Is Reck weer met z'n piemel bezig? Dat is mijn samenvatting van de vorige pagina. Zegt ook iets over mij.
Holy fuck wat een leipe trailer!! Het design van sommige bosses/enemies . En de hele vibe is al meteen Miyazaki. Ook lijkt het een open world game? Dat lijkt mij ook wel tof. Beetje late reactie, maar loop voortaan een week achter in game nieuws.
De vijf screenshots van het langverwachte nieuwe spel van FromSoftware zijn hieronder te bekijken. Elden Ring werd in 2019 aangekondigd door uitgever Bandai Namco en ontwikkelaar FromSoftware. Laatstgenoemde is de ontwikkelaar van games als Dark Souls, Bloodborne en Sekiro: Shadows Die Twice. A Song of Ice and Fire-schrijver George R.R. Martin helpt mee met het schrijven van het verhaal en de personages. De game speelt zich af in de Lands Between, dat spelers "een enorm gevoel van schaal en openheid" moet geven. De wereld is verdeeld in zes hoofdgebieden, elk eigendom van een demigod. Er is een bepaalde volgorde waarop deze gebieden doorlopen kunnen worden, maar spelers kunnen ook zelf de volgorde bepalen. Elden Ring verschijnt op 21 januari 2022 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.
Prepare yourselves, Tarnished. Register before November 1 for a chance to join the #ELDENRING Closed Network Test: www.eldenring.com/CNT The Golden Order has been broken. Rise, Tarnished, and be guided by grace to brandish the power of the Elden Ring and become an Elden Lord in the Lands Between. ELDEN RING, developed by FromSoftware Inc. and produced by BANDAI NAMCO Entertainment Inc., is a fantasy action-RPG and FromSoftware's largest game to date, set within a world full of mystery and peril.
Join us at 3 PM CET/7 AM PDT on November 4th for a 15-minute #ELDENRING Gameplay Preview. Countdown begins at 2:45 PM CET / 6:45 AM PDT.
Ziet er echt amazing uit qua sfeer en gameplay! Je ziet ook duidelijk wat inspiratie van bijvoorbeeld Breath Of The Wild.
Qua open world opbouw met veel verticaliteit en gecalculeerd opgebouwde wereld met slim opgebouwde interest points. Het is totaal anders dan de traditionele (Westerse) "realistische" open world opzet. Het is als het ware 'gecalculeerd' opgebouwd. Combineer dat met de geweldige world building van From Software en je krijgt zo'n pareltje: Zie:
Nee, dat is ook niet waarvoor ik naar de From games stap, maar de Demons Souls remake door Bluepoint heeft me wel een beetje verpest haha. Dit is grafisch echt duidelijk een stapje terug.
Ja pcies! Ik heb tbh deze art icm bluepoint graphics verwacht. Tuurlijk is dit nu meer gevraagd icm open wereld maar die remake was 'n launch title.
Ik vind dat jullie allemaal wel een beetje gelijk hebben. Had er grafisch (puur o.b.v. # polygonen) ook iets meer van verwacht, maar de pracht en praal van Demon's Souls Remake is natuurlijk gemakkelijk te verklaren door de veel kleinere gebieden. Bedenk daarbij ook Elden Ring de eerste open world game op deze schaal is van From Soft. Maar de stijl en het uiterlijk van de wereld spreekt me wel aan. Ook het ontbreken van een barrage aan icoontjes op de kaart vind ik tof (had ook niet anders verwacht overigens); op deze manier kan de wereld "ademen" en krijg je als speler zelf de mogelijkheid op avontuur en ontdekkingstocht te gaan. Desondanks vind ik sommige secties nog wel een hoog beta gameplay gevoel hebben, inclusief karakters en animaties en een hele rits aan geluidseffecten die letterlijk in de eerdere delen zijn gebruikt. Maar ik ben zeker positief. Een open world Dark Souls met bakken sfeer/lore? Dit kan zeker een sterke titel worden. EDIT: Elden Ring wordt ook uitgebracht op de oudere generaties, dus dat is ook een verklaring. DS Remake is een PS5 exclusief.
Is BOTW daar zo uniek in? Dit gevoel had ik ook bij Horizon Zero Dawn en andere open werelden die niet van Ubisoft zijn.
IMO Horizon Zero Dawn was zeker goed, maar niet best in class als het om open world gaat. Dan mis ik toch weer verticaliteit.