wat Yellow zegt, dat gedoe met die Animus komt amper voor in de game. Als dat minimale toch enorm afbreuk voor jou doet aan de game, dan zou ik er gewoon mee stoppen. Grafisch is de game prima. Vergelijken met exclusives lijkt me niet helemaal fair. Ik kan in ieder geval weinig titels noemen, die uitkomen op meerdere flatformen, en grafisch net zo mooi zijn als Valhalla. De combat wordt naarmate de game vordert wat interessanter door de abilities die je unlockt, maar blijft verder in de basis hetzelfde. Ik vind het prima.
Horizon zag er graphisch hetzelfde uit. God of War was mooier maar de paden die je bewandelt ook meer lineair met minder random vijanden en zaken die moeten worden ingeladen. Voor combat raad ik aan de skilltree goed te kijken welke skills je wilt. Daarnaast de books of knowledge zoeken voor ablities die je aan je k oppen kunt koppelen voor tijdens combat. Je kunt dan bijvoorbeeld tijd vertragen als je met boog schiet. Vijand tackelen en in zijn gezicht slaan op de grond, 2 stealth kills achter elkaar. Dode vijanden zijn speer of vijl oprapen en met 1 beweging een andere vijand mee spiesen op afstand...
Heb nu 2 dolken, als een soort keukenmachine hak ik in het rond. It’s very effective. Die drengr in Noorwegen is nu ook dood. Op de ps5 ziet het er wel echt goed uit. Op die plastic koppen na dan. Maar wat schijterwt zegt, bizar dat die animus dingen er nog inzitten, maak er een skipable cutscene van maar kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die graag deze scènes spelen. Het is handig om de verhalen aan elkaar te rijgen maar meer ook niet.
Ieder z'n ding indeed. Maar van een game die het moet hebben van zijn historische setting (uiteraard met een flinke dosis fantasie) leidt het gewoon af van wat de game zo tof maakt (of zou moeten maken). Hoe dan ook. Ik zie wel hoe Engeland bevalt. Hoop dat het 't sfeertje van The last kingdom benadert (wat ik in tegenstelling tot de meeste hier ook mediocre serie vond magoe ).
Ah eindelijk op een niveau waar ik zealots makkelijk kan killen. Ik had een beetje pech met de eerste 2 die allebei een heavy shield hadden, dan lukt het niet zo lekker met je dolkje. Enter harpooning en een volle adrenaline bar. 4x dat en de halve healthbar is weg. Daarna goed op tijd dodgen zodat de tijd langzamer gaat en sneaky in de rug poken. Ik had er ook nog eentje van een berg getyft, dat was helemaal easy
Volgens mij kunnen we het AC1 en/of AC2 topic uit de kelders van XBW opgraven, en daar zullen we exact dezelde kritiek vinden op die animus/scifi bullshit die ze erin gegooid hebben. Blijft een irritant minpunt in de serie voor mij.
Ik zit nu op 50 uur in Valhalla en heb tot nu toe alleen 10 minuten in de "echte wereld" moeten spelen dus het is gelukkig niet meer echt aanwezig. Verwacht tegen het einde aan nog wel weer een nieuw stuk maar verder niet echt meer. Ook in Origins/Oddyssy was het minimaal aanwezig
Klopt, in Origins/Odyssey was het gelukkig al een stuk minder, en dat karakter (vrouwelijk archeoloog) was een stuk minddr vervelend/saai/bland dan die gozer in de eerste games, maar alsnog stelde de gameplay niets voor en voegde het allemaal weinig/niks toe.
Wat ook goed werkt bij die lui is die skill dat je arrows etc. kan terugkaatsen. Gewoon achteruit lopen en dan gaan ze speren gooien die jij dan terug kan kaatsen.
Spelen mensen hier hem ook op de base PS4? Looptie daar een beetje lekker op? Kan nog wel even duren voor ik een PS5 heb dus misschien toch maar hieraan beginnen (aangezien Cyberpunk 2077 zo'n drama is op de last-gens).