1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je aan om CouchCMS. Eens uit te proberen. Een veel makkelijker en lichter CMS dan Wordpress, waarvoor je geen PHP hoeft te kennen.
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Aangezien ik wat tijd voor handen heb, heb ik me maar op C++ gestort na Java.

    Ik gebruik VS als IDE. Iemand nog plugins aan te raden? Visual Assist X?
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Gewoon even kijken wat je zelf lekker vindt. Ik ken mensen die zelfs Vim voor het initiële codewerk prefereren boven welke IDE dan ook. Dit kan ik wel enigszins begrijpen na Vim tijdelijk gebruikt te hebben, maar het is voor mij toch net té hardcore. :+
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok, ben nu even aan het proberen. Is natuurlijk allemaal nieuw nu en dan moet ik 2 dingen tegelijk leren. Misschien is het tijdelijk handiger om Eclipse te blijven gebruiken totdat ik hiermee op een hoger niveau kom.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb een vraag over VBA in Excel. Ben al een tijdje bezig een boekhoudprogramma te maken en ben nu aan beland bij het genereren van grootboekkaarten. Deze grootboekkaarten komen allemaal in één werkblad te staan, maar bij elke grootboekrekening moet het bestand een aparte optelling maken. Weet iemand hier een code voor? De gevulde cellen variëren (om het nog wat makkelijker te maken :+)

    Even met een voorbeeld wat ik precies bedoel. De tabel ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

    GB-rek Bedrag
    1000 € 5.000
    1000 € 2.000
    1000 € 3.000
    2100 € 1.000
    4000 € 2.500
    4000 € 5.600

    Dus ik wil eigenlijk een soort som.als functie maar dan moet hij die in een regel onder de grootboekrekening zetten. En dit moet allemaal met 1 druk op de knop gebeuren. Alle 1000 bedragen moeten bij elkaar worden opgeteld, alle 2100 en 4000 bedragen.

    /Edit: Heb het al opgelost.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je ook oplossen met een pivot table (draaitabel :emo:).
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Je komt nogal wijs over met die smiley, maar je antwoord slaat nergens op.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoezo niet? Je kan toch groeperen op grootboek in een pivot table?
    Ik vind de Nederlandse vertaling van Excel gewoon kut, vandaar de smiley. :)
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ow ok dan had ik die verkeerd begrepen. Maar de bedoeling van de grootboekkaarten is dat alles zichtbaar wordt, zodat het uitgeprint kan worden. En de gegevens kunnen verschillen. Je kunt bijvoorbeeld de ene keer een grootboek van 01-01-2014 t/m 31-03-2014 willen oproepen en een andere keer die van 01-04-2014 t/m 30-06-2014. Zo'n draaitabel staat altijd op dezelfde plek en moet elke keer bedienen. Dan is een druk op een knop wat gebruiksvriendelijker.

    Maar ik had het vanmiddag opgelost. Toen ik in die vorige post typte over de som.als, bedacht ik me opeens dat dat met nog een paar aanpassingen ook de oplossing hier kon zijn.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Iemand ervaring met closure en modules in Javascript?
     
  11. Tijmen!

    Tijmen! Love to code!

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes, ikke! \o/

    Leuk dat dit topic er trouwens is.
     
  12. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Kickje :9
    Iemand ervaring met Unity3D (C# en Javascript) en Kinect v2? Ik ben bezig met een stageproject voor een pretparkje. Ik faal 'm alleen in programmeren...
    Wie wil zijn programmeertalent uitlenen in ruil voor een mooie eer dat zijn/haar werk in een pretpark komt? :9
     
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    @Modder-Eter

    Waarschijnlijk weet jij dit wel :)

    De volgende code:

    Code:
    def IsYearLeap(year):
        if year % 4 != 0:
             return False
        elif year % 100 != 0:
             return True
        elif year % 400 != 0:
             return False
        else:
             return True
    
    def DaysInMonth(year,month):         
        normalmonthslist = [31,28,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31]
        leapmonthslist =   [31,29,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31]
       
        if IsYearLeap(year) == True:
            return leapmonthslist[:month] 
        else:
            return normalmonthslist[:month]
    
    #print(DaysInMonth(2000,5))
    
    
    def DayOfYear(year,month,day):
        maandlijst = DaysInMonth(year,month)
    
    
    
        if month <1 or month > 12:
            return None
        if day < 1 or day > maandlijst[-1]:
            return None
        del maandlijst[-1]
       
        total = 0
        for i in maandlijst:
            total+=i
        return total + day
           
    
       
    print(DayOfYear(2000,12,31))
    print(DayOfYear(2015,1,25))
    print(DayOfYear(2015,12,31))
    
    Bij maandlijst = DaysInMonth(year,month)

    Zit er een verschil tussen maandlijst en DaysInMonth(year,month) ?

    Want als ik bij de vergelijking:

    Code:
    if month <1 or month > 12:
            return None
        if day < 1 or day > maandlijst[-1]:
            return None
    in plaats van maandlijst, DaysInMonth(year,month) neerzet, komt er een type error:

    TypeError: '>' not supported between instances of 'int' and 'list'

    Hoe komt het dat maandlijst wel werkt in een vergelijking ( or < > ) en DaysInMonth(year,month) niet?
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2019
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Er zit geen verschil tussen die twee (het levert allebei een referentie naar een lijst), maar je moet even goed opletten wat je in die vergelijking doet. ;)
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Als ik lijstmetmaanden[-1] doe werkt de code wel, wanneer ik:

    - DaysInMonth(year,month-1)
    - DaysInMonth(year,month)
    - DaysInMonth(-1)
    - DaysInMonth(month)
    - DaysInMonth(month-1)

    doe, komen ze allemaal uit op een error.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2019
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je bent in de buurt, maar snapt het nog net niet. Je hebt een methode waarin 2 argumenten verwacht worden, dus de laatste drie vallen al af. Wat geeft deze methode terug? In de code die je aanhaalde wordt het opgeslagen in lijstmetmaanden. Dit staat dan inderdaad gelijk aan de returnwaarde van DaysInMonth. Hoe zou je dan direct het resultaat van DaysInMonth kunnen gebruiken op dezelfde manier als lijstmetmaanden? ;)

    De functie is slechts een ding dat input verwacht en a) iets voor je doet of b) iets teruggeeft. In dit geval is het dus optie b.
     
  17. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Zijn er hier mensen bekend met R? Ik wil een Sentiment analysis doen op basis van een corpus dat ik zelf samenstel. Mijn idee is om dit in Quanteda te doen. Ik haal via Google allemaal Engelse artikelen binnen over hydropower in Zuid-Oost Azië en wil vervolgens subsets van die data analyseren op Sentiment. Daarvoor wil ik individuele artikelen taggen op het jaar van publicatie, naam van het medium, het land van uitgave en het onderwerp. Zo kan ik Sentiment analyses doen voor:
    1. Sentiment per land voor hydropower algemeen
    2. Sentiment per jaar
    3. Sentiment per individueel hydropower project (gebaseerd op of de naam van het project in het artikel voorkomt).

    Is er een package waar ik individuele text files kan taggen en die vervolgens later geautomatiseerd in een groter corpus kan samenvoegen?
     
  18. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Volgens mij zijn daar standaard geen packages voor verkrijgbaar. Hoe ik dit zelf zou doen is middels een no-sql document store (bijvoorbeeld MongoDB of Redis). Als volgt:

    [Documenten ophalen via Google] -> [Teksten parsen + taggen] -> [Opslaan in document store] -> [Analyseren]

    Hier meer info over hoe je MongoDB kunt gebruiken icm R: https://datascienceplus.com/using-mongodb-with-r/
     
  19. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Mijn bandaid solution voor nu is om het zelf in te laden in Excel, en dat later te importeren in R. Daarmee kan ik uit de voeten en ik kan het direct analyseren als data frame in Sentimentr.

    Nu heb ik alleen een vervolgprobleem: ik heb nu een data frame met daarin 1 kolom met de inhoud van het artikel, die wil ik tokenizen, lemmatiseren en opschonen. Alleen als ik met Quanteda dat wil Tokenizen moet ik er eerst een apart type file van maken(corpus, of dfm) en dan heb ik alleen nog de losse woorden over en niet meer de bijbehorende data uit de andere kolommen van het data frame (naam medium, jaar van uitgave etc). Is er een manier om 1 kolom in een data frame te lemmatiseren zonder dat mijn data frame daarbij kaput gaat?
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2020
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Not sure of dit het juiste topic is maar;

    Ik heb een account bij Strato, genoeg ruimte voor meerdere websites en databases. Heb er nu zo'n 6 draaien.
    Nu wil ik een Wordpress website van iemand op mijn hosting zetten. Dus, domeinnaam verhuizen, kopie database gemaakt (export) en WP folder kopie.
    Op dit moment heb ik de domeinnaam gekoppeld aan de WP map, een database aangemaakt met gebruiker en wachtwoord.

    Maar, als ik de database probeer te importeren krijg ik de volgende melding:
    Code:
    Fout
    SQL-query:
    
    
    -- --------------------------------------------------------
    
    --
    -- Tabelstructuur voor tabel `wp_posts`
    --
    
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS `wp_posts` (
      `ID` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
      `post_author` bigint(20) unsigned NOT NULL DEFAULT 0,
      `post_date` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00',
      `post_date_gmt` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00',
      `post_content` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL,
      `post_title` text COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL,
      `post_excerpt` text COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL,
      `post_status` varchar(20) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT 'publish',
      `comment_status` varchar(20) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT 'open',
      `ping_status` varchar(20) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT 'open',
      `post_password` varchar(255) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT '',
      `post_name` varchar(200) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT '',
      `to_ping` text COLLATE utf8mb4_un[...]
    MySQL meldt: Documentatie
    
    #1709 - Index column size too large. The maximum column size is 767 bytes.
    Lijkt erop dat Strato een limiet heeft gezet op het maximale aantal bytes die ik mag importeren ofzo. Want ik merkte het ook toen ik op een bestaande Wordpress site, een plug-in had gebruikt om een kopie van DB + WP te maken en deze te importeren middels die plugin op de nieuwe WP installatie. Dat werkte ook niet.

    Ik heb toen met Strato gebeld en die vertelde me dat ik het beter met de hand kon doen, en dat ik niet aan de php waardes mag zitten want dan kan alles misgaan. (verhogen mb limiet, etc wat ik probeerde).

    Nou nu doe ik het dus met de hand maar importeer ik een halve database want hij importeert maar 14 rijen tot dat deze error optreedt.

    Iemand bekend met hoe dit te fixen is? Via Google kom ik er niet echt uit want lees ik veel over SQL commando's etc maar dat lukt me niet. Of kan ik zo'n sql database export openen in een programma en deze in stukjes hakken en 1 voor 1 importeren? Of moet ik op zoek naar een andere host? Dit is wel echt bagger dat Strato me dit niet toelaat.
     

Deel Deze Pagina