Ik ben inmiddels helemaal 'bij'! Echt genoten! Ik vind de dynamiek tussen Jimmy en Kim briljant, eigenlijk idem voor Jimmy/Chuck en Jimmy/Howard. Kim en Mike zijn samen m'n favoriete karakters. Kim, het morele kompas van Jimmy, maar wel met haar eigen donkere randje, en Mike, muscle met een groot hart.
Twee dingetjes / vraagjes:
Had Stacey Ehrmantraut ergens in seizoen 1/2 niet doen voorkomen naar Mike dat haar huis beschoten was terwijl dat niet zo was... Een stille hint om Mike voor Stacey een huis in een duurdere wijk voor te schieten... Wat ik begreep is dat Mike dit bedrog doorhad maar het tot nu toe eigenlijk een beetje heeft laten lopen... Sindsdien vind ik Stacey een kutwijf.. Wat zou Mike van haar denken, hij doet nog altijd alles voor haar en haar dochter? Is dit door de vingers zijn zijn manier om het verlies van haar man / zijn zoon goed te maken voor haar en haar dochter? Of zou hij het alleen tolereren omdat ze de moeder van z'n kleinkind is? Zou het nog een staartje krijgen?
Het laat wel een andere kant van Mike zien.. Als iemand hem zakelijk een loer draait dan kan hij keihard zijn (wel een gevallletje blanke pit).
En dat tweede.. Howard zocht in S05 toenadering bij Jimmy en later ook Kim. Jimmy sloopt z'n auto en stuurt die hoeren op hem af en ook Kim was niet heel warm. Heeft Howard dat echt verdiend? In seizoen 1 vond ik het een lul, maar hoe verder de serie vordert hoe meer ik hem eigenlijk mag en hoe meer ik vind dat Jimmy en Kim gewoon heel naar naar hem doen.. S06 lijkt wat dat betreft ook weinig goeds in petto te hebben als ik de laatste aflevering mag geloven..
Ohja
Ik hoop dat ze Ignacio niet omleggen. Vind hem veel te lief om te sterven.. Maar denk dat hij en z'n familie een probleempje hebben..