1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Battlefield 2042

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 9 jun 2021.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maak een betere dan.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik begrijp niet echt wat dat Battle Pass is (ik speel geen Warzone), en wanneer ik zo’n lijst met verschillende versies met verschillende content etc zie, dan haak ik al snel af.
    Gooi gewoon die game voor 50-60 euro op de markt en geef gewoon iedereen dezelfde game, zelfde content.

    Ook mijn twijfels over te grote groepen spelers, en te grote mappen.
     
    Zumpelvelder en Reckuuza vinden dit leuk.
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Battlepas is betalen om elke paar maanden een lijst uitdagen te krijgen. Elke uitdaging die je doet unlocked skins, dansjes of andere dingen.

    Na die paar maanden verloopt de Battlepas en of je wel.of geen dingen hebt unlocked of gespeeld. Het geld ben je kwijt.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ah, okay, dikke pass dus. Als in, ik pas. Begint weer goed.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Door dat ze met zaken zoals een Battle Pass geld verdienden krijg je juist de content waar het om draait ( nieuwe maps) gratis. Ik neem aan dat de Battle Pass als rewards puur cosmetische items zal bevatten dus als je hem niet koopt heb je er verder ook geen last van
     
  6. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Heb m'n antwoord al via jackfrags. Niet heel enthousiast over.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Wat je nu krijgt is een game die 70 euro kost, waarbij ze je meteen aan je kop zeiken om extra geld neer te leggen voor een Battle Pass om shit te unlocken door te spelen.

    Okay, ten eerste werkt dat demotiverend voor de spelers zonder Battle Pass, want die doen hetzelfde werk, maar worden minder beloond. Dat kan voor een uitval van spelers zorgen. En als je 128 spelers nodig hebt voor een potje, dan wil je dus spelers hebben die gemotiveerd zijn om terug te blijven komen. Anders heb je te snel half-lege servers en is de game na een half jaar dood online.

    Ten tweede ben je nu heel afhankelijk van de launch. Als je nu teleurstellend begint, dan zit je dus met een game die wellicht 7’s en 8jes scoort, en daar gaan mensen geen 70 euro voor neerleggen, dus vervolgens negative word of mouth, en dan ben je als EA gedwongen om de game binnen 3-4 maanden flink af te prijzen, terwijl je die game verbeterd.

    IMO kun je deze game beter gewoon voor 40 euro verkopen, met de duidelijke vermelding dat alle events & unlocks voor iedereen vrij beschikbaar zijn, geen DLC, geen Battle Pass onzin, en de prijs van de game dan de komende 2-3 jaar vastzetten op die 40 euro. Als de game dan dus 7/8 scoort op launch, dan is dat jammer maar de meeste mensen weten wel dat ze dat wel gaan fiksen. Voor 40 euro stap je dan wel in. Voor 70 euro, EN Battle Pass, denk je ‘fuck this shit’, en ga je voor iets anders.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    BF gaat wel verkopen, zit daar maar niet over in.

    En Battle Pass, dat is standaard tegenwoordig, en een hele goede cash cow, ik neem het ze niet kwalijk.. Als je bakken met geld doorlopend kan krijgen, waarom zou je het niet doen?
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik koop toch de Ultimate, daar zitten er al 4 bij.
    Bij Warzone werkt het opzich prima. De guns unlock je daar vrij vroeg, dan is het prima. Hoe het BF gaat werken moeten we nog zien.

    Ben benieuwd of ze crossplay mogelijk maken.

    /Edit: Gold edition bedoel ik.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Oh ja was weer even vergeten dat je alles vanuit een financieel oogpunt bekijkt. Als het spel gewoon tof is maakt mij de prijs echt niet zo veel uit en zolang alles wat er extra bij komt alleen maar cosmetisch is, is het aan de speler om zelf te bepalen of hij dit extra geld waard vindt of niet. Ben al lang blij dat je niet meer voor nieuwe maps moet betalen waar door de player base juist uit elkaar wordt gehaald
     
    WorkingTitle, Alexknl en Jorrie vinden dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Aan de fans wel, al was ik eerst een groot fan, maar kijk ik het nu even allemaal aan.
    Maar als je straks wilt dat het na 6 maanden ook nog veel gespeeld wordt, en dat zal wel moeten met 128 spelers per potje, dan moet je maybe ook aanspreken buiten je hardcore fanbase. Ik denk dat dat beter lukt wanneer je de prijs op 40 euro zet en daarmee veel afwachters en twijfelaars over de streep trekt, en duidelijk communiceert dat alle unlockable content en events gratis is voor iedereen die de game heeft, en dat de prijs voor 2-3 jaar vast blijft staan op die 40 euro.

    Je betaalt 40 euro en je zit voor de komende 2-3 jaar goed qua online shooter. Dat lijkt me voor heel veel gamers, fans en nieuwkomers, een geruststellende gedachte, waardoor je sneller geneigd bent de game meteen te halen en te blijven spelen. Vervolgens creeer je met iedere nieuwe gratis event, map-release, content, etc weer een nieuwe hype en positive word of mouth, waardoor je over 5-6 maanden, of over 2 jaar, dus ook nog steeds nieuwe gamers blijft trekken. En omdat de prijs dan ook nog op 40 euro vast staat, blijft dat je bron van inkomsten. Wat je krijgt is dat de hele community er baat bij heeft, en de developers zullen de ervaring dus goed moeten blijven houden.

    Dit lijkt me een veel gezondere situatie dan gewoon gokken op een klein percentage dat de BP koopt, en je de kans loopt dat de rest van de community na 2-3 events het wel gezien heeft, en niet willen spelen en hetzelfde werk te leveren, en er minder voor terug te zien qua unlocks. Nog even los van de groep gamers die de game sowieso laten liggen door de hoge instapprijs en het aangekondigde BP systeem.

    In de huidige situatie, als de game niet vanaf dag 1 dikke 9’s en 10’en scoort, dan zie ik een hele boel mensen afwachten, en wellicht vervolgens gewoon besluiten te skippen.

    Dan bereik je dus de hardcore fans die al gepre-ordered hebben, en die betalen 70 euro en doen een paar keer een BP event, maar de vraag is hoe gezond die situatie is voor de game en community na 6 maanden. Ik verwacht in dat geval dat de prijs van de base-game vervolgens al snel naar 20-30 euro zal droppen, want dan zullen ze toch een veel grotere base moeten bereiken.

    Als ik weet dat ik voor 70 euro voor de komende 2-3 jaar goed zit met een prima BF game, dan ja, geen probleem, maar daar zet ik nu dus nog mijn vraagtekens bij.
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Zie net ook dat de Gold Edition al genoeg moet zijn om de 4 Battlepasses en early access erbij te krijgen, top :)
     
    McSparkle vindt dit leuk.
  13. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Wat voor mij ook nog meespeelt, welke system-specs heb je straks nodig?
    ..hardware is momenteel haast niet te krijgen of je betaald een godsvermogen. =(
     
  14. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik hoop vooral dat het mogelijk is om je progressie cross platform mee te nemen. Speel Warzone bijvoorbeeld op zowel PC als Xbox en daar kun je gewoon doorspelen waar je gebleven was.

    Bij je EA/Origin account is dit geloof ik niet zo, ondanks dat je je gamertag kan koppelen.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    En bovendien, 40 euro voor een game? Met een belofte dat de game goed onderhouden wordt? Sorry maar dat zijn gewoon absurde wensen, de vorige BF's waren ook fullpriced.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dit. Speel zelf Cold War op PS5 en PC. Maar ik ben bang dat het niet cross-platform gaat zijn. Hopelijk horen we dit nog.
     
    McSparkle vindt dit leuk.
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Maar die hadden wel een singleplayer erbij.:+
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Normaal ben ik het helemaal eens, maar...
    het alternatief dat ze voorheen aanhielden zie ik als het grotere kwaad.

    Liever 70 euro betalen en gratis extra maps ( optionele Battlepass voor cosmetics) dan

    70 euro betalen en dan om de paar maanden 15 euro voor 3 maps.
     
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Vond de trailer best oke maar wel wat over de top. Futuristisch kan, maar hou het wel enigszins realistisch.

    Met een schietstoel uit je straaljager gaan, opeens een bazooka in je hand hebben en in de lucht, vallend, kunnen richten op een andere straaljager, die haal je neer en vervolgens grijp je je eigen straaljager weer om er weer in te klimmen... Kom op zeg. Ik ben afgehaakt.
     
    RaouLioo en Zifnap vinden dit leuk.
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Daar beschrijf je in een paar zinnen wel BF :+

    Die had er net zo goed niet in kunnen zitten, zo slecht altijd 8)
     
    Servantes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina