1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Games of the Generation - Top 10

Discussie in 'Games' gestart door FinalBob, 5 okt 2020.

  1. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nou dat wordt dan eerder een boek.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ook hier geen plekken. Zou ik dit wel doen dat zouden RDR2 en Breath Of The Wild sowieso de top 2 vormen.
    Op de standaard games na verschilt mijn lijstje wel behoorlijk met die van anderen.

    • The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild - Samen met RDR2 is dit toch de game die de toekomst van de open world game lijkt te vormen. Deze open world was echt een wereld, met zijn verschillende systemen die samen een solide geheel vormden. Het verkennen van de wereld is het avontuur in deze game. Het is ook niet vreemd dat er dit jaar meerdere kopieën verschijnen.
    • Red Dead Redemption 2 - Deel 1 was mijn favoriete game van de vorige generatie, en dit deel staat in de top 2 voor deze generatie. Rockstar's beste serie, vele malen beter dan GTA. Dit is een van de games die laat zien hoe ver verhalen en karakters in games zijn gekomen en is ook een game die de details en levendigheid van open worlds naar een nieuw niveau brengt.
    • The Witcher 3 - Eigenlijk hoort deze ook bij de twee bovenstaande games in de zin dat het een nieuwe standaard heeft gezet voor side quests in open world games. Daarnaast was het gewoon een verdomde goede game.
    • Super Mario Odyssey - Niet zo perfect als Super Mario Galaxy, maar dat blijft wellicht wel het epische hoogtepunt van de serie. De kwaliteit van de 3D Mario games laten iedere keer maar weer zien hoe ver Nintendo voor loopt op het gebied van platformer games. Andere bedrijven proberen het, maar komen niet in de buurt.
    • God Of War - BOY! Wat moet ik hier nu over zeggen? Wat een geweldig avontuur en wat een ommezwaai van de originele serie. Kratos is echt volwassen geworden.
    • Hollow Knight - By far een van de beste indie games die ik heb gespeeld. Eigenlijk klopt zo goed als alles aan deze game: De graphics zijn briljant, de muziek geweldig en het bestuurt echt enorm goed. Helaas was de extra content minder mijn ding, aangezien de focus te veel lag op bossfights.
    • Yakuza 0 - De verrassing van deze generatie! Ik snap niet hoe dit op geen enkel lijstje staat. Hilarische, tragische en actievolle momenten wisselen elkaar in sneltreinvaart af, terwijl je tussendoor een Real Estate en Cabaret Club minigame verslaving uitoefent.
    • The Outer Wilds - Naast Hollow Knight by far de beste indie game van deze generatie. Dit is ontdekken, dit is mysterie, dit is geweldig. Dit is een game waar je zonder kennis in moet gaan als je van het ontdekken van werelden houdt waarbij het verhaal en de onthullingen door de omgevingen gebracht worden.
    • Mario + Rabbids Kingdom Battle - Nog zo'n verrassing. Toen het concept voor de onthulling gelekt was vond iedereen het kut. Nadat de game uit kwam vond iedereen die het speelde het geweldig. Mario en de Rabbids meet X-Com. Ik wist niet dat dit zo'n goede en leuke game zou vormen.
    • Dragon Quest XI - Ik wist niet goed wat ik met deze plek moest doen. Er zouden hier meerdere games kunnen staan, maar ik heb toch gekozen voor Dragon Quest XI. Waarom? Ik heb jaren geen JRPG's meer gespeeld omdat het genre ten opzichte van de Westerse games zich niet ontwikkeld heeft of zelfs achteruit gegaan is. Maar deze game heeft mij ouderwets bijna 100 uur aan de buis gekluisterd. Dit is een JRPG zoals ik ze uit de SNES tijd ken!
     
