1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS5] Ratchet and Clank Rift Apart

Discussie in 'Games' gestart door Yerewn, 15 jun 2020.

  1. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik had deze game vandaag binnen en had hem eerst op 60fps met raytracing. Hierdoor werd mijn beeld lichter en hdr werkte niet. Ook was Ratchet helemaal groen en de vijanden rood in het begin. Toen de game maar op full 4k en 30fps en de game loopt gewoon soepel en ziet er echt waanzinnig mooi uit op mijn oled tv
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Hu, dat is wel een vreemd probleem BrAsKe. Sowieso zouden die kleuren niet zo moeten verschieten. Heb je een gloednieuwe tv, of juist een erg oud model? Misschien helpt het om de software versie in je tv een keer te updaten. Dan heb je hopelijk daarna tenminste de vrije keuze tussen de verschillende modi, zonder dat eentje helemaal borked is.

    Dat is idd een goede. Dus voordat je deze opties krijgt eerst de day one patch (laten) downloaden. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2021
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.603
    Leuk Bevonden:
    8.665
    Fakking vet helemaal in performance mode
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik heb een LG oled tv uit 2020. Maar heb het idee dat het een glitch of bug in de game zelf zit, aangezien ik bij een andere graphics mode ingame wel hdr heb en geen rare glitch kleuren. De day 1 patch had ie meteen gedownload bij het installeren van de game.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Het mooiste vind ik dat het vertaald is. mijn dyslectische zoon kan geen ondertiteling lezen en deze game speelt als een film. Petje af en ik hoop dat er meerder games komen. Sony doet het wel, maar Microsoft niet.

    Nu ik had vroeger een hekel aan ondertiteling.. of nasynchronisatie maar begrijp het nu wel. Vind het bijvoorbeeld jammer dat Netflix het niet doet

    Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Wanneer ze het als optie aanbieden in de game via het menu, prima, maar als ze het gaan forceren via je system-settings, dan vind ik het zeer ongewenst.
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Eensch.

    Ik snap bv écht niet dat een game als Pokemon niet in het NL te spelen is.....bizar.

    Gister game wel ontvangen maar ik wil eerste effe ME2 afmaken voordat ik aan deze begin (moet suicide mission nog dus bijna klaar).

    Zin in deze game! De Future trilogie (?) op de PS3 was echt zeer, zeer goed, heerlijk genieten van een platformer met een goed verhaal, humor en leuk knalwerk.
    De games die erna volgden weken af van de oude vertrouwde formule (All 4 One ugh) dus hopelijk blijft Insomniac nu gewoon bij wat de games leuk maakt.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Las dit zojuist in de eurogamer chat en moest aan jouw reactie denken. Probeer dit eens:

    "Performance RT mode looks awful on my LG OLED.
    The colors are washed out and he luminosity is too high.
    As an example it seems like the whole CORSON V level is lit by sunlight while playing in performance RT mode.
    The same goes for performance mode.
    On the other hand the fidelity mode looks amazing.
    Why is that?
    Why only meeee.
    Hide replies 4Reply
    1 0
    Yautja_Warrior 2 hours ago

    @Articiok A few people have had this issue because of the 120Hz output, it's how the PS5 outputs at 120Hz and some TV's just don't handle 120Hz great with all the bells and whistles, like HDR etc. It's a bandwidth issue.

    A dev at Insomniac recently said on ResetEra they might patch it to stop the 120Hz output, to fix the issue for many people.
    Reply
    1 0
    Articiok 1 minute ago

    @Yautja_Warrior my god! Thank you guys!!
    I’ve read about this 120Hz problem but since my Telly is a 60Hz one I didn’t bother trying that out.
    But since I’ve set 120 to off instead of auto the game looks amazing even in performance mode!
    Thank you thank you thank you!
    Reply
    0 0
    TinyKaiju 3 hours ago

    @Articiok even though the game is capped at 60fps it outputs at 120Hz in performance modes where possible. It sounds like your TV is not handling the 4K/120 output properly (I believe the PS5 drops down to 4:2:2 in this mode). Try disabling 120Hz in the system settings and see if that helps"
     
    BrAsKe en Yi-Long vinden dit leuk.
  9. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Dank je wel voor deze reactie. Ik zal het straks eens proberen, alhoewel ik met deze game op 30fps niet zon probleem vindt. Gisteren kon ik nog niks vinden over dit probleem via google. Nogmaals dank.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hele leuke game en ben blij dat deze ook in het Nederlands vertaald is voor mijn dyslectische zoon

    Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
     
    Daz en Zifnap vinden dit leuk.
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ondanks het mooie weer toch maar veel achter het scherm gezet, man man man wat een lekker spel is dit.
    Ik ben begonnen op de Fidelity mode, toen even geswitched naar de performance RT mode om te ervaren hoe retesoepel 60fps wel niet is. En dat speelt wel erg erg lekker hoor.
    Na de eerste playthrough newgameplus begonnen op Fidelity, en na de eerste shock van het verschil in fps wen je daar toch ook wel weer snel aan.
    Af en toe vergaap je je echt aan wat er allemaal om je heen gebeurt.
    Ik vond Assassins Creed al super met alle licht- en schaduweffecten, maar dit is toch wel een stukje grafische hoogstand hoor.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Is deze game niet een beetje te gemakkelijk?
    Ik heb het vorig deel geprobeerd op hard maar vond het niet challenging. Mijn nichtjes van 7 vermaakten zich er echter prima mee.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Het is zeker geen moeilijke game nee, ik ga er vliegend doorheen op de 1 na hoogste difficulty. Ach, vind het wel prima zo :+
     
  14. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.603
    Leuk Bevonden:
    8.665
    Ennn platinum. Hij was leuk, persoonlijk weinig verschil gezien tussen fidelity en performance mode behalve de 60fps, nu weer wachten op het volgende deel op de PS6 denk ik.
     
    Dududu vindt dit leuk.
  15. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Dit is denk ik de meest makkelijke. Sommige wapens zijn belachelijk goed en alle secret bolts zijn ook een stuk minder goed verborgen.
    Persoonlijk vind ik het jammer dat al die kleine 'achievements' er niet in zitten per level zoals in de vorige delen het geval was, dat was vaak de reden om levels alsnog te doorzoeken.
    Desalniettemin: 2x doorgespeeld al om alle wapens op lvl 10 te krijgen en daar dikke schik mee gehad :)
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Is het aan te raden eerste playthrough gelijk op hard te doen?
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zeker, misschien zelfs de moeilijkste graad nemen.
     
  18. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik speelde de game op 1 na hoogste moeilijkheidsgraad en dat was zelfs nog te makkelijk. Daarom maar op zijn hoogste gezet om nog enigszins wat uitdagingen te hebben. Wel een super leuke en mooie game!!
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als ik op hard begin kan ik daarna nog wisselen tijdens het spelen?
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947

Deel Deze Pagina