Ben jij die jongeman die alle ganes die wereldwijd uitkwamen wilde kopen om ze te sparen ? Of is dat een andere Rick
Nu bestellen is 9 december in huis https://www.bol.com/nl/p/xbox-series-x-console/9300000003688723/?referrer=socialshare_pdp_www
Hier ook net besteld bij Bol. Had notificatie aanstaan dus was net op tijd. Nu maar kijken of 'ie komt 9 december
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom je nu een upgrade naar Series X zou doen als je al een XBO X hebt staan, want er zijn nog zo weinig games die echt duidelijk verschil hebben, er zijn niet echt next-gen launch-games, etc etc. Als je van de 'normale' XBO (S) komt, en je hebt die upgrade naar XBO X niet gemaakt, dan okay, dat is een flinke sprong nu naar Series X, maar ik zie nog niet echt een reden om Dag 1 nu heel veel moeite te doen om zo'n ding in huis te halen. Playstation 5 doe ik persoonlijk ook op korte termijn geen moeite voor, maar die heeft tenminste nog wat exclusives. Nu vallen die qua scores een beetje tegen, maar ik kan wel begrijpen dat veel gamers die meteen willen hebben.
Tenzij je dan de one x op de kinderkamer wilt neerzetten. Maar voor mij geldt dat ik nog een day one Xbox One heb en daarom echt uitkijk naar deze significante upgrade!
Ps4 is al even de deur uit en heeft plaats gemaakt voor een PC. De ps5 komt er op termijn wel weer. Zit nu wel te twijfelen om een series S te kopen. Als ik gamepass ultimate heb, moet ik dan ook nog een abonnement Xbox live (of hoe heet dat tegenwoordig ) afsluiten om online te kunnen gamen?
Bijvoorbeeld Sackboy, waarbij je toch een beetje hoopt dat het Sony's antwoord op Mario Odyssey ofzo wordt, wat betreft een geweldige 3D platformer, maar dan scoort het gewoon aardige cijfers zoals 7 en 8, maar dus niet de topper waar je op hoopt. Miles Morales krijgt prima cijfers, maar ook kritiek op de lengte (te kort/klein), en hoeveel zal die game echt voelen als een next-gen release/ervaring wanneer de stad en gameplay grotendeels hetzelfde is als in Spider-Man PS4. Dus yeah, voor nieuwkomers weer een prima game, maar voor mij betekent het toch dat ik liever even wacht op een leuke aanbieding. Demon's Souls lijkt de enige launch-exclusive te worden die echt goed zal scoren, en een must-have zal zijn, maar tegelijkertijd zullen aardig wat gamers het ook laten liggen, want remake van een oude grotendeels onbekende game, in een relatief niche genre, waar mainstream weinig mee heeft. Ook Watch_Dogs en Valhalla scoren voornamelijk (maar) 7 en 8-tjes, en van populairdere series zoals Call of Duty en FIFA verwacht ik eigenlijk ook niet echt gigantische stappen op next-gen. Die geweldige exclusives zullen uiteraard echt wel komen, maar NU, dus op dit moment, zie ik persoonlijk geen must-have games waarvoor ik naar de winkel ren om een nieuwe console te halen.
Ik wilde wel graag ps5 al. Waarom? Ps5 wordt eerste jaar niet goedkoper dus wachten heeft geen invloed op prijs. Nu kan ik wel ps4 pro nog voor redelijke prijs verkopen. Daarnaast heeft ps5 voor mij wel het voordeel van snellere laadtijden, betere graphics of betere fps voor games die de Pro ook draait. En de Dual Sense controller. Aangezien ik ps4 games gewoon kan blijven spelen lever ik niet in wat betreft bestaande games.
Het feit dat er voor beide nog weinig beschikbaar is maakte voor mij juist de keuze voor de Series X makkelijk. Ik wilde eerst dit najaar mijn pc upgraden, maar ik merk dat ik op de typische pc games na eigenlijk niet meer graag game op de pc. Dan is met Game Pass de keuze snel gemaakt, waardoor ik nog een hele lading games met betere graphics en performance kan inhalen tot de PS5 eindelijk een stapeltje waardige exclusives heeft. Spoiler En een mooier, kleiner design Ik merk overignes dat ik eigenlijk best weinig grote third party games heb gespeeld de afgelopen generatie. Ik moet beide DOOM games nog, ik wil Hitman 1&2 op console eindelijk echt gaan spelen, AC: Origins, AC: Odyssey en ben nu lekker gratis begonnen aan Star Wars Jedi: Fallen Order. Spoiler Ik heb de Mass Effect serie nog nooit gespeeld. Voeg daar Xbox series waar ik de helft van de games nog nooit heb gespeeld aan toe (alles vanaf Halo 3 niet gespeeld en alles vanaf Gears 2 niet gespeeld) en Rare Replay en ik ben wel even zoet voor bijna noppes.