Nee daarom snap ik ook niet waarom je Dishonored qua verhaal niet leuk vind, qua manier van vertellen lijkt het best op Bioshock. Hier is de wereld en zoek het maar uit verder. En hoe meer je je verdiept hoe meer kleine dingetjes qua optionele objectives je vind en hoe meer je te weten komt over de personages en de wereld
Qua combat heeft het ook dat vleugje tactiek in het voorbereiden wat Bioshock ook heeft. Eerst even dit of dat hacken, even zorgen dat dit en dat losse mannetje weg zijn en even goed kijken wie je hoe uit wilt schakelen. Alleen dan wel echt met stealth als basis, dat maakt het anders
Daarnaast vind ik de melee in Dishonored goed aanvoelen, werkt de stealth enorm goed (qua duidelijk maken wanneer je zichtbaar bent, wanneer er een alert is en dat soort basis dingetjes van stealth games die best vaak mis gaan) en krijg je altijd meerdere tools , opties en manieren om iets aan te pakken. No kills is een optie, goed voorbereiden en iedereen uitmoorden ook.
Level design staat het ook allemaal toe en geeft je die vrijheid en dat werkt alleen bij games die goed in elkaar zitten..
Maar goed, als het je ding niet is is het je ding niet, wil alleen niet dat mensen die het nog nooit geprobeerd hebben de game negeren want ik heb me er echt heel goed mee vermaakt, echt verassend goed.
Laatst bewerkt: 29 aug 2014