DLC's ook uitgespeeld. De tweewde DLC slaat een leuke brug naar een nieuwe Alan Wake game. DLC is oké, maar de main game is beter. Foundation DLC speelt zich af in een grottenstelsel, maar die vond ik visueel een beetje saai. Je krijgt wel een nieuwe power, maar die is alleen in dit gebied te gebruiken. Hiss sharpened (nieuw type tegenstander) is irritant op een hoog level. AWE DLC speelt zich weer af in kantoorruimtes en die vond ik een stuk spannender. Thema daarin is de duisternis te bevechten. Het upgrade systeem, waarbij je upgrades kunt craften maar nooit weet wat je krijgt... bleh. Ik vind dit systeem minder prettig werken naarmate het spel vordert, wanneer tegenstanders ook steeds sterker worden en het maar niet lukt de juiste mods te craften. Of überhaupt de juiste mats te vinden. Want ook dat is willekeurig en er zijn meer dan tien soorten mats. Dus wanneer je pech hebt steek je veel tijd in het grinden van mats, om daarna rommel mods te craften en nog steeds met een "zwak" aanvoelend karakter rond te lopen. Het crafting systeem zou zo in een MMO kunnen passen. De rest van de DLC content is oké tot goed, maar zoals ik al eerder aangaf: de main game is beter. DLC score: 6,5 voor Foundation en 7,5 voor AWE = 7,0 gem. Ruim voldoende, maar geen verplichte kost.
Laatst bewerkt: 23 jan 2021