1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Control

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 12 jun 2018.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416



    Haha, geweldig. Ahti is een held! Control moet je beleven. Moet je spele%$#............... <rest of the message corrupted/deleted/erased by Jorrie>

    <The Janitor/Janitor has excellent taste/choice/obedience in music. May it cheer/encourage you in your mission/game, Director>
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2021
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hmm
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Zojuist uitgespeeld. Remedy Entertainment heeft weer een geweldige game afgeleverd. De laatste paar uur zijn met zoveel overtuiging en verve gebracht; Remedy is duidelijk in zijn element. Je merkt aan alles, van de gameplay tot het audiovisuele spektakel dat Control met extreem veel zelfvertrouwen is gemaakt. Dat voelt goed aan voor een speler. Dit is wat Remedy wilde brengen en er is nauwelijks van deze visie afgeweken. En Jesse is tegen het einde van het spel zo'n extreme badass chick! Het puin vliegt in in het rond terwijl je zwevend door de lucht een storm van brokstukken neer laat hagelen op je tegenstanders. Ik proef elementen van Max Payne in deze game, ook al bestaat er geen slomotion kracht in Control. Meesterwerkje: 9/10 op Zif's gaming schaal.

    En dan één van de gavere secties in Control, de laatste keer dat je door Ashtray Maze gaat...


    Om mee te eindigen. Gaming industrie: het interesseert mij niet hoeveel duurder dit is, maar geef ons meer games met full-motion video sequences (FMV)! Dit maakt spellen zoveel vetter! Een korte introductie van Dr. Casper Darling, hoofd onderzoeker van het Federal Bureau of Control.




    Nu de DLC...
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    Cyndris en Daz vinden dit leuk.
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Mmm ook maar eens de kans geven.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik wacht nog even de Series X upgrade voor deze game in februari af, dan lijkt het mij een mooi moment om met Control te gaan beginnen.

     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    DLC's ook uitgespeeld. De tweewde DLC slaat een leuke brug naar een nieuwe Alan Wake game. DLC is oké, maar de main game is beter. Foundation DLC speelt zich af in een grottenstelsel, maar die vond ik visueel een beetje saai. Je krijgt wel een nieuwe power, maar die is alleen in dit gebied te gebruiken. Hiss sharpened (nieuw type tegenstander) is irritant op een hoog level. AWE DLC speelt zich weer af in kantoorruimtes en die vond ik een stuk spannender. Thema daarin is de duisternis te bevechten. Het upgrade systeem, waarbij je upgrades kunt craften maar nooit weet wat je krijgt... bleh. Ik vind dit systeem minder prettig werken naarmate het spel vordert, wanneer tegenstanders ook steeds sterker worden en het maar niet lukt de juiste mods te craften. Of überhaupt de juiste mats te vinden. Want ook dat is willekeurig en er zijn meer dan tien soorten mats. Dus wanneer je pech hebt steek je veel tijd in het grinden van mats, om daarna rommel mods te craften en nog steeds met een "zwak" aanvoelend karakter rond te lopen. Het crafting systeem zou zo in een MMO kunnen passen. De rest van de DLC content is oké tot goed, maar zoals ik al eerder aangaf: de main game is beter. DLC score: 6,5 voor Foundation en 7,5 voor AWE = 7,0 gem. Ruim voldoende, maar geen verplichte kost.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2021
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    What is ‘next gen’ about Control Ultimate Edition on PlayStation 5 and Xbox Series X|S?

    Performance Mode – Targets 60fps performance with 1440p render resolution and 4K output
    Graphics Mode– Targets 30fps performance with ray tracing (transparency and reflections) at 1220p render resolution and 4K output

    NOTE: Only the Performance mode is available on Xbox Series S. It is targeting 60fps with no ray tracing, at 900p render resolution, and 1080p output. This is a limitation of the hardware, not the game.

    PS5 DualSense Support – Support for vibrations and triggers.
    PS5 Activities and Help – Cards and videos that help guide you through the game, and keep track of your progress.
     
  8. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik ben toch wel blij dat niet iedere game een kassa bij de poort naar next-gen plaatst.
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Jammer dat deze game dat wel doet ja.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Niet op de PC, maar daar bestaat het concept "generatie" niet. Console houders bezitten in dat opzicht een extreem commercieel product dat continue wordt uitgemelkt. Een nieuwe generatie wordt daar als excuus gebruikt om gamers dubbel te laten betalen voor een grafisch superieure versie, vaak slechts opgepoetst door een eenvoudige patch. Je zou het niet geloven, maar de PC versie laat dit duidelijk als bewijs zien. Daar heb je ook geen verschillende versies van dezelfde game; het is dezelfde game met een uitgebreide selectie aan grafische opties die voor het oog worden verborgen (grotendeels althans) in de consoleversie.
     
    lwn vindt dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Control Ultimate Edition owners call for refunds after news of PS5 launch via PS Plus

    Control Ultimate Edition owners call for refunds after news of PS5 launch via PS Plus • Eurogamer.net

    "Owners of Control's Ultimate Edition have called for refunds on PlayStation 5, where the next-gen version of Remedy's stylish shooter will now launch as part of February's PS Plus line-up.

    Some fans say they purchased the Ultimate Edition alongside their PS5 and have never downloaded or played Control on a PS4. The Ultimate Edition, as you may recall, is the recent version of Control which unlocks the shiny new next-gen edition on 2nd February.

    Now these fans - who in some cases double-dipped on a second copy of the game to get its next-gen upgrade - have asked for their purchases to be refunded, since the first time they will get to play it on PS5 will be the same day it launches via PS Plus.

    ...."
     
  12. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Zijn zat consoles games die niks vragen voor de next gen update.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Tuurlijk, maar dat neemt niet weg dat de grote merken dit trucje vaak proberen uit te halen op de consoles van Microsoft en Sony. Op de PC (Nintendo?) zie je zoiets niet snel.
     
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Zoveel zijn het er juist toch niet het valt eerder op als de update niet gratis is zoals bij Control toen de tijd.
    En Nintendo valt er buiten lijkt me.
     
  15. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    *toentertijd :whistle:

    Control dit weekend maar eens op starten via Gamepass Ultimate.
    Lijkt me wel heel interessant, Ultimate bevalt wel, nu even Man of Medan aftikken, ook best vermakelijk :)
     
    Servantes en Zifnap vinden dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416




    Nu dan de vergelijking(en). Een mooi stukje techniek en een top game.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2021
  17. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    geïnstalleerd omdat ie op de gamepass zit... toch wel een mooi spel, met ook een mooie learninh curve van alle mogelijkheden. Hopelijk in de springsale de ultimate oppakken voor onder de 25 euro.. verhaal en spel blijven hetzelfde maar dat ie soepeler loopt of er mooier uitziet.. dat zou toch mooi zijn.. maar niet van gratis naar 40

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik ga echt heeeeeel goed op Control. Loopt ook als een zonnetje op de PS5. De callback DLC was ook heel tof. Ben er helaas wel bijna doorheen volgens mij.
     
    Alexknl en Zifnap vinden dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Callback? Je bedoelt met Alan Wake, of in dat grottenstelsel? Alan Wake DLC vond ik ook lekker. Grotten waren oké.

    Control is gewoon een top game, zoals je ze zeker niet altijd speelt. Actie is goed, maar toch is er veel aandacht aan het verhaal besteed. Dat er met echte acteurs wordt gewerkt in veel filmpjes maakt het nog stoerder IMO.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2021
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Een bedankje van de makers en acteurs...





    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2021
    Killamonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina