1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Playstation 5

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Taab, 9 okt 2019.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Tja en Bol.com heeft blijkbaar gisteren getweet (en deze weer verwijderd) dat ze nog voor release extra voorraad krijgen. Ook verschillende US retailers hebben weer nieuwe preorder rondes aangekondigd dus er is nog hoop.
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is toch altijd al zo geweest sinds de jaren 90?
    Als je destijds een Nintendo 64 wilde kopen moest je ook ingeschreven staan bij Bart Smit op de reserveringslijst. Ook toen waren er niet genoeg consolesnop dag 1 om los te verkopen buiten de mensen die op tijd hadden gereserveerd.

    En dan te bedenken dat de N64 al anderhaf jaar uit was in Japan want je had geen wereldwijde release. Dus hadden ze 1,5 jaar de tijd om te produceren!

    Laat staan met de ps5 waar maar een heel beperkt aantal van beschikbaar is vanwege priductieproblemen ivm Corona die allemaal al zijn verkocht.
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Voor mensen die er nog een willen bemachtigen bij Coolblue/BCC, je moet er natuurlijk al de 18e bij zijn i.p.v. de dag zelf. Hopelijk geven ze nog een tijd door dat het live gaat anders wordt het voor veel mensen een nachtje doorhalen 8)
     
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Ga het niet eens proberen, is toch binnen paar minuten uitverkocht :+.
     
    Servantes en Alexknl vinden dit leuk.
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.602
    Leuk Bevonden:
    8.663
  6. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.602
    Leuk Bevonden:
    8.663
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599








    Nice, total playtime per game


    Meer info over BC
     
    Tim vindt dit leuk.
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De 3d audio werkt nu alleen nog 100% met de originele Sony headset.

    Daarnaast kun je er ook mee werken met een USB of 3mm jack via dualsense controller headset.

    Mijn vraag: Mijn Tritton 720+ gaat in Optical bij ps5. Dan usb in de decoder en decoder in USb van ps5. Kan ik dan 3D audio gebruiken?
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    De PS5 heeft geen optical output btw, dus daar zou je een HDMI audio extractor voor moeten gebruiken. En 3D audio is dat niet gewoon fake surround sound? Wat die Tritton ook al van zichzelf kan? Zou me daar niet teveel op blindstaren op die marketingtermen.
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809


    PLAYSTATION 5 - IT'S LIT by Travis Scott
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Die 3d audio is denk ik zeker wel de moeite. Techsites zijn er wel enthousiast over. Het is wezenlijk iets anders.

    3d audio heb je namelijk alleen als een spel zelf 3 audio.ondersteunt
    Het zou fake 3d surround zijn als het op iedere game zou werken.

    Is er voor de Tritton geen andere manier om aan te sluiten? Er zaten meerdere stekkers bij. Ook voor xbox en pc destijds.

    Alleen Tritton zelf bestaat niet meer
    Dus op hun support pagina kijken gaat niet.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mijn headset heeft 7.1 surround, werkt ook prima.
    Tis maar hoe je het beestje noemt, Sony heeft een patentje op 3D, nou dan noemen andere fabrikanten het weer anders.
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Surround door een koptelefoon (die praktisch altijd maar 2 speakers heeft) is altijd fake. Maar ze manipuleren het geluid dusdanig, dat ze je oren/hersens voor de gek houden. Een deur die achter je dicht valt klinkt namelijk anders dan een deur die dat voor je neus doet. Dat geluid wordt dus aangepast waardoor je denkt het achter je te horen, terwijl het natuurlijk gewoon kiehard van opzij komt. Beetje fake dus, maar het werkt wel. Dus ook voor voetstappen/gunshots/motorgeluiden e.d. om je een gevoel van richting te geven.

    Dolby Atmos, Windows Sonic, Sony 3D. 't Doet het allemaal.
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik vind zelf surround sound in headsets dus echt verschrikkelijk. Kwaliteit van stereo heb ik altijd als vele malen prettiger ervaren, op dit moment ook met mijn Astro A50.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Yes, maar dan heb je volgens mij te maken met een koptelefoon die dit zelf fixt. Die dus van een niet Atmos/Sonic/3D bron dat wel gaat nabootsen.

    Die Atmos/Sonic/3D shizzle wordt vanuit de game zelf gegereerd. En werkt dus ook op stereo oortjes van €2,- uit China.
     
    Tyrant en Alexknl vinden dit leuk.
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Denk dat dit dan persoonlijk is. Mijn soundbar met surround vind ik altijd heerlijk gamen en Netflix mee kijken.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ging over headset
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan nog vind ik met de Tritton het heerlijk spelen. Prima geluid en ook fijn dat anderen geen last van mijn gamegeluid hebben.
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Speakers zijn een ander verhaal. Dat brengt het geluid de ruimte in, in plaats van direct in elk oor. Surround bij headsets klinkt vaak alsof je in een tunnel staat, veel echo en vervormde geluidseffecten. Maar goed als het op geluid aan komt is toch vaak persoonlijk in hoe dit ervaren wordt. Hopelijk klinkt die 3D audio feature van PS5 dan wel beter.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Later wordt die ook voor surroind sets ondersteund maar op launch nog niet. Daarom ga ik nu geen speciale headset ervoor aanschaffen maar wilde kijken of ik het op de Tritton kon gebruiken.
     

Deel Deze Pagina