Nee gelukkig niet zeg. Vroeger had ik die drang wel sterker. Soms worden dingen ook beter wanneer je ze een kans geeft. Een vriend van mij haakt altijd bijzonder snel af... bij alles eigenlijk. Daar stoor ik mij weleens aan. Dan volg ik een serie waarbij de eerste afleveringen oké zijn, maar de finale aflevering is reuze spannend. Dan ben ik blij dat ik die tijd alsnog heb geïnvesteerd. Bij boeken hetzelfde; sommige schrijvers laten laten duidelijk een positieve ontwikkeling zien na verloop van tijd. Dus ja, er zijn genoeg goede redenen om soms toch door te gaan. Bij games ben ook ik gevoelig voor in ieder geval de campaign uit te spelen, zelfs als het ietwat tegenvalt. Vooropgesteld wel dat ik het een twijfelgeval en geen totale bagger vind.
Ach, je bent wie je bent. De één heeft een lagere frustratie tolerantie dan de ander. Ik ben mij er bewust van en weet dat ik soms best eerder iets mag opgeven. Maar aan de andere kant ben ik er ook weer trots op dat ik dingen een kans geef, waarbij ik juist daardoor soms positief word verrast. Iemand die sneller afhaakt krijgt die ervaring niet mee. Zoals bij alles gaat het om het herkennen van je eigen grenzen. En voor sommigen is dat al lastig genoeg.
Laatst bewerkt: 20 feb 2021