Afgelopen 2 weken hele The Lord of The Rings trilogie weer eens in de bios gecheckt. Het zijn m'n meest favo films of all time fucking period, dus toen bekend werd dat deze weer in de bios zouden verschijnen moest ik wel heen. Laatste keer was toch wel toen ik gemiddeld 10 jaar was, m'n balletjes in zijn geheel nog niet ingedeukt waren en de eerste lichte mannenbaardenharen uit m'n kin begonnen te verschijnen.
Aanvankelijk had ik er niet zo'n megaveel zin in, films kan ik immers al dromen. Toch gegaan naar alle 3 en toch weer prachtig mooi. Extended versies ook, nog nooit gezien. Voegt imo niet bijster veel toe, behalve onderstaande scene uit The Two Towers. Echt onbegrijpelijk dat deze eruit is gehaald. Toont echt de dynamiek veel meer tussen Boromir, Farimir en hun pa en je hebt ook meer begrip voor Borimir uit de eerste film.
Ook onderstaande scene wel aardig (met de nodige overbodige humor imo), geen idee dat Aragorn zo oud was:
Toen kwamen verder uiteraard de regular scenes zoals de Rohan Charge aan bod en ik kon niet anders dan het jeukerige gevoel dat begon te verschijnen bij mijn geslachtsdeel proberen weg te krabben.
Ook onderstaande scene was ik ff kwijt (schijnt niet in de boeken voor te komen), maar die soundtrack is wel echt heel lekker:
The Hobbit mag verder geeneens in de schaduw staan van deze epische filmstukken. Blijven m'n meest favo films of all time. Wat is die shit toch prachtig mooi man. Dit soort shit moest eig verder gewoon getoond worden in 4K en IMAX, maargoed kan niet alles hebben.
Laatst bewerkt: 1 nov 2020