1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Volgend jaar maar eens spelen.
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Tsja al die tienen... ik weet het niet.
    Ik heb zelf het idee dat ACG het meest objectieve is.

    Ik tik em wel een keer 2e hands op de kop.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Smaak is wel heel persoonlijk natuurlijk. Zeker met Arkane games. Ik heb er in elk geval heel veel zin in. Vanavond beginnen. Laat wel even weten wat de eerste indrukken zijn
     
    Daz, Zifnap en Tim vinden dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Klopt, niet iedereen is universeel positief. En dat hoeft ook niet. Een lager scorende review invalideert niet per definitie een hoger scorende review.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Metacritic ook gewoon 88
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515

    [​IMG]

    language
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2021
    WHAT en Zifnap vinden dit leuk.
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Een game hoeft ook helemaal niet ‘perfect’ te zijn om wel ‘geweldig’ te zijn.

    Speel de laatste tijd veel Dragon Quest Builders 2, waar ik me prima mee vermaak, maar als je me het een cijfer zou laten geven, dan zou dat waarschijnlijk ‘maar’ een 7 of 8 zijn, en dat is voornamelijk omdat er gewoon ook nog zeer veel punten zijn die beter kunnen.

    Dat is trouwens ook geen slecht nieuws, want dat betekent dat een eventueel deel 3 vrij makkelijk al veel beter zou kunnen worden dan deel 2, met in principe redelijk kleine (maar belangrijke) ingrepen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Metacritic ook gewoon 86
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Is ook een score die ik begrijp. Zoals gezegd, erg veel plezier mee, maar er zijn ook talloze punten die (vrij makkelijk) veel beter zouden kunnen. Dus vandaar, op basis van wat beter kan (zou moeten), zou ik persoonlijk voor de game zoals die nu is een 7 of 8 geven, maar puur qua ‘fun’ en value for money is het een dikke 8 of maybe 9.

    Dan hebben we het natuurlijk eigenlijk over een digitale blokkendoos, dus hoeveel fun je er uit haalt is ook voor een groot gedeelte afhankelijk van hoeveel tijd en creativiteit je er zelf in kunt en wilt leggen. Speel je game puur en alleen voor de campaign, dan is het maybe een 5-je. Maar de fun zit hem in de post-game, wanneer je lekker zelf je gang gaat.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ok.
     
    Zifnap, Jorrie en Reckuuza vinden dit leuk.
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    haha jezus die posts van je man
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    BigSyke heeft hier meerdere accounts.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417




    HOESJ. Om de pijn van Baldo enigszins te verzachten! Ben opgelucht dat Eastward ook echt aan de positieve verwachtingen tegemoet komt... :)
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    En weer een indie die uitstekend scoort. Nu AAA games op 70-80 euro staan is dit wel fijn natuurlijk.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430

    Helaas ook weer veel te lang.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    +/- 30 Uur is zeker niet kort. Maar wat maakt dat uit als het een goede game is en je ondanks alles toch elke week gamed (al is het maar één uur)?
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2021
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb in een aantal reviews gelezen dat de puzzles en combat op een gegeven moment zich niet echt meer ontwikkelen, wat ook als een van de minpunten van een aantal reviewers wordt gegeven. Nu valt het in deze game nog wel mee ten opzichte van bijvoorbeeld Baldo, maar in mijn ogen doen dit soort games er vaak goed aan niet te lang door te gaan, maar juist een meer gefocuste ervaring te leveren.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Hangt een beetje van de kwaliteit van de content af. Als het na 5-6 uur al begint te vervelen en er komt ook geen boeiende ontwikkeling daarna, dan is het al snel te lang.

    Aan de andere kant zijn games als Dragon Quest XI en Yakuza Like a Dragon ook lang (50+ uur), en zit ook niet heel veel vernieuwing in na een poosje, maar bleef me er toch wel prima mee vermaken.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dragon Quest XI is inderdaad een van de uitzonderingen. Daartegenover heb je dan weer bijvoorbeeld Persona 5, een game die waarschijnlijk in de helft van de benodigde tijd verteld kan worden zonder kwaliteit te verliezen. Misschien wordt de game dan zelfs nog beter.

    Mijn gouden standaard voor (J)RPG's is dan ook Chrono Trigger. Nergens wordt er overbodig gerekt in de vorm van zowel verhaal als gameplay.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ?
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina