PlayStation 5: PS5 players can immerse themselves in the stunning open world with the power of the Tempest 3D Audio Engine to hear the environment around them, along with detailed 4K at 60 frames per second visuals, and faster loading speeds due to the additional power of the console’s ultra-high speed SSD. If you purchase a PS4 copy of the game, you’ll be able to upgrade at no additional cost to the PS5** edition. Het stond er verkeerd is aangepast nu op de website ook. Geld ook voor Far Cry 6 en die Riders Republic
Waarom zou iemand überhaupt nog de ps5 versie kopen? Maak titels die ps4 en ps5 uitkomen zelfde prijs.
Vraag ik mij ook af, maar sommigen hebben hun PS4 wel al verkocht. Zou ik normaal ook doen, als ik niet nog enkele PS4 games zou willen spelen. @Yellow 13: repost, zie vorige pagina jongen.
Weet niet of we hetzelfde bedoelen. Ik bedoel als je een ps5 hebt. Waarom zou je niet altijd de ps4 versie kopen van een spel als de upgrade gratis is en het spel goedkoper.
Jawel juist. Veel uitgevers willen mensen die nu een spel kopen en in januari bijvoorbeeld een ps5 niet 2 keer hetzelfde spel laten kopen. Ps4 games komen daarom met gratis upgrade op dag 1 naar de ps5 versie. Dit geldt niet voor alle spellen. COD Cold War vraagt bijvoorbeeld een extra 10 euro voor de upgrade. https://www.ign.com/articles/every-single-ps4-to-ps5-free-upgrade-confirmed-so-far
Maar disc based: kan je een ps4 game op een ps5 draaien? Ik neem aan dat men verhindert dat je voor de goedkopere versie gaat, niet upgrade op het oude systeem en installeert op de ps5. Die duurdere versies moeten ook verkocht worden, no worries!
Jup als je de PS4 disc in je PS5 stopt kun je gratis de PS5 versie downloaden. Je blijft de disc dan alleen nodig hebben voor verificatie. Voorlopig werken alle Ubi en (volgens mij) EA games op deze manier. Heb zelf daarom ook de PS4 versie gekocht en dat komt nu wel goed uit want de saves kun je gelukkig ook meenemen dus ik begin gewoon de eerste week op de PS4 aan Valhalla
Denk dat het prijsverschil meer vanuit de retailers komt want als je Valhalla (of Watch Dogs) op de Ubisoft site of PSN Store koopt dat kosten beide versies wel gewoon hetzelfde. @Tyrant Ubisoft heeft (voorlopig) dus juist nog niet de prijzen verhoogd, zowel voor de PS4&PS5 krijgen games officieel nog steeds €69,99 als prijs mee terwijl Sony zelf dus wel naar €79,99 is gegaan
Sony en volgens mij 2k hebben de prijzen dus al op €80 gezet en ik verwacht ook wel dat iedereen zal volgen. Op zich is het natuurlijk ook niet zo gek dat ze een tientje duurder worden want ze games kosten al jaren €70 terwijl in die tijd natuurlijk alles andere qua entertainment (bios bijv.) altijd duurder is geworden
Vraag me wel af de prijzen digitaal zich a.s. gen gaan evolven. Current en previous was redelijk hetzelfde, maar nu de nadruk op digitaal toeneemt en het landschap wat concurrerender wordt met meer abo diensten, hoe of er grote veranderingen gaan komen in het verloop van de prijs van losse (digitale) uitgaven. (Dus eerder permanente prijsdalingen? Vaker aanbiedingen?)