Dit bevestigt beide kanten vh verhaal. Dus idd: er zijn grote verbeteringen mogelijk, maar met caveats. Ook DLSS zelf is niet perfect. Als in: de reproductie is niet 100%. Zo heb ik DLSS in Control weer uitgeschakeld omdat daar de schaduwen vol met ruis waren. En dat ondanks de performance gain. Maar goed: het blijft een knap staaltje techniek en het algoritme heeft al een behoorlijke update ontvangen in versie 2. DLSS is zeker de toekomst en ronduit noodzakelijk bij 8K en ray tracing.
EDIT: ik wilde dit nog even toevoegen. Ik vind DLSS als match wel erg goed bij Nintendo passen. Nintendo zet al generaties in op innovatie met relatief zwakke hardware (t.o.v. de huidige generatie). Over het algemeen genomen weten 1st party games veel moois uit de Nintendo te halen. Immers deze devs zijn gewend "economisch" met de underpowered hardware om te gaan. Gooi daar bovenop de DLSS techniek, met alweer iets sterkere Nintendo hardware en je hebt potentieel een gamechanger in handen.
Laatst bewerkt: 23 mrt 2021