    rubenpol007, Reckuuza en FinalBob vinden dit leuk.
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    • Assassin's Creed Origins
      Als een OG Assassin's Creed fanboy deed het me wel een beetje pijn om de serie met middelmatige meuk wat Unity en Syndicate waren een verkeerde afslag te zien nemen. Origins was echter een schitterende u-turn. Aandacht voor het verhaal, fantastische open world, light RPG elementjes om je wat meer aan te laten haken... Daarnaast was de Egyptische wereld echt fantastisch. Heerlijke game. Kan trouwens eventueel worden vervangen voor Odyssey, wat een kleine upgrade was.
    • Parkitect
      Rollercoaster Tycoon in een 'nieuw' jasje. Wat is dit vooral toch een nostalgische game, maar dan helemaal opgepoetst én met zeer veel nieuwe shit dat echt veel toevoegt aan de game. Geweldige campaign, gewoon zeer verslavend.
    • Shadow Tactics
      Een vergeten gamestijl, deze Japanse stealthgame was wederom weer even een duik in de nostalgie. Vooral props hoe men de PC game zo goed heeft weten over te brengen naar de PS4 versie, met een ingenieus controlschema. Desperados moet ik nog spelen, eeuwig zonde dat deze developers niet de licentie hebben gekregen om Commandos te doen, gezien de waardeloze remaster die die game kreeg.
    • Hitman 2
      Echt indrukwekkend wat deze relatief kleine studio heeft weten te flikken. Een zeer succesvolle franchise komt helemaal samen in 1 game. Open world assassinations, enorme variatie, toffe gadgets, geinig verhaal en damn, die replayabilty. Dit is echt het magnus opus van de Hitman serie.
    • Far Cry 4
      Jazeker, dit is gewoon een Ubisoft blueprint game, maar ik vond het heerlijk werken. Vooral de verschillende campsites clearen, beetje snipen, beetje jagen.. De tropische wereld was heerlijk vertoeven.
    • Call of Duty WWII
      Het was ook alweer lang geleden dat ik een shooter veel online speelde. Battlefield 1 was het niet voor me, Battlefront 1 was ook een goeie kanshebber maar deze WOII shooter was toch wel de shit. Snoeisnelle actie, volle lobbies, en zeer lage moeilijkheidsgraad. Daarom waarschijnlijk nooit een succes geworden bij de hardcore online shooter gasten, maar ik heb hier toch vele uren in zitten kloten. Vooral de War modus was geniaal, deed me beetje denken aan good old RtCW.
    • Fall Guys
      Samen met de Jackbox Party Packs toch wel de party games van deze generatie.
    • Steep
      Toch wel het heerlijke Coolboarders/SSX gevoel, en dan in een online lobby. Met de juiste soundtrack was dit echt wel een heerlijke game om een beetje door de bossen te knallen. Had veel meer ingezeten denk ik, de wereld is klaar voor een nieuwe snowboard game (zie THPS remastered!)
    • Cities: Skylines
      Mn top 10 raakte beetje op zn einde dus deze er maar ingepleurd. Lekker stadjes bouwen joh.
    • Farming Simulator 19.
      Staat deze game er in om Reckuuza te fucken? Zeker.

    Belangrijke mentions

    The Last of Us Remastered, Nathan Drake Collection en TES: Skyrim zijn natuurlijk 3 topgames, maar schaar ik niet helemaal onder de huidige generatie.

    PS:
    En ja Witcher 3, RDR2 en God of War kunnen hem lekker krijgen. joe.

    PS2: triest ook dat NBA en PES deze generatie gewoon beiden niet hebben delivered. Vorige generatie waren ze echt koning.

     
    Taab, Jorrie en Modder-Eter vinden dit leuk.
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik heb niet eens 10 spellen uitgespeeld joh....

    De 6 spellen waar ik me het meest mee vermaakt heb:

    - Rainbow 6 Siege
    - Call of Duty Modern Warfare
    - Sonic Forces (1e spel dat ik samen met zoon heb uitgespeeld)
    - Ratchet & Clank (2e spel dat ik samen met zoon heb uitgespeeld)
    - Fifa whatever
    - Assassins Creed Unity (nog niet uitgespeeld, maar deed me wel weer beetje denken aan Brotherhood)

    Prima spellen die ik heel kort heb gespeeld om onbekende redenen:

    - God of War
    - Uncharted 4

    Eigenlijk is het beste spel dat ik heb gespeeld van de vorige genereatie:

    - Last of Us remastered.
     
  5. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Mijn favoriete games van deze generatie (PS4 en Switch), in volgorde!
    1. Bloodborne <3
    2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
    3. The Witcher 3
    4. God of War
    5. Dark Souls 3 (nog niet uitgespeeld though)
    6. Super Smash Bros. Ultimate
    7. The Last of Us Part 2
    8. Horizon Zero Dawn
    9. Red Dead Redemption 2
    10. Assassin's Creed Odyssey

    Eervolle vermeldingen:
    Devil May Cry 5, Super Mario Odyssey, Assassin's Creed IV: Black Flag, Spider-Man

    Nog te spelen (in de backlog):
    Ghost of Tsushima, Titanfall 2

    En dan gaat Cyberpunk 2077 er nog wel ergens tussenin komen gok ik.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809


    Best trailer of the generation / biggest disappointment of the generation
     
    Daz vindt dit leuk.
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    1. Super Mario Odyssey (NS): Fantastische platformer. Misschien wel de beste platformer die ik ooit gespeeld heb

    2. God of War (PS4): Jezus, wat een game was dat zeg. Zelden een game gespeeld die mij zo enorm heeft opgeslokt.

    3. Animal Crossing New Horizons (NS): Ja, ik geniet nog iedere dag van deze game. Zo heerlijk relaxed allemaal.

    4. Resident Evil 2 Remake (PS4): Dit is hoe je een remake maakt. Ik heb de game geloof ik wel 3x uitgespeeld waar ik normaliter niet genoeg focus heb om een spel 1 keer uit te spelen

    5. Detroit Become Human (PS4): Ik werd echt erin getrokken, het verhaal, de graphics, die eerste scene ook. Zo hoort een interactief verhaal te zijn

    6. Red Dead Redemption 2 (PS4): Viel grafisch (enorm) tegen (fake HDR anyone?), maar was verder echt geweldig. Wat een sfeer ook.

    7. Luigi’s Mansion 3 (NS): Mijn favoriete gameserie. Op de Switch. Met zulke sweety graphics. Damn, love it

    8. Horizon Zero Dawn (PS4): Neerlands trots. Mooiste PS4 game op dat moment

    9. Hitman 2 (PS4): Dit blijft toch wel een van de beste en vetste games ooit. Ik hou van Hitman en deze is echt een topper. Uitgebreid zoals mijn seksavond op woensdagmiddag.

    10. Super Mario 3D All Stars (NS): Ja, ik noem deze game, het is een port, een stel rommetjes zonder poespas. Maar ja… Galaxy staat erop en die had ik nog nooit gespeeld. Nu wel and I love it. Had in mijn top 3 gestaan als ik niet zoveel had moete swiepen of mijn scherm aanraken.


    Speciale vermeldingen:

    Untitled Goose Game…. Hilarisch…. Mijn kinderen vinden het ook geweldig. Het is heerlijk om een gans te zijn.

    The Legend of Zelda: Links Awakening..

    Origineel nooit gespeeld en me hier enorm mee vermaakt. Zonder enige hulplijnen deed ik een pak langer over de game dan ze zeggen op tha intertjenet. Heeft echt enorm die Nintendo vibe..

    Rainbow Six Siege

    Heb ik honderden uren gespeeld. Enige FPS waar ik skills in heb gehad. Ik vond het ook echt leuk, zo 5 tegen 5 zonder te kunnen muurspringen, vliegen of iets dergelijks.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2020
    Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    1. iRacing
    Telt dit? Is eigenlijk een PC game van 2008, maar deze ondergaat 4x per jaar een flinke update. Graphics, audio en physics included. Ik ben hier pas in 2019 ingestapt en heeft me doen inzien dat de lulverhalen (dacht ik) dat je een PC nodig had om serieus te sim racen heel hard werkelijkheid zijn. Wát een oog voor detail zit hier in. Wát een competitie. Heeft m'n racebloed weer echt nieuw leven ingeblazen. Tal van real-life coureurs 'tegen het lijf gelopen' ook, hoe vet is dat?!

    2. CoD Modern Warfare
    Eindelijk weer een ouderwetste goede CoD met zeer veel content, en fantastische graphics en audio. Heerlijke game om 'even snel een potje' te doen en heb hier afgelopen jaar onwijs veel uren inzitten. Kort maar krachtige story ook.

    3. Gears 5
    Heb me erg vermaakt met de single player campaign, iets wat me met veel games moeilijk af gaat. Prachtig wat deze game op je scherm weet te toveren.

    4. Forza Horizon 3
    Erg mooie en vermakelijke arcade racer. Game was zo goed dat ze voor deel 4 gewoon CTRL+C/CTRL+V deden, maar online zat beter in elkaar bij deel 3.

    5. Star Wars Battlefront 1
    Onwijs leuke shooter met wat vernieuwende elementen. Online echt heel erg veel gespeeld. Deel 2 was echt pure bagger.

    Verder voor mijn gevoel weinger anders gespeeld deze generatie. Ook had relatief laat pas een Xbox. Grootste flop voor mij was RDR2. Gewoon écht geen game voor mij. Wat een traag kutspel zeg.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    @Cyrax Veel Switch games maar geen Breath of the Wild?
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nope.

    Game wel helemaal uitgespeeld, maar ik heb meer met de old skool Zelda´s (zie Links Awakening). Ik vond de tempels zeer herhalend en ik vond het een stukje minder dat je wapens kapotgingen. Dat ging me op een gegeven moment echt tegenstaan. Ik had niet die Zelda vibe uitieindelijk.

    Ik vond het een goede game, maar niet in mijn top 10.
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Waarom niet Last of Us 2 spelen dan?
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Tsja geen idee, game heel weinig. Ga ik nog wel een keertje doen.
     
  13. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    In willekeurige volgorde;

    - Forza Horizon 4
    - Watch Dogs 2
    - Assassins Creed Origins
    - Hitman
    - Middle-earth: Shadow of War
    - Call of Duty: Warzone
    - Titanfall 2
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    10. Super Smash 3DS - ey ik tel 3DS ook gewoon mee hoor
    9. Doom
    8. Shadow of Mordor - lol
    7. Mass Effect Andromeda
    6. Fifa 20 - ja ik heb r gwn lol mee ok
    5. Pokemon Alpha Sapphire 3DS - ey kom niet praten
    4. Uncharted 4
    3. Legend of Zelda Ocarina of Time 3DS
    2. Doom Eternal
    1. GOD OF WAR

    De kwaliteit van dit lijstje laat wel echt zien dat mn game activiteit door de jaren heen aanzienlijk is afgenomen (en qua smaak slechter geworden).
     
  15. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Waarom slechter? Je speelt toch gewoon wat je leuk vind. Als ik alleen maar de op papier triple A games mag spelen (omdat dit de smaak van vele zijn) en dan met tegenzin dan kap ik liever met gamen.
     
    Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ja is ook zo idd, maar voordat iedereen gaat zeiken over LoL AnDRoMeDa, uNiTy, maar ik heb me er echt prima mee vermaakt.
     
  17. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nou en daar gaat het toch om je speelt waar jij je mee vermaakt.

    Om beetje Wim Kieft na te doen.

    Wordt er een beetje moe van dat je geen smaak hebt, omdat het niet in het straatje van een ander past. Misschien heb je juist wel meer smaak dan de ander.

    Maar ok als ik de titels lees die je opnoemt heb je inderdaad geen smaak.






    Just kidding
     
    Reckuuza en Tyrant vinden dit leuk.
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    The evil within
    Resident evil 2 remake
    Bloodborne
    The evil within 2
    Nier Automata (deze kan nog stijgen, ben pas begonnen maar wat een spel zeg)
    Dit is wat zo in mijn hoofd opkomt en ja ik ben een horror fan. Daarnaast ook een voetbalfan en daarom vind ik het erg dat ik geen voetbalspel kan toevoegen aan mijn lijst. Maybe next gen.
    Ik moet ook nog heel wat potentiële toppers spelen. Door tijdgebrek heb ik deze generatie veel minder kunnen gamen dan voorgaande generaties.
     
    lwn vindt dit leuk.
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Weinig tijd voor games, maar als ik zo tussen mijn collectie kijk vielen dan ook de vele walking sims op die ik gekocht heb, indrukwekkende verhalen die je gewoon na een dag werken even de dagelijkse sleur doen vergeten!

    Mijn top 10...

    1. Dying Light
    2. Life is Strange
    3. Firewatch
    4. Forza Horizon 2
    5. Witcher 3
    6. Trine 4 (bundel)
    7. What Remains of Edith Finch
    8. Bioshock remastered (bundel)
    9. Dragon Age Inquisition
    10 Town of Light

    Eervolle vermelding: Inside, Draugen en RE7
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat zeg je wel, maar het feit dat ik niemand met Yakuza 0 op het lijstje zie geeft toch echt aan dat jullie geen smaak hebben. :+
     
    ageQned vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina