wel fucking crazy en that's it.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2020
    Matrix, Reckuuza en FinalBob vinden dit leuk.
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Top 10 is wat lastig zo uit mijn hoofd dus maar even een top 5

    1. God of War. Geen verdere uitleg nodig lijkt mij
    2. Uncharted 4. Fan van de serie en deze stelde zeker niet teleur
    3. Assassin's Creed Origins. Was al een hele tijd AC moe en bijv. Unity/Sydicate ook nooit gespeeld maar ik vond dit deel echt geweldig. De wereld, Bayek en de "Witcher Light" RPG elementen waren gewoon echt goed uitgewerkt imo
    4. Driveclub. Imo beste arcade racer van de deze generatie (en misschien wel ooit)
    5. Battlefield 1. Qua aantal uren denk ik mijn meest gespeelde game deze generatie
     
    FinalBob en Yi-Long vinden dit leuk.
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    1. The Last of Us 2
    2. Uncharted 4
    3. God of War
    4. The Last of Us Remastered
    5. Uncharted The Nathan Drake Collection
    6. Spiderman
    7. Super Mario Odyssey
    8. Far Cry 5
    9. Hollow Knight
    10. Paper Mario The Origami King
    Eervolle vermeldingen: Resident Evil 7, Doom, Horizon Zero Dawn & Mad Max
    Nog niet gespeeld, maar wel grote verwachtingen: Ghost of Tsushima & Cyberpunk
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    1. GOD OF WAR (PS4, 2018 )
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Toch nog zo'n goede game? Heb hem recent maar opgepikt omdat hij maar 40 euro was bij bol.com, maar je hoort niet veel mensen over die game.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik weet niet of ik tot 10 kom, maar dit waren voor mij hoogvliegers van deze generatie, puur subjectief natuurlijk.

    - Driveclub. Perfecte racer, heerlijke gameplay, uitstekende graphics, en de beste track-design die ik ooit in een racing game gezien heb. Iedere track blijft gewoon goed. Dynamic weather en licht nog steeds indrukwekkend.

    - Overwatch: Wellicht de beste originele character-design van deze generatie, te vergelijken met Capcom in hun beste jaren. Kleurrijk, leuke levels (beetje weinig), en de verschillende characters ook allemaal een aparte manier van spelen, dus je vindt altijd wel een character waar je iets mee kunt, en waarmee je plezier hebt.

    - Rocket League: Briljante move om die destijds bij PS+ te doen, en daarmee meteen al een miljoenenpubliek en 1 van de meest gespeelde en geliefde games van deze generatie. Ziet er prima uit, gameplay easy to pick up, hard to master, korte maar intensieve spannende potjes, etc etc. Gewoon een Online MP sports game zoals die hoort te zijn.

    - Arkham Knight: Vroege vogel in deze generatie, maar nog steeds geweldige graphics, een goed verhaal, en de gameplay ook prima. Enige punt van gezeik was de Batmobile en een gebrek aan boss-fights, maar desondanks erg veel plezier aan beleefd.

    - Lonely Mountains: Downhill. Tja, gewoon een leuke game waarbij je zo snel mogelijk van een berg afraced op je fietsje. Ziet er leuk uit, speelt lekker weg.

    - Zelda Breath of the Wild. Uitstekende open world Zelda game, die ietwat tegengehouden wordt in de ambities door de beperkte hardware van de Switch, en een aantal vervelende gameplay elementen, maar desondanks een onvergetelijk avontuur met memorabele momenten en characters.

    - PES. Beste voetbal game. Next.

    - Red Dead Redemption 2: Slowburner, maar wanneer je er open voor staat en niet gewoon 'GTA met cowboys' verwacht, een onvergetelijke ervaring. Gewoon lekker je tijd voor nemen, je door het (lineaire) laten voeren in je eigen tempo, maar ook daarvan afwijken en je eigen dingen gaan doen in die wereld. Post-game is er vrijwel niet, terwijl daar ontzettend veel mogelijkheden hadden gelegen voor een perfecte farm/hunting/bounty-hunter sim, maar qua SP avontuur is dit gewoon een klassieker.

    - Bloodborne. Nuff said.

    - Hollow Knight: Nog niet ver in gekomen, maar indrukwekkend vanaf het eerste moment, en schijnt alleen maar beter te worden. Wil er snel weer induiken, maar het is zo groot dat ik er wel even echt de tijd voor wil nemen.
     
    Cyndris, FinalBob en Reckuuza vinden dit leuk.
  11. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Mijn top 10:
    1. Red Dead Redemption 2
    2. Super Mario Odyssey
    3. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
    4. The Last of Us 2
    5. Sekiro: Shadows Die Twice
    6. Apex Legends
    7. Marvel’s Spider-Man
    8. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2
    9. Bloodborne
    10. Overwatch

    Aantal eervolle vermeldingen: God of War 2018, CoD: Modern Warfare, Animal Crossing: New Horizons, Super Smash Bros. Ultimate, The Witcher 3 en Horizon: Zero Dawn.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    1. Warzone - Ja echt. Vooral om gezellig te ouwehoeren, ook met oude bekenden die ik echt al jaren niet gesproken heb. Crossplay draagt hier sterk aan bij, wat mij betreft de meest impactvolle 'innovatie' van de afgelopen generatie.
    2. God of War - Awesome looks en combat, wel wat teveel verzamelwerk

    Meer heb ik niet gespeeld.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Eigenlijk was er deze generatie maar één game echt heel goed natuurlijk. En gelukkig gaat ie ook gewoon mee naar de nieuwe X. De machine is zelfs in staat om je oude savegame gewoon mee te nemen. Iets wat niet van iedere nieuwe console gezegd kan worden :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2020
  14. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik hou heel erg van die stijl. De combat is geen verbetering ten opzichte van de oude games, maar ik blies er zo doorheen.
     
  15. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    In willekeurige volgorde

    Zelda Breath of the Wild
    Horizon Zero Dawn
    God of War
    Destiny 2
    Mortal Kombat 11
    Animal Crossing New Horizon
    Hades
    Monster Hunter World
    Rocket League
    Gran Turismo Sports

    En ja daarbuiten vond ik Spiritfarer, Ori 1 en 2 en Farm Together ook heel erg tof.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    [​IMG]
     
    Taab en Fiasco vinden dit leuk.
  17. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    1 - The Witcher 3
    2 - Red Dead Redemption 2
    3 - Rocket League
     
  18. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    RDR2, GTA5, R6 Siege, MCC collectie, Apex legends

    En meer heb ik niet genoeg gespeeld om te onthouden.

    *The Witcher 3 bijvoorbeeld laatst opgestart maar na 15 min al geen zin meer in. Dat is echt niks voor mij
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Ik denk dat iedereen zijn/haar lijstje weer moet aanpassen na Cyberpunk but ok.
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Die game was aangekondigd toen de Xbone en PS4 er nog niet eens waren :')
     
    lwn en Reckuuza vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina