1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Assassin’s Creed: Valhalla

Discussie in 'Games' gestart door AgentSmith, 9 jan 2020.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Dat is toch al vanaf deel 1?

    Verder niet zo aanstellen. Niemand vertegenwoordigd homo's.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Denk dat je me niet begrijpt. Ik erger me er niet aan dat er homo's inzitten maar de manier waarop. Allereerst is homo zijn geen persoonlijkheid net als dat donker zijn geen persoo lijkend is. Al denken veel scriptschrijver van wel.

    Vaak lijkt het alsof ze op deze manier personages schrijven:

    We hebben de hoofdrol. Een man met een moeilijk verleden die opklimt tot natuurlijke leider.

    2 lovers. 1 onbereikbare jeugdliefde die hem altijd laat vallen. 1 zorgzame liefde die er altijd voor hem is maar minder avontuurlijk.

    In de groep zit ook een opschepperige en pochende blaaskaak die stiekem zijn onzekerheid wil verbergen.

    Dan hebben we een flamboyante homo.

    Ohja en nog een donker persoon. Een sassy black queen. Want de diversiteit en trots moet goed benadrukt worden.


    Daarbij komt wat Yellow zegt. In deze setting past een openlijk homostel niet als je kijkt naar de invloed van de kerk in die tijd. Het zou krachtiger en realistischer zijn dat het een stel is wat moeite heeft met hun liefde verbergen uit angst om op de brandstapel te komen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Grappig genoeg heeft @BigSyke wel een punt vind ik mbt de invulling van diversiteit. Heel goed dat bedrijven minderheden ook vertegenwoordigd willen hebben, maar niemand heeft er iets aan als dat alleen super clichématig gebeurt, met als gevolg dat stereotypen alleen maar worden versterkt.

    Aan de andere kant heb ik Valhalla niet gespeeld dus weet ik niet of dat hier ook daadwerkelijk het geval is.
     
    Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vind prima dat je het niet prettig vind om homo's in een historische game te zien, maar dan roepen dat het raar is dat het uitgesproken homo's zijn en geen ingetogen homo's is gewoon windowdressing natuurlijk.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ik vraag mij af of homofilie openlijk werd geaccepteerd in de viking cultuur.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Jij snapt het echt niet. Ik probeer het nog een keer uit te leggen.

    Het is heel onrealistisch als mensen in die tijd in het openbaar flamboyant en gay zijn en ook nog in het openbaar hun liefde uiten. Het is veel krachtiger en realistischer dat ze zich in het openbaar zo onopvallend mogelijk voordoen en in hun eigen privé omgeving wel hun liefde voor elkaar tonen.

    En inderdaad wat hierboven wordt gezegd: hoe was dat in de Viking cultuur überhaupt?

    Ik ken in het dagelijks leven genoeg mensen die homo zijn en die openlijk hun liefde naar elkaar uiten zoals heterostelletjes dst doen maar die zoenen ook niet waar andere bij zijn als echt bekken. Want dat doe jezelf ook niet met je vriendin als je bij vrienden bent. Daarnaast houdt homo zijn niet in dat je altijd praat van: joehoe honnepon. En oh mijn god die schoenen kunnen echt niet. Ook kleedt niet iedere homo zich zoals Gérard Joling.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik snap je punt, ik vind het gewoon ordinaire gatekeeping lol, lees je laatste alinea is. Alsof jij bepaalt wat homo's over het algemeen wel en niet doen haha.

    Je wilt gewoon geen homo's zien in historische games, dat zei ik toch al?
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Heel veel karakters hebben niet zo'n uitgesproken seksualiteit. Daar kunnen ook gays etc tussen zitten. Maar karakters die als gay worden gepresenteerd krijgen misschien wel te vaak die flamboyante stijl. Kan ook liggen aan de game. zoals CP77 is karikaturaal, dus ik kijk niet raar op als de vertegenwoordiging van "minderheden" ook karikaturaal is. Ik ben het wel met je eens dat die cliché karakters vermoeiend zijn. Typisch dat dan de ene game die het serieus aanpakt (TLOU2) er volledig om is afgefakkeld.

    Dat scheelt per homo, maar er is op vertegenwoordiging van minderheden in media genoeg kritiek te vinden, specifiek vanwege het opgeblazen stereotyperen.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    @Tyrant k bepaal niet wat ze doen. Daar gaat het niet om. Ik omschrijf alleen dat de homo's die ik ken individuen zijn en niet allemaal aan het cliche voldoen van de Songfestival liefhebber met roze als lievelingskleur.

    Ik heb ook niets tegen homo's in historische games maar wel als het totaal tegen de tijdgeest in gaat.

    Als ik een Netflix serie kijk dat zich in een streng islamitisch land afspeelt is het ook ongeloofwaardig als een independent woman met blond geverfd haar zonder hoofddoek op straat loopt en een grote bek geeft tegen de politie of imam terwijl ze aan een biertje lurkt zonder dat hier gevolgen voor haar aan zitten.

    Wij zijn inmiddels gehersenspoeld dat er altijd diversiteit moet zijn, maar waarom?

    Als ik een Koreaanse Kung Fu film kijk verwacht ik toch ook geen mensen met rood haar of lange Blonde Zweden? Als helemaal niet als het zich rond 1800 afspeelt.
     
  10. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Ach ja. Vrouwen vechten ook mee in deze game. Moesten in die tijd volgens mij ook alleen maar braaf thuis zitten met de kinderen. Maar als Ubisoft daar nadruk op gaat leggen gaan er weer andere mensen over de zeik. Het is maar een spelletje.
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Waarop baseer je dat het tegen de tijdsgeest ingaat?

    Gehersenspoeld door wie lol? Ubi staat bekend als lib, die studio produceert veel imperialistische hail America and the west games en geeft andere games graag een vleugje diversiteit en progressiviteit mee.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557

    Dus dan mogen homo's in games opeens geen vrouwelijke homo's meer zijn ofzo? Wel fijn dat jij dat als hetero gaat bepalen dan.
    Nogmaals, kansloos staaltje gatekeeping.

    Sowieso hilarisch om de homos in Valhalla te vergelijken met jouw omschrijving. Dat is gewoon totale onzin. Bv Broder is alles behalve een vrouwelijke homo. Die vraagt gewoon of je wilt romancen en daar kun je ja of nee op zeggen, nou boehoe.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vrouwen in de Viking cultuur vochten gewoon mee hoor, maar meestal in de achterste linies als schildmaagden.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Had het niet over Broder maar die 2 personages waar Yellow het over had.

    Maargoed ik bepaal inderdaad niets. Maar als iemand vindt dat donkere mensen met dikke lippen, kroeshaar, een ring door de neus en een beetje sloom praten niet moet kunnen waarom dan wel andere clichés?

    Sylvando van DragonQuest 11 of Makoto van Enchanted Arms. 14:50 is wat ik bedoel

     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557

    Lol, dus dan sloeg dat eerste punt ook nergens op?
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2020
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Broder is een heel slecht voorbeeld. Dat komt door de rare manier van romance opties in Valhalla. Ik beschouw in dit spel een personage gay als hij met een ander personage van zelfde geslacht iets romantisch heeft, maar niet met Eivor.

    In AC Valhalla kun je namelijk kiezen of je een mannelijke of vrouwelijke Eivor bent. Elke romance optie is gewoon een zoenscene. De keuze van mannelijke of vrouwelijke Eivor heeft geen invloed.

    Bij Mass Effect had jenpersonages die alleen romance optie hadden voor mannelijke Shepherd, vrouwelijke of in ge al van die dat blauwe alien ras allebei. Dan kun je wel spreken van een gay karakter of bi.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Je hebt gewoon seks met Broder, er is een homoseksuele dialoog voor geschreven en ingesproken, maar omdat het niet in je narrative past is het een slecht voorbeeld haha. Zowel Eivor en Broder zijn in dit geval geen enorm vrouwelijke homo's. Wat boeit dat nou?
     
  19. Nanek

    Nanek Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Niet om met de discussie verder te gaan maar misschien ook een beetje homoachtig, ik heb de berserker gear set.
    Alles kan ik gebruiken behalve de berenvel voor over mijn hoofd.
    Hoe zit dat ? Kan dat later of mis ik iets ?
     
    Marty NL en Tyrant vinden dit leuk.
  20. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    .
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2023
    Nanek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina